تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):نشانه‏هاى مؤمن پنج چيز است: ... و بلند گفتن بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814694392




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حجت الاسلام مصطفی غلامی: ایمان به ولایت امیرالمومنین(ع) رمز قرار گرفتن در صراط مستقیم


واضح آرشیو وب فارسی:وارث: جلسه هفتگی هیئت بیت الرقیه سلام الله علیها با سخنرانی حجت الاسلام مصطفی غلامی و مداحی حاج محمد رنگین کمان، برگزار شد.وارث:  جلسه هفتگی هیئت بیت الرقیه سلام الله علیها با سخنرانی حجت الاسلام مصطفی غلامی و مداحی حاج محمد رنگین کمان، برگزار شد. در ادامه متن سخنرانی حجت الاسلام مصطفی غلامی را می خوانید: تالم شدید حضرت زهرا(س) بعد از شهادت پیامبر(ص) حضرت زهرا سلام الله علیها، بعد از شهادت پیامبر صلوات الله علیه، به قبر ایشان می رفتند و بسیار می گریستند و با ایشان درد و دل می کردند. هنگامی که حضرت فاطمه سلام الله علیها به بستر بیماری افتاده بودند، زنان مهاجر و انصار برای عیادت ایشان جمع شدند و به حضرت گفتند: ای دختر رسول خدا ! حالتان چگونه است؟ حضرت پس از ستایش خدا و درود بر رسولش  فرمود: «به خدا سوگند صبح کردم، در حالی که از دنیای شما بیزارم و بغض مردان شما در دلم جای گرفته است» سپس فضایل حضرت علی علیه السلام را بازگو کرد. زنان مهاجر و انصار، گفته های حضرت زهرا سلام الله علیهارا به مردان خود منتقل کردند. گروهی از آنان برای عذر خواهی نزد حضرت آمدند ولی فاطمه سلام الله علیها به آنان فرمود: «از من دور شوید که بعد از عذر خواهی غیر صادقانه شما, دیگر عذری باقی نمانده است و پس از این تقصیر و گناه شما, امری کارساز نیست . 1 . علت اصلی ناراحتی حضرت زهرا(س) دلیل این ناراحتی حضرت زهرا سلام الله علیها، فقط درد جسمانی نبود. ایشان از این ناراحت بودند، که چرا مردم از پذیرش ولایت امام علی علیه السلام، سرباز زدند و گمراه شدند. انى سمیت ابنتى فاطمه لان الله عزوجل فطمها و فطم من احبها من النار 2 فاطمه را, فاطمه نامیدم, زیرا خداوند او را و آن کس که او را دوست داشته باشد, از آتش حفظ مى کند . "امیرالمومنین " عنوانی مخصوص حضرت علی(ع) به اعتقاد علمای شیعه، « امیرالمومنین»  عنوانی است که خدای تعالی به علی بن ابی طالب داده و هیچ کس دیگر، چه قبل و چه بعد از او، برازنده این لقب نیست. در حدیثی آمده است که پیامبر به اصحاب خود فرمود:  هنگام سلام به علی، او را امیرالمومنین خطاب کنید  و در حدیث دیگری آمده است که  خدا علی علیه السلام را امیرالمومنین نامیده است . پیامبر خدا صلى الله علیه و آله فرمودند: آن گاه که شبانه به آسمان برده شدم و میان من و پروردگارم فاصله اى جز به اندازه دو سرِ کمان یا کمتر از آن نبود، پروردگارم آنچه که باید به من وحى کند، وحى کرد و سپس فرمود: «اى محمّد! به على بن ابى طالب، امیر مؤمنان، سلام برسان، که پیش از او هیچ کس را به این نام ننامیده ام و پس از او نیز کسى را به این نام نمى نامم » 3 لقب امیرالمومنین، لقب خاصی است که فقط شایسته حضرت علی علیه السلام است. بشر برای رسیدن به کمال، باید راهی را که خدا برایش تعیین کرده است را بپیماید. این مسیر صراط مستقیم است. در این مسیر باید به تکیه گاه و ریسمانی چنگ بزند. این ریسمان ایمان است. برای حرکت کمالی باید ایمان داشت. امیری، رهبری و امامت این مسیر به حضرت علی علیه السلام، سپرده شده است. لذا نمی شود کسی بخواهد در این مسیرباشد، ولی ایمان به ولایت امام علی علیه السلام، نداشته باشد. حضرت علی(ع)، امیر مسیر کمال در روایات آمده هیچ پیامبری به نبوت نرسید، مگر اینکه قبل از ان به ولایت امیرالمومنین علیه السلام ایمان اورد. خصوصیت راه مستقیم و صراط مستقیم این است. اگر کسی به این ولایت ایمان نداشته باشد، حیات ایمانی نخواهد داشت. در روایات داریم مومن کسی است که اعتقاد به ولایت امیرالمومنین داشته باشد. تمام اختیارات مسیر کمالی به حضرت علی علیه السلام تفویض شده است. لو اجتمع الناس علی حب علی بن ابی طالب لما خلق الله النار 4 اگر مردم بر دوستی علی بن ابی طالب اتفاق و اجتماع می کردند خدا آتش را خلق نمی کرد . چون دیگر مردم گمراه نمیشدند، که آتش خلق شود. خاصیت حضرت علی علیه السلام، در عالم هستی این است. این مسیر کمالی، فارس و عرب نمی شناسد. در هر جای جهان اگر می خواهید در صراط مستقیم باشید باید به ولایت حضرت علی علیه السلام ایمان داشته باشید. این خانواده خود ایمان هستند. حضرت علی علیه السلام مساوی با ایمان است. رسول الله صلّى الله علیه وآله وسلّم خطاب به امیرالمومنین می فرماید: حبک ایمان وبغضک نفاق، وأول من یدخل الجنة محبک وأول من یدخل النّار مبغضک» 5 پی نوشت: 1- شهید دستغیب, داستان های شگفت , قم, انتشارات اسلامی صص 286 – 292 . 2- بحار الانوار ص12 و 16 3- الأمالی للصدوق: ص ۶۳۴ ح ۸۵۰ بحار الأنوار: ج ۳۸ ص ۱۰۶ ح ۳۴ . 4- رساله اى با عنوان «صحیفة المحبة» شامل چهل حدیث در فضایل على(علیه السلام) در کتابخانه آیة اللّه مرعشى به شماره ۸۰۸۴ موجود است که در فهرست آن کتابخانه (ج21 ص86) معرفى شده است . 5- نور الابصار ص93 .


سه شنبه ، ۶بهمن۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: وارث]
[مشاهده در: www.vareth.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن