تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى جوانان! آبرويتان را با ادب و دينتان را با دانش حفظ كنيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805668998




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیر جهاد کشاورزی سیمرغ: پایین بودن شیب دریا مهم‌ترین مشکل بخش کشاورزی سیمرغ است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مدیر جهاد کشاورزی سیمرغ:
پایین بودن شیب دریا مهم‌ترین مشکل بخش کشاورزی سیمرغ است
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیمرغ مهم‌ترین مسئله و مشکل کشاورزی شهرستان را پایین بودن شیب نسبت به دریا برشمرد و گفت: به‌دلیل این مشکل نمی‌توانیم بحث تجهیز و نوسازی،کشت دوم و سوم را به‌صورت خیلی جدی در شهرستان پیگیری کنند.

خبرگزاری فارس: پایین بودن شیب دریا مهم‌ترین مشکل بخش کشاورزی سیمرغ است



مجید جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان سیمرغ، با اشاره به مکانیزه کردن کشت برنج در شهرستان اظهار کرد: به‌منظور حفاظت از آب‌ و خاک، افزایش راندمان آبیاری، ارتقا وضعیت اقتصادی و اجتماعی جامعه کشاورزان، کاهش سختی کار، افزایش بهره‌وری و تولید محصول در سال زراعی 94 ـ 95 انجام می‌گیرد.
وی با بیان اینکه برای افزایش بازدهی تولید برنج، 462.5 هکتار از زمین‌های شالیزاری در دست تجهیز و نوسازی یکپارچه‌سازی است،افزود: از این مساحت 260 هکتار در روستای ملاکلا، 69 هکتار در روستای برج‌خیل، 83.5 هکتار در روستای تنبلا و زیارکلا، 50 هکتار در روستای دینه‌سر با 638 بهره‌بردار با پیشرفت فیزیکی 20 درصد در دست اجرا است.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان سیمرغ با اشاره به اینکه در سال زراعی آینده تجهیز و نوسازی 480 هکتار از اراضی در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: عملیات نقشه‌برداری، دریافت تعهدنامه‌ها و پرونده‌سازی‌های لازم در اداره جهاد کشاورزی و امور فنی‌و زیربنایی شهرستان در حال اجرا است.
وی شاخص‌ترین فعالیت جهاد کشاورزی سیمرغ در سال 94 را تجهیز و نوسازی شالیزارهای شهرستان برشمرد و افزود: پوشش بتنی کانال آب، آبیاری تحت‌فشار، جذب اعتبارات مکانیزاسیون زهکشی انهار سنتی درجه سه و چهار از دیگر فعالیت‌های مدیریت جهاد کشاورزی سیمرغ بوده است.
این مسئول با تأکید بر اینکه بیش از 52 درصد تجهیز و نوسازی مازندران توسط شهرستان سیمرغ در دست اجرا است، بیان کرد: 90 درصد از 3 میلیارد ریال اعتبار آبیاری تحت‌فشار در شهرستان جذب‌شده است که از این مقدار اعتبار اختصاص داده‌شده در حدود 2 میلیارد و 600 میلیون ریال از صندوق توسعه بخش کشاورزی و مابقی توسط بانک کشاورزی فراهم‌شده است.
وی ادامه داد: در این راستا با معرفی 52 نفر توانستیم حجم زیادی از این اعتبارات را جذب کرده و بیش از 91 هکتار از اراضی شهرستان مجهز به سیستم آبیاری تحت‌فشار شده است.
جعفری از جذب صددرصدی اعتبارات مکانیزاسیون‌سازی در شهرستان خبر داد و گفت: 3 میلیارد و 170 میلیون ریال اعتبار مکانیزاسیون شهرستان در مرحله نخست جذب‌ شده است که از این مقدار 4 میلیارد ریال دیگر نیز در رابطه با این موضوع به شهرستان سیمرغ تخصیص داده‌ شده که مراحل جذب آن در دست اقدام است.
وی خاطرنشان کرد: از اعتبارات ماده 180 حدود 22 کیلومتر بهسازی و لایروبی انهار سنتی درجه سه و چهار با 90 درصد پیشرفت فیزیکی در هشت روستا انجام‌ گرفته است.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان سیمرغ خاطرنشان کرد: به‌دلیل نبود زهکش مناسب کمترین بارندگی در شهرستان منجر به جاری شدن روان آب‌های بالادست و آب‌گرفتگی اراضی می‌شود که کشاورزان منطقه در همین زمینه خسارت سنگین را متحمل شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه در رابطه با بحث امور اراضی هشت مورد عملیات قلع‌وقمع و ساخت‌وساز غیرمجاز اراضی زراعی و باغی در این شهرستان انجام شده است، تصریح کرد: از ابتدای سال 94 تاکنون 18 مورد تذکر در مورد ساخت‌وساز غیرمجاز به‌عمل‌آمده و 43 مورد برای اخذ مجوز مراحل قانونی به ادارات ذی‌ربط معرفی‌شده‌اند و حدود 41 مورد نیز اخذ مجوز تبصره یک و ماده یک داشته‌ایم.
این مسئول بابیان اینکه بیش از 81 مورد ده‌گردشی روزانه در سطح شهرستان انجام‌ گرفته، تصریح کرد: جهاد کشاورزی به‌صورت روزانه برای جلوگیری از هرگونه ساخت‌وساز غیرمجاز این گشت‌ها را انجام می‌دهد.
وی افزود: 2014 تن کودهای شیمیایی اوره، فسفات و پتاس بین کشاورزان توزیع‌شده است. در راستای پروژه تولید حبوبات و سبزیجات نیز 5 مورد آزمون خاک و همچنینی مبارزه بیولوژی علیه آفات صورت گرفته است.
جعفری با بیان اینکه برای 410 هکتار از اراضی شالیزاری شهرستان در سه نوبت تریکوگراما توزیع شده است، اظهار کرد: در مزارع شالیزاری شهرستان نیز در قالب پروژه توسعه مشارکتی تکنولوژی به‌اختصار PTD در روستای کوشی‌کلا اجرا شد که در پایان کار شاهد کاهش 50 درصدی مصرف سموم بوده‌ایم.
وی خاطرنشان کرد: 59 هکتار اصلاح و نوسازی باغات موجود شهرستان، چهار مورد بهبود و تجهیزات جایگاه دام، 6 مورد پروژه افزایش تولید دام و طیور، 3.5 هکتار افزایش تولیدات حبوبات، هفت هکتار تولید سبزی و صیفی و هفت هکتار نیز توسعه گیاهان دارویی از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این مدیریت در سال زراعی 93 ـ 94 بوده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیمرغ با اشاره به اینکه در سال جاری سطح کل اراضی شالیزاری شهرستان 2 هزار و 908 هکتار بوده است، افزود: یک‎هزار و 352 هکتار از این سطح از نوع پر محصول و یک‎هزار و 538 هکتار نیز از انواع برنج محلی بوده است.   وی با بیان اینکه در سال جاری سطح قرارداد کلزا 170 هکتار با 78 نفر بهره‌بردار بوده است که در نهایت بیش از 140 هکتار سطح سبز داشته‌ایم، تصریح کرد: همچنین مدیریت جهاد کشاورزی سیمرغ توانست در حدود 165 تن سبوس یارانه دار بین دامداران منطقه توزیع کنند.   مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیمرغ  بابیان اینکه فعالیت‌های بسیار خوبی نیز در بخش آموزش و ترویج صورت گرفته است، تصریح کرد: 31 مورد کارگاه آموزشی، 28 مورد کلاس آموزشی با موضوعات مختلف بخش کشاورزی و 10 مورد کارگاه آموزشی مشورتی تخصصی با همکاری نظام صنفی کارهای کشاورزی انجام‌گرفته است.
وی در ادامه افزود: FFS، مدرسه در مزرعه برنج، مرکبات و کیوی، اجرای پروژه توسعه مشارکتی تکنولوژی و اجرای سایت الگویی کلزا و توت‌فرنگی از جمله پروژه‌های شاخص مدیریت جهاد کشاورزی سیمرغ در سال جاری بوده است.
جعفری از برگزاری آموزش‌های انفرادی برای 480 نفر از بهره‌برداران خبر داد و گفت: در هر هفته دو پیامک آموزشی با موضوعات مختلف برای 1300 نفر از کشاورزان عزیز ارسال می‌شود.
وی در ادامه بیان کرد: 703 هزار لیتر نفت سفید و یک‌میلیون و 20 هزار و 450 لیتر نفت گاز در سال 94 بین کشاورزان و بهره‌برداران عزیز توزیع‌شده است. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیمرغ به دیگر برنامه‌های جهاد کشاورزی سیمرغ اشاره کرد و گفت: از 68 مورد تعهد شهرستان در ثبت فرم هزینه اشتغال در سامانه 57 مورد به ثبت رسیده است. از این موارد تعداد 47 مورد ثبت باغی، 11 مورد دام و دو مورد هم مکانیزاسیون بوده تا آلان به اتمام رسیده است.
جعفری در رابطه با انجام امور مدیریت بحران شهرستان، اظهار کرد: سه مرحله مدیریت بحران در شهرستان صورت گرفته است مرحله نخست در رابطه با بحث برنج بوده است، مرحله دوم مرکبات و آخرین مرحله نیز خسارت سیل بوده است.
 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیمرغ در رابطه با خسارت وارده سیل، اظهار کرد: با بازدیدهای میدانی از مناطق سیل‌زده، خسارت سیل برآورد شده و به مدیریت بحران شهرستان نیز ارسال‌ شده است.
وی ادامه داد: یک‌میلیون و 650 هزار ریال در بخش زراعت برنج، 39 میلیون و 720 هزار ریال در بخش مرکبات و 7 میلیون و 500 هزار ریال نیز در رابطه با سیل، شهرستان خسارت داشته است. جعفری از جذب صددرصدی اعتبارات و تسهیلات برف و سرمای سال 92 را داد و گفت: 276 میلیون تومان اعتبار در اختیار ما قرار گرفته که با معرفی 57 نفر توانستیم تمامی اعتبارات اختصاص داده‌ شده این بخش را جذب کنیم.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیمرغ مهم‌ترین مسئله و مشکل کشاورزی شهرستان را پایین بودن شیب نسبت به دریا دانست و گفت: ماند آبی و ایست آبی بالای در شهرستان وجود دارد و به دلیل این مشکل نمی‌توانیم بحث تجهیز و نوسازی، کشت دوم و سوم را به‌صورت خیلی جدی در شهرستان پیگیری کنیم.
وی در رابطه با این موضوع خاطرنشان کرد: اگر از میدان شهید کشوری، زهکش مناسب طراحی گردد خیلی از مشکلات این منطقه حل می‌شود. احداث این زهکش یک‌بار مورد مطالعه قرارگرفته که هزینه اجرای آن بالغ‌ بر یک میلیارد و 500 میلیون تومان برآورد گردیده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیمرغ با اشاره به تجهیز و نوسازی‌های 260 هکتاری روستای ملاکلا و برج‌خیل که در حال انجام است، گفت: این تجهیز و نوسازی در راستا زهکش یک‌هزار و 300 متری روستای برج‌خیل است.
وی گفت: برای ساخت این زهکش هزینه یک‌میلیارد و 700 میلیون تومانی صورت گرفته است.

94/11/07 - 14:33





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن