تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هر كس به خدا توكل كند، مغلوب نشود و هر كس به خدا توسل جويد، شكست نخورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814754735




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روستای جهان‌ نما - تجربه سفری آسان


واضح آرشیو وب فارسی:ایران ایزی تراول: جاهای دیدنی گلستان: روستای جهان‌ نما   روستای جهان‌ نما از توابع بخش مرکزی شهرستان کردکوی در استان گلستان است. این منطقه حفاظت شده، با مساحتی در حدود ۳۸۴۰۳ هکتار، و ارتفاعی بین۶۰۰ تا سه هزار و ۸۶ متری از سطح دریا واقع شده است. وجود دهکده‌های ییلاقی قدیمی، آثار تاریخی و باستانی، وضعیت جغرافیایی و آب و هوایی، وجود کوه، رودخانه،و چشم‌اندازهای زیبا و در عین حال ناشناخته دارای پوشش گیاهی همچون جامعه سرخدار و ارس، و جاندارانی مانند پلنگ ,‌مرال,‌خرس قهوه ای ,‌ گرگ و شوکا از جمله جاذبه‌های این منطقه است. در این دهکده ییلاقی از جمله دو روستای کفشگیری و سعدآباد است. کفشگیری محله و سعدآباد محله در شمال غربی منطقه حفاظت شده جهان نما هنوز دارای منازلی با معماری سنتی است.  
جاهای دیدنی گلستان روستای جهان‌ نما (۵)
  با وجود کوهستانی بودن این منطقه چشمه‌ های زیادی در آن وجود دارد که از جمله نخودچشمه، سرخ چشمه، پیرزن چشمه، شربت، تول بنه، سوته، مازوکش، والدیگاه، امام وردی، چهارسرا، چشمه‌های اطراف محلات جلینگ بلینگ، حاجی آباد، مرادچشمه، تاجین چشمه و چشمه آبگرم زیارت است. در درون منطقه حفاظت شده جهان نما همچنین آبشار زیارت وجود دارد که در حدود پنج کیلومتری روستای زیارت و در شمال شرقی این منطقه است. این منطقه به دلیل شرایط خاص دارای حیات وحش غنی شامل گونه‌های کمیاب و در معرض خطر است که برخی گونه‌های مهم آن خرس قهوه‌ای، روباه، شوکا، خوک وحشی، گربه جنگلی. سیاه گوش و پلنگ است. پرندگان بومی و مهاجر این منطقه نیز از دیگر زیباییها بوده که از جمله انواع دلیجه، عقاب، سارگیه، قرقی، کبک، تیهو، بلدرچین، قرقاول، کرکس، هما، کبوتر جنگلی، شاهین، فاخته و توکا می‌ باشد.



VN:F [1.9.16_1159]
زیبایی و جذابیت





فاصله مناسب از شهر





مسیر دسترسی مناسب





ارزش بازدید







امتیاز: 0.0 از 5 (از مجموع 0 رای داده شده)

ثبت رای







لیست محصولات ردیف نام محصول نوع محصول توضیح قیمت

×









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایران ایزی تراول]
[مشاهده در: www.iraneasytravel.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن