تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816292892




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مراد از نزول دفعی قرآن، نزول حقیقت ملکوتی آن است/ رد دیدگاه نزول قرآن در نیمه شعبان


واضح آرشیو وب فارسی:ایکنا: گروه حوزه های علمیه: مفسر قرآن کریم با رد دیدگاهی که نزول قرآن را در نیمه شعبان می داند گفت: نزول دوبار یعنی یکبار دفعی و یکبار تدریجی همین قرآن موجود ممکن نیست بنابر این نزول دفعی مربوط به حقیقت ملکوتی قرآن و نزول تدریجی مربوط به الفاظ و کلمات قرآن کریم است.
به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)  آیت الله العظمی جوادی آملی امروز 10 بهمن در ادامه تفسیر سوره مبارکه زخرف در مسجد اعظم قم گفت: سوگند به کتاب مبین سوگند به بینه است؛ بشر وقتی در محاکم قسم می خورد این قسم در مقابل بینه است اما قسم های خدا، خودش بینه است، مثلا اگر در شب کسی سوگند کند که صبح است باید دلیل و بینه بیاورد اما یک وقت است کسی در برابر نابینا می گوید روز است و می گوید قسم به آفتاب الان روز است این قسم در مقابل دلیل و بینه نیست بلکه متعلق به بینه است و سنخ قسم به قرآن نیز همین است زیرا قرآن بینه و شاهد الهی است.
این مفسر قرآن ادامه داد: قرآن خود را نور معرفی کرده و فرموده است که ما آن را در لیله مبارکی خلق کردیم؛ نزول قرآن نیز از سنخ باران نیست بلکه از سنخ آویختنی است و نه انداختنی؛ قرآن در ماه رمضان نازل شد که چند گروه آیات عهده دار تبیین آن هستند؛ برابر آیه سه سوره دخان قرآن در شبی از ماه رمضان نازل شد و به تعبیرسوره قدر نیز در لیله قدر نازل شده و بنابر آیه شهر رمضان نیز در این ماه نازل شده است؛ زمخشری و فخررازی عنوان کرده که برخی معتقدند که قرآن در نیمه ... [ مشاهده متن کامل خبر در خبرگزاری قرآنی ایران ]

شنبه ، ۱۰بهمن۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایکنا]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 3]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن