تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ردم دو گروه‏اند: دانشمند و دانش‏اندوز و در غير اين دو، خيرى نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799452235




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تبیین مبانی ایدئولوژیک انقلاب اسلامی ایران در حوزه های مختلف


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: تبیین مبانی ایدئولوژیک انقلاب اسلامی ایران در حوزه های مختلف مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی مبانی ایدئولوژیک انقلاب اسلامی ایران در حوزه های مختلف را تبیین و تشریح کرد
۱۳۹۴ شنبه ۱۰ بهمن ساعت 14:02

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، سید جواد حسینی در مراسم هفتگی حسینیه فرهنگیان مشهد با بیان این مطلب اظهار داشت:انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در جغرافیای سیاسی تاریخی خاصی محقق شد که کالبد شکافی آن خالی از لطف نیست.
او  با بیان اینکه قرون وسطی در اروپا دوره حاکمیت دین از نوع مسیحیت بود ادامه داد: این دوران که در کتاب ها به عنوان دوره تاریک نام برده شده و حاکمیت دین را تحریف کرده بود؛ چهره دین را به شدت خشن، مردم ستیز، کلیشه ای، غیر متعارف و غیر انسانی جلوه داده شد.
وی اظهار کرد: طبق تاریخ تالیف شده شدیدترین شکنجه ها در این دوران برای کسانی که از این نوع حاکمیت شکایت میکردند در نظر گرفته می شد.
او تصریح کرد:همین دیدگاه باعث شد که کشورهای پیشرفته امروزی در دوران قرون وسطی عقب مانده باشند که این دوران تاریک بعد از جنگ های صلیبی اروپایی ها با مسلمانان به پایان رسید.
این مقام مسئول در ادامه توضیح تاریخ قرون وسطی عنوان کرد:زمانی که این تفکر شکست خورد دو رویکرد کاپیتالیستی و کمونیستی نسبت به دین به وجود آمد.
وی با اشاره به اینکه دیدگاه کاپیتالیستی در جوامع اروپایی وآمریکایی رونق دارد گفت:در این دیدگاه دین نظر شخصی افراد محسوب می شود و حق مداخله در جوامع اجتماعی، سیاسی و اقتصادی را نداشته و تنها ویژه افراد است.
حسینی در خصوص دیدگاه کمونیستی اظهار کرد:این دیدگاه می گوید از آنجایی که هزار سال(قرون وسطی) با دین سپری شد و مآگاه شدیم که دین اساسا انسان ستیز است بنابراین از ریشه باید حذف شود به دلیل اینکه مانع رشد است.
وی با بیان اینکه این دو نوع دیدگاه در سیاست ها و قدرت هم جای خود را پیدا کرده بودند ادامه داد:وقوع انقلاب اسلامی در این تاریخ جغرافیایی شکل گرفت و امام (ره) توانست با حضور همه جانبه مردم انقلاب اسلامی را در سال 57 به پیروزی برساند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان دایره اصلی انقلاب را مبارزه با دو تفکر یاد شده دانست و خاطر نشان کرد:دین قادر است زندگی فردی انسان ها و نیز اجتماع را بسازد و اگر جامعه ای به دنبال اقتصاد و سیاست و فرهنگ خوب است باید آن را دردین جست و جو کند.
حسینی در ادامه با تصریح این موضوع که به وقوع پیوستن انقلاب اسلامی  در چنین دورانی توجه جهانیان را به خود جلب کرده بود بیان کرد: از همان ابتدا امام خمینی (ره) شکست ایدوئولوژی کمونیستی را گوشزد کرده بود و همان طور که میدانید اتحاد جماهیر شوروی با اجرای اصلاحات اقتصادی و سیاسی شکست خورد و امروز به پانزده جمهوری تبدیل شده است.
وی اندیشه کاپیتالیستی را در پاسخ گویی نیازهای معنوی مردم ناتوان خواند و در خصوص تصدیق این موضوع اظهار داشت:اندیشمندان منصف این ایدئولوژی عدم این توانایی را تصدیق می کنند و در چنین شرایطی است که مردم دنیا به دنبال راه سومی می گشتند؛ وانقلاب اسلامی ایران را پاسخ مناسبی برای این نیاز یافتند.
این استاد دانشگاه با اعلام اینکه انقلاب اسلامی سیاست و اجتماع و دین را با هم مخلوط کرده است اضافه کرد:بنابراین با کمک دین فرهنگ و اقتصاد و اجتماع به همان حیات طیبه ای که مد نظر قرآن کریم است خواهیم رسید.
وی این حیات طیبه را هدف اصلی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خواند و گفت:نظام تعلیم و تربیت کشور هم باید مولد چنین جریانی باشد و در 37 سالگی انقلاب بعد از ده سال تلاش به سندی با سه مفهم اساسی دست یافته است.
حسینی با بیان اینکه یکی از ارکان اصلی این تحول مسئولین آموزش و پرورش هستند خاطر نشان کرد:این سند می گوید برای پیشرفت در این بخش باید استاندارد سازی در حوزه های فضا و تجهیزات، نیروی انسانی، مدیریت،پژوهش و ارزیابی و برنامه درس ملی داشته باشیم.
وی تصریح کرد:باید بپذیریم که نظام آموزش و پرورش امروز تمام ساحتی نیست بلکه نظامی آموزش زده، نمره گرا، کلاس محور، معلم محور و آزمون محور است.
وی افزود: این در حالی است که سند تحول بنیادین نظامی می طلبد که در آن تربیت دینی و اخلاقی، سیاسی و اجتماعی، هنری و زیبا شناختی، حرفه ای و اقتصادی، پژوهشی و علم و فناوری وجود داشته باشد؛ لذا امسال زنگ آغاز مدارس را با شش زنگ زدیم و آن بدان معناست که جهت گیری خود را تمام  ساحتی قرار دادیم.
این مقام مسئول دد بخش بعدی صحبت های خود تاکید کرد:دانش آموزی یکی از ساحت های تعلیم و تربیت است اما فراتر از آن کنش آموزی و تغییر رفتار است و متاسفانه امروز باید بگوییم که تغییر نمره برای ما بیشتر از تغییر رفتار ارزش دارد.
حسینی عنوان کرد: مدرسه سالم از نظر سند تحول،  مدرسه ای است که انسان ها را برای مقابله با بحران تربیت می کند وتشویق را در اولویت بالاتری از تنبیه قرار می دهد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن