تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خدا را نشناخته آن که نافرمانی اش کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819928829




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اسکناس مهمتر از حضور در خاکسپاری عزیزان!/حل مشکل مالیاتی حلقه گمشده فوتبال


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: اسکناس مهمتر از حضور در خاکسپاری عزیزان!/حل مشکل مالیاتی حلقه گمشده فوتبال
از سال ۱۳۸۶ که افشین قطبی توانست پرسپولیس را قهرمان لیگ برتر کند باشگاه پرسپولیس همچنان بابت مالیات قرارداد این مربی در چالش است.
کد خبر: ۵۶۴۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴ - 02 February 2016


افشین قطبی در سالهایی که هنوز سازمان لیگ به صورت جدی در خصوص مالیات بازیکنان و کادرهای فنی مصوبه قانونی ابلاغ نکرده بود مالیاتی را روی دست باشگاه پرسپولیس گذاشته است که هنوز این مشکل حل نشده است.
به گزارش تابناک ورزشی، افشین قطبی در دوره ای که تازه به فوتبال ایران پا گذاشت خیلی زود توانست هواداران زیادی برای خود دست و پا کند. خیل هواداران او فقط علاقه مندان به پرسپولیس نبودند و حتی خیلی از استقلالی ها هم او را دوست داشتند. ادبیات جدیدی که قطبی وارد فوتبال ایران کرد یکی از دلایل این هواداری بود اما رفت و آمد قطبی به ایران کم هم خالی از حاشیه نبوده است.
او بعد از قهرمانی با پرسپولیس در سال دوم حضورش در این تیم نتوانست از پس مشکلات فنی و حاشیه ای تیم برآید و درحالی که هنوز راه به نیمه نرسیده بود از جمع سرخپوشان جدا شد که البته این جدایی خود برای باشگاه پرسپولیس داستان دیگری شد.
همان سال اولی که قطبی با پرسپولیس قرارداد امضا کرد بر سر مبلغ توافی او با این باشگاه حرف و حدیث های زیادی مطرح شد و همان موقع هم اعلام شد که مبلغ قرارداد او بالا است.
اکنون که سالها از قرارداد قطبی می گذرد مشخص می شود قرارداد او این قدر سنگین بوده که اکنون قطبی باید مبلغی حدود ۸۰۰ میلیون تومان مالیات بدهد.
البته در همان سال با توجه به اینکه باشگاه های ایرانی بتوانند نظر بازیکنان و مربیان پر توقع مورد نیاز خود را جلب کنند حاضر می شدند مالیات آنها را برعهده بگیرند. مسئله ای که در هیچ جای فوتبال دنیا مشاهده نمی شود و ستاره های بزرگ جهان هم موظف هستند هر میزان که درآمد دارند بالاترین حد مالیت را بابت آن درآمد بدهند اما در ایران قصه دیگری در جریان است.
بابت این روش غلط اکنون سالهاست که باشگاه پرسپولیس با اقشین قطبی در چالش است و این چالش آن قدر هست که وقتی مادر قطبی به رحمت خدا رفت سرمربی اسبق سرخپوشان نتوانست به ایران بیاید.
پای قطبی در اداره مالیات ایران گیر است و مسئله ای که جالب است این است که بعد از حبیب کاشانی که اولین قرارداد را با او بسته هیچ مدیرعاملی در این باشگاه حاضر نشده این مالیات را پرداخت کند.
هر چند این روزها مدیربرنامه های قطبی در باشگاه پرسپولیس در حال رفت و آمد است تا ثابت کند باشگاه و رئیس سازمان وقت تربیت بدنی بر این موضوع صحه گذاشته اند اما سوال این است که اگر قطبی به معنی واقعی حق دارد چرا تا به حال از این باشگاه به هیچ یک از مراجع قضایی شکایت نکرده است؟  نکته جالب تر اینجا است که قطبی حتی به خاطر مشکل مالیاتی در مراسم خاکسپاری مادرش هم شرکت نکرد و این بدترین اتفاق ممکن برای سرمربی وقت پرسپولیس بود.اتفاقی که شاید هر شخص دیگری تن به این کار نمی‌داد و برای خاکسپاری در مراسم عزیزترین شخص زندگی‌اش هر هزینه‌ای انجام می‌داد.
البته قطبی تنها موردی نیست که با یک باشگاه ایرانی این چالش را دارد. این مسئله در پرسپولیس ید طولایی دارد. می توان به مشکل محمد نوری کاپیتان سابق این تیم هم اشاره کرد.
این مسئله در خصوص سایر باشگاه ها صدق می کند اما اینکه چه زمانی قرار است این فرهنگ سازی در بین ورزشکاران و مربیان ایرانی به وجود آید که مالیات هر فردی با توجه به درآمدی که کسب می کند به عهده خود اوست و نباید از نهادهایی که وابستگی مالیشان به دولت و یا نیمه دولتی است توقع داشته باشند مالیات درآمد آنها را پرداخت کنند. 























این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن