تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 29 آبان 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1831089178




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تخیل،توهم رو دروی تعقل در مسیر مجلس دهم


واضح آرشیو وب فارسی:کوگانا: پیامبر صلى الله علیه وآله و سلم فرمودند : فردی که قید دینش را بزند تا جاه طلبی شهرت،ثروت وقدرت خودرا محقق کند بمراتب بیش از دوگرگ گرسنه که بجان گوسفندی افتاده باشد تباهی ببار خواهد آورد.به گزارش "کوگانا"، پیامبر صلى الله علیه وآله و سلم فرمودند : فردی که قید دینش را بزند تا جاه طلبی شهرت،ثروت وقدرت خودرا محقق کند بمراتب بیش از دوگرگ گرسنه که بجان گوسفندی افتاده باشد تباهی ببار خواهد آورد. تخیل :فرد در عالم آرزو پردازی به ردیف کردن صغری وکبرای امکانات و ارتباطات پرداخته و هدف خودرا دردسترس می بیند و در مقابل آن، کمال خوشبختی است که اگرشیفته چیزی بشوی ولی بتوانی فاصله ی منطقی ات را با ان حفظ کنی.  توهم : فرد ازاین مرحله پیشتر رفته وخود را در همان جایگاهی می بیند که نه توانمدیش را دارد و نه ظرفیتش را و تحت هیچ عنوانی حاضر نیست شان و جایگاه واقعی خود را بپذیرد. واینجاست که حدفاصل سراب و سرِآب مفهومش آشکار می شود.  تعقل :عقل به نیرویی می گویند که آماده ی پذیرش علم است. همچنین به علمی که به وسیله به دست آید و تعقل مبتنی برآن، یعنی برخورد منطقی با امور است و بقول ارسطو : تعقل روح زندگی است وپس از این مقدمه: سیاست چند بعدی است و عرصه های متنوعی درمیدانداری و فرصت شناسی از خود نشان میدهد، و در این بین نظریات و راهبردهای سیاستمداران جهانی و چشم انداز سیاسیون داخلی علیرغم فاصله ی جغرافیایی بسیار زیاد، حدفاصل آن دو جهت خبرساز در هرنقطه ی از دنیا تقریباً هرنیم ساعت در پردازش بسیاری از خبرگزاری ها یا حتی زمانی کمتر بعنوان "خبر فوری" رودروی هم یا همسو ی کامل یا گاهی با اندکی اختلاف، سوژه ی را تجزیه وتحلیل مفسران، تحلیلگران و کارشناسان رسانه ها را فراهم می کند،در اینجاست که مسافت فکری میان آنکه حرف خودش دردفاع از منابع و منافع خویش را با طراحی استراتژیک مطرح می کند و آنکه افتخار می کند که اصطلاحی وعنوانی را برای خود برگزیده و برصفحه ی شطرنج نقش سرباز بیگانه را بازی می کند، مشخص میشود .  مبانی سیاسی رسمی اقراردارد که گروههای سیاسی و احزاب و فعالیت های فکری مشابه با همه ی اختلاف ها در مشارب عقیدتی و معرفتی، سعى دارد که به قدرت برسد،و آنچه را در اندیشه و چنته دارد وخود را برپایه آن بوجود آورده در برابر مسئولیتی که قانون اساسی برعهده او می گذارد به اداره ی خود وجامعه بپردازد براساس ضرورت،نیاز وهدف کلان و اصیلی که جامعه برای خود ترسیم کرده،که طبعتاً هویت و منابع فرهنگی هرجامعه باید زیر ساخت آن باشد.  در اینجا تکلیف روشن است منابع و هویت داخلی جامعه بما می گویند: که راه وچاه کدامند. و مشخص است که بیگانه راهی را برای ما تعریف می کند: که اولاً نتوانیم در هیچ زمینه ی به او برسیم ، ثانیاً هرجا دوست داشت همان مسیر را به چاه منتهی کند، چون نقشه راه در دست همان "مهره پردازی" است، که پیادق او درصفحه ی شطرنج محسوب می شویم . ایران امروز ما با مجموعه ی از چالش های داخلی وخارجی روبروست، که شاید خطر جنگ و تهدیدات امنیتی بمراتب از آن ها برکشور کمترباشد ،جدال باحقیقت بواسطه ی برجسته کردن واقعیت های مرموز و طمع ورزی شرکت های چند ملیتی ، سیاست دوگانه بانک بین المللی وصندوق پول، چشم بندی سیاسی با تکیه برادعای برخی رسانه ها ، ظهور نشانه ی وابستگی سیاسی به غرب وآمریکا و فقر وبیکاری و از جمله ی آنهاست.  اکنون زمان به فعلیت رساندن استعداد ذاتی و جهت گیری در مقابل مشکلات با طرح مناسب ترین راه حل ها از سوی نخبه های سیاسی برای خروج مردم از گرفتاریها ست و مطلوبترین خروجی در هر یک از جریان های سیاسی با دستگاه عریض وطول هیئت مدیره و مشاورین و رسانه های در اختیار اینست که همه خواستار عملی و ارائه دهنده برنامه های اجرایی و راه حل های مثبت واقعی در عبور از دشواریها باشند و نه اینکه بر روی صندلی های هوشمندجهت گیری نشسته به دنبال ایجاد رویدادی توخالی و پاسخ های سئوالی، برای گفتن به جامعه باشند : تا نهایتاً بگویند: اینجا هستیم. ما از واقعیت موجود از آینده فرزندان ونسل بعدی می گوئیم و درک این مفهوم ضرورتی اجتناب ناپذیر برای مطالبه فعلی از سوی جامعه از احزاب و گروههای سیاسی و نخبه هاست در تقدیم دیدگاهی هماهنگ و تکامل یافته که با تحلیل منطقی همراه بوده و به برنامه عملی ممکن منتهی شود و مقداری از بهانه تراشی ساده لوحانه و مواضع کلاسیک تکرار ی که پیامدی جز از دست دادن زمان و هدر رفت فرصت ها ندارد بپرهیزیم درست است که استعمار واستکبار در تمامی اشکال به تاراج ونابودی ثروت مادی ومعنوی ما چشم دوخته اما بحران واقعی در نوع نگاه برخی نخبگان سیاسی و بعضی رسانه ها و روشنفکرنما ها نهفته است که آواز خودرا ،با آهنگ بیگانه کوک می کنند و برای مقابله با واکنش ها از به اصطلاح جهانی اندیشیدن یکطرفه مایه می گذارند آن را در اولویت اول خویش درقرارگاه سیاسی خود وضع می کنند سابقه ی موجود اینان در نهادها ودستگاههای متنوع جامعه از نیت شان پرده برمی دارد ونتیجه ی قرار دادن نخبگانی ازاین دست در آزمون ها و آزمایش های مکرر درطول چندسال چه از گروه سیاستمداران سنتی یا کلاسیک این است که جامعه چندان خاطرات شیرینی از تجزیه و تحلیل بدآهنگ شان نداشته است . چالش های این دهه، با ورود بازیگران ریز ودرشت بین المللی به فضای اقلیمی و منطقه ی به معنی قرار گرفتن ما در مقابل سناریو های تکراری گذشته با طرحی جدید است،که هرج و مرج آفرینی تقسیم پس ازتقسیم، و برچیدن سیری ناپذیر زیر ساخت استقلال کشور ها و برای ایجاد نظامی دلخواه جاکم بر جغرافیای سیاسی نوین تحت کنترل ونفوذ سیستم جهانی یکپارچه آغازی دوباره یافته است آیا جریان ها و نخبگان سیاسی در این سطح خود را آماده شناخت نوع چالش ها ومقابله با آن کرده اند؟کلید واژه های چون رکود و بحران اقتصدجهانی پیش رو، جنگ سی ساله باتروریسم،گرم شدن کره زمین، ازمیان رفتن منابع آب زیر زمینی، جاسوسان بدون مرز، مقاوم شدن باکتریها در مقابل آنتی بیوتیک ها،شدت گرفتن جنگ سایبری، تقابل ایدئولوژی شرق وغرب انحصار انفجار اطلاعات وامثال هم که همه وهمه درصدد تحمیل سناریوهای تلخ و سیاه به جهان سوم وکشورهای درحال توسعه است .این همه ی پیامی است که با فرکانس ها ی مختلف ارسال می شود. واینک شهرت طلبی در تقابل با حسن نیت تبدیل به چراغ چشمک زنی شده که افراد ضعیف، با ابزار و کانال های متعدد که که بدنبال ارتقاء فوق العاده سریع هستند باب شده است تا از همه ی امور کلان غفلت زده بازمانیم وشهرت طلبانی به خصوص در زمان ما هستند که برای جلب توجه افکار عمومی و قرار گرفتن در کانون توجه بیشتر هرلحظه با عطش بیشتر حاضرند هر هزینه ی را از خود ویا از منافع مردم بپردازند در واقع شهرت طلبی عطش از میان میان بردن است یا خود ویا دیگری.بدون اینکه مطلب خاصی برای ارائه به مردم داشته باشد. و در گذشته ثابت شده این دست انسانها بدون داشتن توانائی خاص در زمینه ی مورد ادعا ،خودرا به امور مهلکی سپرده اند تا بقول جورج برنارد شاو: انتحار روشی باشد که انسانی مشهور شود بدون اینکه به توانمندی خاصی نیاز داشته باشد. تضاد دوست داشتن مردم وعشق به خود نمایی : هستند کسانیکه برای دست یافتن به شهرت در هدف گردآوری ثروت ،قدرت،و اگر لارم باشد که به جنگ عقیده مقدسات، ارزشها و هویت موجودخود رفته وگذشته خود را کنار بگذارد یا مخفی کند . هستند کسانی که بخاطر شهرت و معرووف شدن میان مردم گفتاری سخیف بر زبان آورده یا دست بکارهایی عجیب و غریب می زنند که در تاریخ نیزکم نیستند و از همین منبع قابل نقل است که اعرابی جاهلی در موسم حج هنگامیکه مردم برای برای برگرفتن کفی از آب زمزم حلقه به حلقه بهم دیگر فشار می آوردند” مرد جاهل قصد کرد که در چاه زمزم مقداری "ادرار " بریزد ؟! حاضرین برسر او ریخته، خواستند اورا بکشند، حکیمی درآنجا بود و گفت بگذاریداز او علت را سئوال کنیم؟ آن جاهل جواب داد: می خواهم مشهور شوم هرچند که شهرت با این عمل ازنظر شما شنیع همراه باشد! بنابراین هرانتخاب کننده و کاندیدائی در دهلیز انتخابات مجلس دهم ممکن است با مواردی ازاین دست برخورد کند . ومهم اینست که بدانیم: سرانجام این ایمان توانائی ودانائی است که صلاحیت کسب قدرت را به فرد تفویض می کند نه صرف ادعا، و وقتی فردی می خواهد به همه چیز دست پیدا کند به هیج جیزی دست پیدا نخواهد کرد و دانا کسی است که ارزش نسبی اشیاء در اختیار دانسته وبه بهترین شکل از آن استفاده می کند . و نکته مهم اینکه : از بلایاست که تصمیم گیری سرنوشت مان بدست کسی بیفتد که فاقد بصیرت باشد عبدالمجیداورا


دوشنبه ، ۱۲بهمن۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کوگانا]
[مشاهده در: www.koogana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن