تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815004234




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اصلاح‌طلبان 5/2 برابر كرسي‌هاي مجلس نامزد دارند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: اصلاح‌طلبان 5/2 برابر كرسي‌هاي مجلس نامزد دارند
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظـام اظـهار داشـت كه اصلاح‌طلبان 2/5 برابر و اصولگرايان سـه برابـر كرسـي‌هـاي مجلس در انتخابات اسفنـدمـاه نامـزد دارند.
به گزارش فارس، محسن رضايي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در نشست خبري با بيان اينكه انقلاب اسلامي با پيروزي خون بر شمشير توانست يكي از بزرگ‌ترين ابرقدرت‌هاي جهاني به نام امريكا را به زانو درآورد، تأكيد كرد: ملت ايران نشان داد با دست خالي هم مي‌توان حقوق خود را احيا كرد و در دفاع مقدس نيز اين شعار، ملت ايران را از يكي از بزرگ‌ترين حوادث تاريخي نجات داد و ملت ايران با دست خالي در برابر اجماع ابرقدرت‌ها يعني شوروي و امريكا كه پشت صدام بودند توانست آنها را به زانو درآورد.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد: مهم‌ترين پيام انقلاب اين است كه ما مي‌توانيم و امروز شرايط كشور و تجربه ملت ايران نسبت به زمان پيروزي انقلاب در سال 57 بسيار گسترده‌تر است و از اين رو نبايد به يأس و نااميدي كه عده‌اي در داخل به آن دامن مي‌زنند، گوش كنيم. وي تصريح كرد: امروز برخي‌ها درصددند بگويند اگر وضع ايران را امريكا تعيين نكند ما نمي‌توانيم كاري كنيم و قبل از پيروزي انقلاب هم مي‌گفتند اگر مي‌خواهيد با شاه مبارزه كنيد بايد دم امريكا را ببينيد و در جنگ هم تأكيد داشتند كه بايد قدرت‌هاي بين‌المللي را ببينيم، آنها امروز هم مي‌گويند كه شما نمي‌‌توانيد اقتصاد كشور را حل كنيد در حالي كه ما همواره نشان داده‌ايم مي‌توانيم از موانع و مشكلات عبور كنيم و اميدواريم اين درس براي كشور ما پايدار و جاودان باشد.
رضايي در پاسخ به سؤال خبرنگاران درباره روند اعتراض‌ها به ردصلاحيت‌ها و سخنان سيدحسن خميني درباره عدم احراز صلاحيتش گفت: من معتقدم شكايات و اعتراضات بايد مسير قانوني را طي كند چراكه اگر اين گونه نباشد، آرامش جامعه به هم مي‌ريزد. دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام يادآور شد: علت اصلي فتنه 88 اين بود كه نامزدها شكايات خود را به جاي مجاري قانوني از طريق خيابان‌ها پيگيري كردند، در حالي كه شكايت حق افراد است اما اگر اعتراضات غيرقابل قبول آرامش جامعه را به هم بزند به نفع هيچ كس نيست. وي با بيان اينكه در جلسه ديروز مجمع درباره ردصلاحيت‌ها بحثي نشد، تصريح كرد: بنده اطلاع دقيقي از استدلال هيئت‌هاي نظارت ندارم و نمي‌توانم بر اين اساس قضاوت كنم. رضايي در عين حال گفت: طبق اطلاعي كه به بنده داده‌اند اصلاح‌طلبان 2/5 برابر، اصولگرايان سه برابر و مستقل‌ها نيز سه برابر كرسي‌هاي مجلس نامزد دارند. دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام درباره بررسي پرونده كرسنت و قراردادهاي جديد نفتي اظهار داشت: متن قراردادها هنوز براي ما ارسال نشده و ما بايد ابتدا آنها را ببينيم و با سياست‌هاي كلي انطباق دهيم و سپس نظر خود را خواهيم گفت.
وي درباره بحران ركود در كشور كه مورد سؤال يكي از خبرنگاران بود، توضيح داد: براي خروج دولت از ركود بايد محيط كسب و كار در داخل بهبود پيدا كند چراكه در حال حاضر رتبه ما در كسب و كار در جدول ديده‌باني كارآفريني و كسب و كار بين 120 تا 130 است و بدون بهبود در كسب و كار سرمايه‌گذاران خارجي دل به سرمايه‌گذاري نمي‌دهند.
وي ادامه داد: مسئله دوم اين است كه دولت بايد از دولتي مصرفي به دولت توليدي كشيده شود و تلاش كند كه توليد ملي رونق پيدا كند چراكه اگر ميلياردها دلار قرارداد ببندد اما جيبش خالي باشد و دولت بدهي داشته باشد، اينها آرماني و روي كاغذ مي‌ماند، در حالي كه بايد كاري كرد كه قراردادهاي كاغذي واقعي شود.
رضايي در پاسخ به سؤالي درباره حضور نماينده‌اش در شوراي ائتلاف و روند وحدت اصولگرايان خاطرنشان كرد: من هميشه طرفدار وحدت بوده‌ام چراكه معتقدم بدون وحدت نمي‌توان كشور را اداره كرد. دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به لزوم وحدت اصولگرايان و انسجام ملي گفت: تفرقه و تك‌روي و پافشاري روي سلايق مختلف به اصولگرايان و وحدت ملي ما آسيب مي‌زند.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن