تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دانشمندی که از علمش سود برند ، از هفتاد هزار عابد بهتر است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821066109




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«هندوی شیدا» به کتابفروشی‌ها رسید


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: انتشار رمانی تازه از سعید تشکری؛
«هندوی شیدا» به کتابفروشی‌ها رسید

سعید تشکری


شناسهٔ خبر: 3037042 - شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶
فرهنگ > شعر و ادب

رمان تازه‌ای از سعید تشکری با عنوان «هندوی شیدا» از سوی انتشارات کتاب نیستان منتشر شد. به گزارش خبرنگار مهر، تازه‌ترین رمان سعید تشکری با عنوان هندوی شیدا از سوی انتشارات کتاب نیستان روانه بازار کتاب شد. هندوی شیدا که تشکری در آن از یک داستان واقعی برای ساخت داستانی بهره برده است نخستین رمان تشکری است که داستان آن غیر تاریخی بوده و در زمان حال می‌گذرد. در هندوی شیدا تشکری روایتی داستانی از یک تاجر متمول فرش در یکی از شهرهای اطراف مشهد را روایت می‌کند که فرزندش برای سفر به خارج از کشور او و خانه‌اش را به آتش می‌کشد. این روایت حول‌انگیز اما در ادامه داستانی بدیع و تازه را پیش روی این پدر و پسر قرار می‌دهد که نقطه عطف آن دلبستگی پسر به دختری است که برای خدمتکاری به منزل پدری می‌آید.

تشکری پیش از این درگفتگو با مهر عنوان کرده بود که در ایام بیماری و در بستری شدن در بیمارستان با راوی این داستان ملاقات داشته و به همراه وی به بسیاری از مناطقی که این داستان در آنها اتفاق افتاده است سفر کرده است. وی همچنین درباره انتخاب عنوان این رمان نیز گفته بود: هندوان در باور و زندگی کهن ما، انسان‌هایی زیبا بوده‌اند که وقتی می‌خواسته‌ایم کنیزی را به خانه بیاوریم از میان آنها انتخابشان می‌کردیم. در این رمان نیز این تعبیر به کار گرفته شد تا عنوان کنم فرزند هر آدم مانند هندویی است که او در خانه خود آورده است. در بخشی از فصل نخست این رمان می‌خوانیم: چشم کشیده‌ای، اما تا همین لحظه طاقت آودره‌ای. زمن و زمان را فحش داده‌ای تا به اینجا برسی. لحظه رفتنم و نماندن. بی‌طاقتی که حرف نیست، درد است، زجر است. زمان، کشدار گذشت، اما گذشت. به خودن می‌گویی کاش بعدش تا رسیدن به آلمان تند بگذرد. می‌خواهی به دل حادثه بزنی و بروی برای همیشه. جامانده‌ای. جایت گذاشته. چرایش را نمی‌د انی. بی‌خبر رفتنش را، نمی‌دانی. گفته بود، اما نرفته بود. حالا رفته. نه به شوخی. همه جا سرک کشیدی. از مرخصی تحصیلی دانشگاه تا نبودن در خانه‌ای که اجاره کرده بود. از تک تک دوستان مشترک و غیرمشترک، هرجا، هرطور. خبری نشد. آن وقت بود که فهمیدی رفته. به عشقت و عشقش شک نمی‌کنی، اما آزرده‌ای. سخت. سخت آزرده‌ای. بی‌آنکه به کسی بگویی تو هم می‌خواهی مثل او بروی و به او برسی. کافه‌ات را به فروش می‌گذاری و ماشینت را. حالا نوبت سهمت از خانه‌ای است که دیگر آن را نخواهی دید. برنامه‌ریزی‌ات دقیق است. وقتی که هیچ کس نیست. حالا همان وقت است. انتشارات کتاب نیستان این رمان را در ۲۹۰ صفحه و با قیمت ۱۷ هزار تومان منتشر کرده است.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن