تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 25 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هر كس فكرش به جايى نرسد و راه تدبير بر او بسته شود، كليدش مداراست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1829684695




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاری کنفرانس ملی «بازی‌های رایانه‌ای، فرصت‌ها و چالش‌ها»


واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: پنجشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۷



نخستین کنفرانس ملّی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» با همکاری ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود. به گزارش سرویس فناوری ایسنا، بازی‌های رایانه‌ای به‌عنوان یکی از قوی‌ترین و مؤثرترین رسانه‌های مجازی، با اقبال بسیار فزاینده‌ای در سال‌های اخیر روبرو بوده است. گسترش ابزارهای هوشمند قابل‌حمل و نیز کاهش سن استفاده‌کنندگان از آن‌ها سبب شده است که بازی‌های رایانه‌ای به‌عنوان دریچه‌ای برای سازمان‌دهی نگرش به دنیای پیرامون، جایگاه ویژه‌ای پیدا کند. امروزه در صنعت رسانه، استفاده از بازی‌ها نه تنها برای اهداف سرگرم‌کننده که برای کارکردهای جدیتر نظیر تبلیغات، آموزش و درمان نیز مورد توجه قرار گرفته است. درعین حال، استفاده از بازی‌های رایانه‌ای می‌تواند آسیب‌های جدی برای جامعه کاربران به دنبال داشته باشد. آسیب‌شناسی بازی‌های رایانه‌ای امری ضروری است که علاوه بر خانواده‌ها توجه مسوولان امر را نیز می‌طلبد. به همین دلیل، اتخاذ رویکردی علمی در بررسی بازی‌های رایانه‌ای از دیدگاه‌های فنی، هنری، اقتصادی، فرهنگی، دینی، اخلاقی، آموزشی، روان‌شناسی، جامعه‌شناسی و نیز سلامت، می‌تواند دستاوردهای مهمی را در پی داشته باشد. دانشگاه اصفهان با مشارکت بنیاد ملّی بازی‌های رایانه‌ای و ستاد توسعه فناوریهای نرم و هویت ساز، اولین کنفرانس ملّی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» را در تاریخ ۲۸ تا ۳۰ بهمن ماه برگزار خواهد کرد. این همایش علمی به همراه رویدادهای جانبی آن مانند برگزاری نمایشگاه بزرگ بازی‌های رایانه‌ای ملّی، رویداد بازی‌سازی، کارگاه‌های آموزشی متنوع و لیگ بازی‌های رایانه‌ای، یک رویداد کم‌نظیر علمی-فرهنگی در عرصه‌ی این رسانه‌ی نوین خواهد بود و فرصتی را برای هم‌اندیشی و ارتقاء همکاری میان متخصصان فنی و علوم انسانی کشور و همچنین، نمایش ظرفیت‌های صنعت ملّی بازی‌های رایانه‌ای به مدیران و سیاست‌گذاران فرهنگی و اجتماعی فراهم خواهد آورد. اهداف برگزاری اولین کنفرانس «بازی‌های رایانه‌ای، فرصت‌ها و چالش‌ها» شامل بررسی جایگاه ایران در صنعت بازی‌های رایانه‌ای، آسیب‌شناسی صنعت بازی‌های رایانه‌ای ملّی و همچنین بررسی جایگاه علوم انسانی و هنر در توسعه‌ی بازی‌های رایانه‌ای است. محورهای این کنفرانس شامل مواردی همچون فناوری‌های مطرح در تولید و توسعه‌ی بازی‌های رایانه‌ای، رویکردهای هوش مصنوعی در توسعه‌ی بازی‌های رایانه‌ای، تحلیل روان‌شناختی بازی‌های رایانه‌ای، تحلیل جامعه‌شناختی بازی‌های رایانه‌ای، مدل‌سازی احساس و هیجان در بازی‌های رایانه‌ای، بازی‌های رایانه‌ای و قدرت نرم، بازی رایانه‌ای و پدافند غیرعامل است. همچنین از دیگر محورها، شیوه‌های جذب مخاطب و بازاریابی در حوزه‌ی بازی‌های رایانه‌ای، نقش صنعت بازی‌های رایانه‌ای در حوزه‌ی تجارت، اقتصاد و کارآفرینی، مدل‌سازی فرایند توسعه‌ی بازی‌های رایانه‌ای، مدل کسب و کار در توسعه‌ی بازی‌های رایانه‌ای، تحلیل زیبایی‌شناختی و تکنیکی بازی‌های رایانه‌ای، اصول هنری طراحی بازی‌های رایانه‌ای، بازی رایانه‌ای و ملاحظات حقوقی، بازی‌های جدّی (Serious Games) و بازی‌نمایی (Gamification) است. در این کنفرانس بررسی نقش بازی‌های رایانه‌ای و ارائه‌ی ایده‌های جدید این کنفرانس در حوزه‌های خانواده، سلامت جسمی و روحی، فرهنگ، تاریخ و ادبیات، آموزش، تبلیغات، هویت‌یابی و فرهنگ‌سازی، توسعه‌ی صنعت گردشگری، درمان اختلالات جسمی، توانبخشی شناختی، ترویج ارزش‌های دفاع مقدس، ترویج آموزه‌های مذهبی و قرآنی و دیگر محورهای مرتبط با ابعاد فنّی و اجتماعی بازی‌های رایانه‌ای صورت می‌گیرد. نمایشگاه دستاوردهای صنعت بازی‌های رایانه‌ای ملّی، رویداد بازی‌سازی، کارگاه‌های آموزشی (در مورد ابعاد مختلف فنی و هنری و اجتماعی توسعه‌ی بازی‌های رایانه‌ای) و مسابقه‌ی لیگ بازی‌های رایانه‌ای برنامه‌های جنبی هستند که در اولین کنفرانس «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» برگزار می‌شوند. همچنین پیش رویداد «ایده‌شو گیم» و بازی‌های رایانه‌ای در راستای برگزاری این کنفرانس پیش از این برگزار شد. انتهای پیام
کد خبرنگار:







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن