تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندم از خواندن قرآن غافل مباش، زيرا كه قرآن دل را زنده مى كند و از فحشاء و زشتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816782385




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موگرینی: انفجارهای دمشق، تلاش برای بر هم زدن مذاکرات بود


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: موگرینی: انفجارهای دمشق، تلاش برای بر هم زدن مذاکرات بود
با وجود انفجارهای تروریستی روز یک شنبه در جوار حرم حضرت زینب (س) که به گفته مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با هدف مختل کردن مذاکرات صلح ژنو انجام شد، این مذاکرات در حال آغاز است و به نظر می رسد اعضای حاضر در مذاکرات نسبت به برگزاری آن علی رغم اختلافات مصمم هستند.
کد خبر: ۵۶۴۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲ - 01 February 2016


با وجود انفجارهای تروریستی روز یک شنبه در جوار حرم حضرت زینب (س) که به گفته مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با هدف مختل کردن مذاکرات صلح ژنو انجام شد، این مذاکرات در حال آغاز است و به نظر می رسد اعضای حاضر در مذاکرات نسبت به برگزاری آن علی رغم اختلافات مصمم هستند.


به گزارش «تابناک»، درگیری ها و تحولات سوریه که بیش از 5 سال ادامه داشته است منجر به کشته شدن بیش از 250 هزار نفر و آواره شدن میلیون نفر دیگر شده است که تعداد زیادی از آن ها را زنان و کودکان تشکیل می دهند .


اگرچه تکثیر گروه های تروریستی و شورشی، حضور و نقش آفرینی بازیگران متعدد خارجی و اختلافات گسترده میان بازیگران حل بحران در سوریه را بسیار پیچیده نشان می دهد، اما با این وجود، سازمان ملل متحد در تلاش است تا با برگزاری مذاکرات صلح میان تمام بازیگران صاحب نقش در تحولات از جمله گروه های معارض؛ راهکارهایی عملیاتی برای برون رفت از مشکلات فعلی را پیدا کند.


در این میان، اختلاف علایق و منافع، شرط های گروه های تروریستی، مشروط شدن حضور برخی از اعضای مذاکره کننده به عدم حضور برخی دیگر و... آینده نتایج مذاکرات را مبهم نشان می دهد.


گفته می شود برقراری آتش بس، ارسال کمک های بشردوستانه و مقابله با تهدیدات گروه تروریستی داعش، دوره ای انتقالی و نهایتاً برگزاری انتخابات سراسری  هدف نهایی مذاکرات صلح ژنو است.


در این ادامه تابناک تلاش می کند آخرین اخبار مرتبط با مذاکرات ژنو را در اختیار مخاطبان قرار دهد:


*جان کری وزیر امور خارجه آمریکا از دو طرف مذاکرات خواسته است تا تلاش کنند در قالب مذاکرات ژنو به یک راه حل سیاسی برای برون رفت از بحران استفاده کنند.


کری تأکید کرده بود خروج از بحران سوریه هیچ راه حل نظامی ندارد و هرچه که هست باید از طریق مذاکره حل شود.


وزیر امور خارجه آمریکا همچنین تأکید کرده است تا باید گام های فوری برای افزایش کمک های غذایی و  بشر دوستانه به مردم سوریه صورت بگیرد.


*چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در رابطه با مذاکرات صلح گفته است مخالفان دولت سوریه آزاد هستند تا مذاکرات را ترک بکنند اگر شروطشان برآورده نشود.


*بشار جعفری رئیس هیئت مذاکره کننده دولت سوریه نیز گفته است  دمشق مباحث کمک های انسان دوستانه، آزادی زندانیان و آتش بس را در مذاکرات ژنو پیگیری می کند.


بشار جعفری در صحبت های خود از حمایت برخی کشورهای منطقه از گروه های تروریستی انتقاد کرده است و تأکید کرده است که ما نباید اشتباهات مذاکرات سال 2014 را دوباره تکرار کنیم.


بشار جعفری همچنین با اشاره به اینکه هنوز لیست اعضای هیئت مخالفان دولت بشار اسد برای سازمان ملل مشخص نیست، تأخیر حضور مذاکراه کنندگان مخالف را در ژنو نشانه عدم جدیت و عدم  مسئولیت پذیری آنها دانست.


*فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در رابطه با انفجارهای دیروز گفته است که این انفجارها که در کنار مکان مقدس شیعیان (حرم حضرت زیبنب س) رخ داده است اقدامی در جهت اخلال در روند مذاکرات بوده است.


موگرینی تأکید کرده است این اقدام در نزدیکی حرم حضرت زینب(س) آشکارا با هدف برهم زدن تلاش ها در راستای شروع یک فرایند سیاسی صلح صورت گرفته است.


*منذر ماخوس عضو شورای ملی سوریه و سخنگوی هیئت مخالف سوریه با خونخوار توصیف کردن دولت بشار اسد گفته است ما می خواهیم روسیه به حمایت های خود از دولت بشار اسد پایان دهد.


*محمد علوش سرکرده گروه تروریستی جیش الاسلام نیز به خبرگزاری رویترز گفته است این گروه در مذاکرات شرکت فعال خواهد داشت.


این سرکرده گروه تروریستی جیش الاسلام ضمن انتقاد از نبود حسن نیت میان اعضای شرکت کننده گفته است حضور او در مذاکرات لازم است تا به جهانیان نشان بدهد که تروریست حقیقی و عامل ویرانی های سوریه کیست.


*روز یکشنبه بسیاری از گروه های معارض شرکت کننده در مذاکرات به صورت جداگانه با دی میستورا نماینده سازمان ملل متحد دیدار داشته اند که غالباً از این دیدار راضی بوده اند و آن را مثبت ارزیابی کرده اند.


*در رابطه با مذاکرات صلح سوریه واشنگتن‌پست نوشته است: صالح مسلم، رهبر حزب اتحادیه دمکراتیک، که شاخه سیاسی «ی‌پ‌گ» به شمار می‌رود، به گفتگوهای صلح در ژنو دعوت نشد. به گفته دیپلمات‌های غربی مسلم به ژنو رفته بود، اما پس از تهدیدهای ترکیه در ترک گفتگوهای صلح سوریه، از او خواسته شد تا از شهر خارج شود.


*به گزارش راشاتودی دی میستورا پس از ملاقات با هیئت مخالفان در یک هتل در ژنو به خبرنگاران گفته است که نسبت به ادامه فرایند مذاکرات خوش بین است.




این خبر به روز رسانی می شود...























این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن