تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804527611




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بانوي ايراني دنيا را به احترام وامي‌دارد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: بانوي ايراني دنيا را به احترام وامي‌دارد
هنوز هم شايد باورش براي بسياري از مردم دنيا سخت باشد. اينكه بانوان ايراني مي‌توانند به راحتي در عرصه‌هاي ورزشي حرفي براي گفتن داشته باشند و توانايي‌هاي خود را به معرض نمايش بگذارند.
نویسنده : دنيا حيدري 
هنوز هم شايد باورش براي بسياري از مردم دنيا سخت باشد. اينكه بانوان ايراني مي‌توانند به راحتي در عرصه‌هاي ورزشي حرفي براي گفتن داشته باشند و توانايي‌هاي خود را به معرض نمايش بگذارند. اين باور غلط در واقع تصوير‌سازي مغرضانه برخي رسانه‌هاي غربي و نگاه‌هاي سياسي است كه القا مي‌شود. مسئله‌اي كه هر چند طي سال‌هاي اخير با وجود افتخارآفريني بانوان ورزشكار ايران رنگ باخته اما هنوز هم مي‌تواند تعجب دنيا را به دنبال داشته باشد. البته تعجبي توأم با احترامي كه لايق بانوي ايراني است. اما پرچمداري يك بانوي ايراني، مي‌تواند تأثيري به مراتب بيشتر داشته باشد. زهرا نعمتي اگر چه سومين بانوي ايراني است كه مي‌تواند عنوان پرچمداري كاروان المپيك ايران را يدك بكشد، اما به مراتب تأثيري فراتر از ليدا فريمان يا هما حسيني بر دنيا خواهد داشت. پرچمدار كاروان المپيكي هر كشوري، نمادي از آن كشور است. نمادي از افتخارات، ‌توانايي‌ها يا حتي آزادي‌هاي آن كشور كه اين بار قرار است توسط بانوي محجبه ايران، ‌به رخ جهانيان كشيده شود؛ بانويي كه توانايي‌هايش را به عنوان يك ورزشكار معلول - كه در بين ورزشكاران سالم رقابت خواهد كرد - ‌در مقابل ديدگان مردم دنيا به نمايش خواهد گذاشت.
حجاب بانوي ايراني در عرصه ورزش تا همين چند سال گذشته براي بسياري در جهان مسئله‌اي هضم نشده بود، به طوري كه بسياري با مواجه شدن با بانوان محجبه ايراني اين سؤال برايشان پيش مي‌آمد كه آيا آنها هم مي‌توانند مانند ساير ورزشكاران دنيا به رقابت و ورزش بپردازند. مسئله مهمي كه سال‌هاست به واسطه موفقيت‌ها و افتخارآفريني بانوان ايراني در عرصه‌هاي مختلف ورزشي مقوله‌اي پذيرفته شده و قابل احترام است. به طوري كه حال دنيا بانوي ايراني را بدون آن متصور نمي‌شود. اما اين بار، ‌پرچمدار كاروان ايران تنها با حجاب اسلامي خود نيست كه قرار است دنيا را به احترام خود از جا بلند كند، بلكه به واسطه توانايي‌هاي والايي است كه در پي حجابش به رخ دنيا مي‌كشد.
پرچم كشورها در المپيك همواره به دست بهترين ورزشكار كاروان داده مي‌شود. ورزشكاران برتري كه بايد توانايي القاي قدرت آن كشور را به جهانيان داشته باشند و آنها را به احترام وا دارند. احترامي كه اين بار قرار است براي سومين مرتبه نصيب بانوان ايراني شود كه حالا زهرا نعمتي جزئي كوچك اما پرقدرت از خانواده آن است. خانواده قدرتمندي كه شايد هنوز هم باشند عده‌اي در دنيا كه به واسطه تبليغات سوء ‌تصور كنند تنها كار آنها نشستن در خانه است يا بر اين باور باشند كه به واسطه حجابي كه دارند نمي‌توانند رقابتي با ورزشكاران دنيا داشته باشند، اما بانوان ايراني كه در المپيك ريو زهرا نعمتي يكي از نمايندگان برحق آنان است، ‌يك بار ديگر ثابت مي‌كنند كه تصوراتي كه به واسطه برخي تبليغات نادرست در خصوص بانوان ايراني در ذهن عده‌اي از مردم دنيا نقش بسته اشتباه محض است. اشتباهي كه كماندار ويلچرنشين كاروان المپيكي ايران در ريو، ‌آن را به وضوح به رخ دنيا مي‌كشد و نشان مي‌دهد بانوي ايراني توانمند‌تر از آن است كه به خاطر حفظ حجابي كه اعتقاد اوست نتواند خود را نشان دهد يا قدرتمند‌تر از آن است كه حتي معلوليت بتواند او را از رقابت با ساير ورزشكاران باز دارد. حتي اگر آن ورزشكاران فاقد معلوليت باشند و از امكاناتي به مراتب بهتر و بيشتر برخوردار باشند.  حضور زهرا نعمتي، ‌دختر كماندار و توانمند ايران‌زمين در المپيك ريو، ‌آن هم به عنوان پرچمدار، مي‌تواند يك بار ديگر نقشه‌هاي شوم برخي رسانه‌ها و كشورهاي غربي را كه سعي دارند زن ايراني را مهجور و منزوي نشان دهند، ‌نقش برآب كرده و واقعيت بانوي ايراني را به رخ بكشد؛ بانويي كه همواره در طول تاريخ توانسته افتخارات ارزشمندي براي كشورش كسب كند و نشان دهد كه برخلاف آنچه تلاش مي‌شود از او به تصوير كشيده شود، منزوي و خانه‌نشين نيست و مسئوليت‌هايي عظيم را در جامعه به دوش مي‌كشد، خصوصاً در دنياي ورزش.
بانوي پارالمپيكي ايران اين بار در المپيك و در رقابت بين ورزشكاران سالم دنيا مي‌خواهد يك بار ديگر توانايي‌هاي ارزشمند بانوي ايراني را ثابت كند و نه فقط پرچم پر افتخار كشورش را در برزيل به رقص درآورد، ‌كه مي‌خواهد حامل سه پرچم باشد و براي به اهتزاز در آوردن سه پرچم راهي ريو شود. پرچم ورزش بانوان، پرچم تيراندازي با كمان و پرچم پارالمپيك. هدفي كه مي‌تواند يك بار ديگر دنيا را به احترام بانوي ايراني وادارد. بانوي توانمندي كه در نبردي نابرابر با برخي رسانه‌ها و كشورها كه سعي مي‌كنند او را منزوي نشان دهند، ‌همواره پيروز بوده و خواهد بود و يك بار ديگر ثابت خواهد كرد كه توانايي‌هاي بانوي محجبه ايراني نه تنها از بانوان ورزشكار ساير كشورها كمتر نيست‌، كه به مراتب بيشتر هم است.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن