تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820142476




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایرانی ها توان رقابت با خارجی ها را دارند


واضح آرشیو وب فارسی:فرصت امروز: چند سالی است که بازی های آنلاین توانسته اند جای خود را در دل کودکان و نوجوانان بازکنند و اگر بخواهیم تعارف ها را کنار بگذاریم باید بگوییم حتی کاربران سن و سال دار هم علاقه وافری به این دست بازی ها پیدا کرده اند. این ابراز علاقه نسبت به انواع بازی ها به ویژه آنلاین ها رقابت زیادی در بین بازی سازان در سراسر جهان ایجاد کرده است و البته ایرانی ها هم از قافله عقب نماند ه اند و با انتشار چندین بازی موفق بومی، نام خود را در صنعت بازی سازی آنلاین دنیا با افتخار حک کرده اند. یکی از بازی های آنلاین خارجی که طی دو سال گذشته سروصدای زیادی به پا کرده و در ایران هم توانسته کاربران زیادی را مجذوب خود کند بازی آنلاین جنگ قبایل یا همان «کلش آف کلنز» است که این روز ها در اغلب تبلت ها و تلفن های هوشمند نصب و همیشه آماده اجرا است.  به گفته کارشناسان و مسئولان بازی سازی کشورمان، کلش آف کلنز توانسته حدود 5.5 میلیون ایرانی را سرگرم کند و جالب اینکه کاربران آن حدود چهار ساعت از وقت روزانه خود را صرف این بازی می کنند. از سوی دیگر گفته می شود بازی کلش آف کلنز حدود 50 میلیون تومان ارز را روزانه از کشور خارج و به حساب های شرکت سازنده این بازی یعنی «سوپرسل» واریز می کند. طبیعی است که موفقیت این بازی و آمارهایی که درباره آن اعلام می شود برخی کارشناسان را نگران کند تا جایی که اخیرا بعضی از آنها خواهان مسدود شدن دسترسی کاربران ایرانی به سرورهای این شرکت شده اند. به گفته مخالفان بازی جنگ قبایل، این بازی سد محکمی پیش روی بازی سازان داخلی ایجاد کرده و رمق نفس کشیدن از تولیدکننده های ایرانی را گرفته است. از سوی دیگر برخی کارشناسان این ادعا ها را رد می کنند و معتقدند که این بازی می تواند مسیر توسعه بازی سازان داخلی را هموار و الگوی مناسبی برای آنها باشد. در همین حال تصمیم گرفتیم گفت وگوی اختصاصی با مهرداد آشتیانی، معاون حمایت بنیاد ملی بازی های رایانه ای کشور داشته باشیم تا از وضعیت این روز های بازی سازان ایرانی و مشکلاتی که رقبای خارجی برای تولیدکنندگان داخلی ایجاد کرده اند، بپرسیم. *** فکر می کنید کشور ما در بازی های آنلاین توانسته موفق عمل کند و آیا بازی کلش آف کلنز جای بازی های ایرانی را تنگ کرده است یا خیر؟ در حال حاضر موفق ترین بازی های ایرانی بازی های آنلاین هستند و به علت رقابت و هیجانی که دارند بازار را برای ورود سازندگان بازی ها جذاب تر کرده اند. اینکه بخواهیم بازی کلش آف کلنز را با نمونه های داخلی مقایسه کنیم باید بگویم کلش آف کلنز موفق ترین بازی آنلاین در سراسر جهان است و بزرگ ترین شرکت های بازی سازی دنیا نیز نمی توانند به سادگی با آن رقابت کنند. اما اگر بخواهیم به طور نسبی به بازی سازان داخلی نگاه کنیم باید گفت که آنها توانسته اند به موفقیت های زیادی دست پیدا کنند و می توانند سرمایه ای را که برای ساخت بازی های آنلاین صرف شده است در بازه زمانی نسبتا کمی برگردانند. به نظر من بازی کلش آف کلنز تهدیدی برای بازی های داخلی نیست و حتی توانسته بسیاری از کاربران را با بازی های آنلاین آشنا کند تا از این طریق از نمونه های داخلی هم استفاده کنند. بازی کلش آف کلنز مخالفان زیادی در داخل کشور دارد که خواستار فیلتر شدن آن در ایران هستند، چقدر این احتمال وجود دارد که دسترسی به این بازی مسدود شود؟ کلش آف کلنز از دسته بازی های غیر مجاز به حساب می آید و اگر بخواهد به صورت قانونی در ایران فعالیت کند باید یکسری مراحل راطی کند تا جواز ورود به بازار ایران را کسب کند به همین دلیل امکان فیلتر شدن آن هست اما تا به حال بنیاد تمایلی به مسدود کردن آن نداشته است. نمایشگاه بازی که دو دوره از برگزاری آن می گذرد و مخاطبان زیادی را توانست جذب کند، امسال و سال گذشته برگزار نشد، علت آن چیست و آیا سال آینده این گردهمایی دوباره به ثمر می نشیند یا خیر؟ بزرگ ترین دلیل برگزار نشدن این نمایشگاه کمبود بودجه و تجمیع نشدن منابع مالی بود چون در دو سال گذشته بنیاد هزینه زیادی را متحمل شد و دستش در برگزاری نمایشگاه خالی ماند و این باعث شد تا نتوانیم نمایشگاه را امسال هم برگزار کنیم اما تلاش می کنیم بودجه آن را برای سال آینده تامین کنیم که اگر این اتفاق بیفتد در سال 95 شاهد برگزاری این نمایشگاه پرمخاطب خواهیم بود. ما امیدواریم با جذب حامیان مالی و بخش های مختلف دولتی وخصوصی بودجه لازم برای نمایشگاه سال آینده را تامین کنیم چون در این گردهمایی فارغ از اینکه بازی سازان داخلی می توانستند محصولات خود را به فروش برسانند مکان مناسبی برای آشنایی با محصولات ایرانی به حساب می آید. هزینه تولید بازی های ایرانی چقدر است؟ هزینه تولید بازی های تلفن همراه و رایانه های شخصی متفاوت است و هر کدام از آنها با توجه به محتوا هزینه خاصی را برای تولید می طلبند اما به طور میانگین می توان گفت سرمایه اولیه تولید بازی های تلفن همراه حدود 80 میلیون تومان و بازی های رایانه ای 400 میلیون تومان است. در حال حاضر کشور ما چند تولیدکننده بازی دارد و آیا در منطقه حرفی برای گفتن داریم؟ ما حدود 300 شرکت بازی سازی داریم که از این تعداد حدود 80 تا 100 عدد فعال هستند و علت غیر فعال بودن سایرین نیز وجود مسائل اقتصادی برای آنها است. ما در بحث صادرات موفق عمل کرده ایم و محصولات مختلفی داشته ایم که منتقدان از آنها تمجید کرده اند و توانسته اند در استورهای خارجی با موفقیت وارد شوند. اما در منطقه نیز می توان گفت که در حال حاضر جدی ترین رقیب ما کشور ترکیه است و اگر بتوانیم از پتانسیل های موجود به خوبی استفاده کنیم و سطح کیفی محصولات را بالا ببریم و از سوی دیگر تعامل با بازارهای بین المللی به ویژه در زمینه صادرات را تقویت کنیم می توانیم از ترکیه نیز عبور کنیم. لغو تحریم ها برای بازی سازی ایران تهدید به حساب می آید یا فرصت؟ لغو تحریم ها می تواند ورود و توسعه ما در بازارهای بین المللی را تقویت کند و این فضا را مهیا کند که بتوانیم از تجربیات شرکت های بزرگ دنیا نیز در روند تولید محصولات خود استفاده کنیم. ما در حال حاضر حضور فراگیری در کنسول های بازی نداریم اما لغو تحریم ها می تواند شرایط را برای حضور بازی سازان ایرانی در این بازار نیز مساعد کند و می توانیم ظرف چندسال با کیفیت بالایی وارد بازار کنسول های بازی شویم. از سوی دیگر لغو تحریم ها بازی سازان ما را نیز از جهاتی تهدید می کند اما برنامه هایی برای این دوران تدارک دیده شده است تا بازی های خارجی از یکسری قوانین برای ورود به بازار ایران تبعیت کند و البته برای این بازی ها نیز عوارضی درنظر گرفته خواهد شد تا از درآمد حاصل از آن به صنعت بازی سازی بومی خودمان کمک کنیم.


شنبه ، ۱۰بهمن۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرصت امروز]
[مشاهده در: www.forsatnet.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن