تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 17 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ياد خدا عقل را آرامش مى دهد، دل را روشن مى كند و رحمت او را فرود مى آورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799667125




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتظار برای افزایش بودجه 40 درصدی محیط زیست/درویش:استقلال محیط زیست در گروی عدم وابستگی مالی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: انتظار برای افزایش بودجه 40 درصدی محیط زیست/درویش:استقلال محیط زیست در گروی عدم وابستگی مالی
افزایش بودجه 40 درصدی سازمان محیط زیست از مواردی است که در صورت تصویب،گامی بسیار مثبت و سازنده در راستای تحقق سیاست های مجموعه مذکور به شمار می رود.

انتظار برای افزایش بودجه 40 درصدی محیط زیست/درویش:استقلال محیط زیست در گروی عدم وابستگی مالی
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،سازمان محیط زیست یکی از اصلی ترین و حیاتی ترین نهادهای فعال در کشور محسوب می شود که به نوعی می توان گفت اگر اهمیت آن فراتر از وزارتخانه ای همچون بهداشت،درمان و آموزش پزشکی نباشد،اما بطور یقین کمتر از آن نیز نخواهد بود و حتی در برخی عرصه ها،حوزه عملکردی محیط زیست بسیار فراتر از وزارتخانه مورد اشاره است زیرا هر دو در عرصه سلامت و زیست انسان فعالیت می کنند،با این تفاوت که در برگیری فعالیت محیط زیست،مشمول وسعت و تنوع هرچه بیشتری می شود.

تالاب ها،دریاها،دشت ها،گونه های حیوانی،آبزیان و در یک کلام سلامت،آب،خاک و هوا در دایره شرح وظایف و مسئولیت این مجموعه می گنجد.

این گستردگی و فراخ بودن عرصه فعالیتی،الزاماتی دارد که تامین نیروی انسانی،تهیه تجهیزات ،تعامل بین دستگاهی و فرهنگ سازیِ عمومی و اجتماعی از نمونه های آن به شمار می رود و به نوعی تحقق سیاست گذاری ها در این حوزه مستلزم اعتبارت خاص و ویژه است.

کمبود،محدودیت و کاستی اعتباراتی در این بخش،تمامی عرصه های مورد اشاره را تحت تاثیر قرار می دهد و می تواند در کارآمدی کمی و کیفی محیط زیست تاثیر بگذارد.

در شرایطی که کشور در هر سه حوزه،آب،خاک و هوا با بحران های خاص به خود مواجه است،افزایش اعتبارات و البته تخصیص آن،لازمه پشبرد اهداف طراحی شده و مدیرت بحران های پیش رو است،معضلاتی که در صورت عدم مهار آن هزینه هایی به مراتب سنگین تر و سهمگین برای کشور در پی خواهد داشت،مجموعه عوامل فوق باعث شده تا پیشنهاد 40 درصد افزایش بودجه سازمان محیط زیست مطرح شود، امری که سید محمد مجابی،معاون توسعه مدیریت،حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست از آن خبر می دهد.

به نظر می رسد ابلاغ سیاست های کلی محیط زیست نظام از سوی رهبر معظم انقلاب و همچنین توجه ویژه دولت به این عرصه یکی از عوامل تعیین کننده در افزایش 40 درصدی بودجه سازمان ذیربط به شمار می رود.

طبق اظهارات معاون توسعه،مدیریت حقوقی و امور مجلس سازمان مذکور،لایحه بودجه سال 95 از 236 هزار میلیارد تومان در سال گذشته به 267 هزار میلیارد تومان افزایش یافته که این امر به معنای رشد 13 درصدی منابع عمومی دولت است و این در حالی است که اعتبارات سازمان محیط زیست نسبت به سال 94 با 40 درصد افزایش (در صورت تصویب)همراه خواهد بود.

دریاچه ارومیه،رودخانه کارون،ریزگردها،خشکسالی و...از نمونه مواردی است که احیا و رفع چالش های  موجود در آن مستلزم تامین هزینه هایی است که عموما سنگین و حجیم محسوب می شوند و در صورت عدم افزایش بودجه این سازمان،انتظار مطلوب و شایسته تحقق تمامی اهداف مورد نظر دور از ذهن خواهد بود.

**تامین و تخصیص اعتبارات از سوی ستاد مرکزی،لازمه اقتدار محیط زیست

تخصیص اعتبارات محیط زیست در کشور از طریق استاندارها به عنوان نماینده ویژه دولت در سطح استان،محقق می شود.

عموما وابستگی مالی می تواند باعث ایجاد ملاحظاتی شود که این امر می تواند استقلال سازمان هایی همچون محیط زیست را تحت تاثیر قرار دهد زیرا به هر ترتیب اختصاص و تزریق اعتبارات از سوی نهاد فرادستی می تواند با معذوریت ها و ملاحضاتی برای نهاد زیر مجموعه همراه شود.

امری که محمد درویش،مدیر کل آموزش و مشارکت های مردمی با اشاره به آن بر لزوم تامین بودجه ادارت محیط زیست از طریق ستاد مرکزی تاکید می کند.

وی معتقد است زمانی که بودجه ادارات کل از طریق استانداری تامین می شود،مدیران کل فعال(در محیط زیست)مجبورند در تعهدات خود ملاحظات توسعه ای را لحاظ کنند که این امر در تعارض با محیط زیست محسوب می شود.

امید است مسئولان فرادستی استانی و کشوری در راستای تامین منویات و تاکیدات مقام معظم رهبری در حوزه حفاظت از محیط زیست،نگاهی ویژه و کلان محور را در عرصه مورد اشاره لحاظ کنند که در صورت تحقق چنین امر می توان افق درخشانی را برای وضعیت زیست محیطی کشور متصور بود.

در شرایطی که سازمان محیط زیست از بنیه مالی ضعیفی برخوردار است و این محدودیت تا حدی است که از تهیه هواپیمای اطفای حریق در مواقع بحرانی عاجز است،در چنین شرایطی این عجز مالی محیط زیست نیازمند توجهی مضاعف است،در غیر اینصورت زیست جامعه و کشور به مخاطره خواهد افتاد.




۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن