تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):مؤمن، خاموشى اختيار مى‏كند تا سالم بماند و سخن مى‏گويد تا سودى ببرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812863009




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

۸۲ درصد تهرانی‌ها: روحانی بهتر از احمدی‌نژاد كار كرده


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



۸۲ درصد تهرانی‌ها: روحانی بهتر از احمدی‌نژاد كار كرده
روز نو :  آیا مركز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت كشور در شرایط مناسبی اقدام به انتشار نتایج نظرسنجی كرده است؟ آیا وزیر كشور از نتایج ارایه شده از طرف مطالعات راهبردی و آموزش خود آگاه بوده است؟ پایه‌های كارشناسانه این نظرسنجی چگونه بوده است؟ به نظر می‌رسد كه برخی از نتایج ارایه شده در این گزارش را می‌توان با دقت بیشتری در كانون توجه قرار داد.


به گزارش ساعت 24،مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور نتایج نظرسنجی خود را با عنوان گزارش و نگرش مردم نسبت به عملکرد دولت یازدهم – مطالعه موردی تهران بزرگ را روی سایت این وزارتخانه قرار داده است. در این گزارش می‌خوانیم: «دو سال پس از انتخاب حسن روحانی از سوی مردم نگاهی به چالش‌های دولت او با موانع داخلی و خارجی و ارزیابی شهروندان از دولت منتخب خود و رسیدن به این پرسش که منتخب ۲۴خرداد ۱۳۹۲ چه مسیری را پیموده است، ضروری بود. در این نظرسنجی از شهروندان تهرانی پرسیده شده، دولت در بخش‌های اقتصادی، اجتماعی،‌ فرهنگی و سیاسی چگونه کار کرده است و عملکرد دولت نسبت به دولت قبل از نگاه مردم چگونه است و محبوبیت دولت در شرایط فعلی چگونه است؟


۷۰درصد پاسخگویان عملکرد دولت در بخش اشتغال جوانان را ضعیف و خیلی ضعیف، ۲۷درصد متوسط و خیلی خوب و ۲درصد عالی ارزیابی کرده‌اند. ۵۷درصد پاسخگویان عملکرد دولت در بخش امنیت سرمایه‌گذاری در کشور را ضعیف، ۴۰درصد متوسط و خیلی خوب و ۳درصد عالی ارزیابی کرده‌اند. ۵۷درصد پاسخگویان عملکرد دولت در بخش مهار تورم را ضعیف و خیلی ضعیف، ۴۱درصد متوسط و خیلی خوب و ۳درصد عالی ارزیابی کرده‌اند،


۶۴درصد پاسخگویان عملکرد دولت در بخش افزایش قدرت خرید مردم را ضعیف و خیلی ضعیف، ۲۴ درصد متوسط و خیلی خوب و ۲درصد عالی ارزیابی کرده‌اند. ۳۱ درصد پاسخگویان عملکرد دولت در بخش تقویت نظام سلامت در کشور را ضعیف و خیلی ضعیف، ۶۱ درصد متوسط و خیلی خوب و ۸درصد عالی ارزیابی کرده‌اند. ۴۱ درصد پاسخگویان عملکرد دولت در بخش زمینه‌سازی برای فعالیت بیشتر احزاب، تشکل‌های سیاسی و نهادهای مدنی را ضعیف و خیلی ضعیف، ۵۶درصد متوسط و خیلی خوب و ۴درصد عالی ارزیابی کرده‌اند.


۲۸درصد پاسخگویان عملکرد دولت در بخش سیاست تنش‌زدایی در عرصه بین‌‌الملل و تقویت اعتبار ایرانیان در عرصه جهانی را ضعیف و خیلی ضعیف، ۵۸درصد متوسط و خیلی خوب و ۱۴درصد عالی ارزیابی کرده‌اند، ۱۸درصد پاسخگویان عملکرد دولت در بخش سیاست خارجی و توافق هسته‌ای را ضعیف و خیلی ضعیف، ۵۹ درصد متوسط و خیلی خوب و ۲۲درصد عالی ارزیابی کرده‌اند، ۳۲درصد پاسخگویان عملکرد دولت در بخش میانه‌روی و اعتدال در اداره امور کشور را ضعیف و خیلی ضعیف، ۶۲درصد متوسط و خیلی خوب و ۷درصد عالی ارزیابی کرده‌اند. در این ارزیابی، بالاترین نمره در حوزه سیاست خارجی و توافق هسته‌ای و سیاست تنش‌زدایی در عرصه بین‌الملل و تقویت اعتبار ایرانیان در عرصه جهانی است و پایین‌ترین نمره در حوزه وضعیت اشتغال جوانان و رونق فضای کسب و کار است. 


به‌طور کلی پاسخگویان عملکرد دولت آقای روحانی در بخش اقتصادی ۵۸درصد در حد ضعیف و بسیار ضعیف و ۴۲درصد پاسخگویان در حد خوب و خیلی خوب ارزیابی کرده‌اند، پاسخگویان عملکرد دولت آقای روحانی را در بخش اجتماعی ۴۳درصد در حد ضعیف و بسیار ضعیف و ۵۷ درصد پاسخگویان در حد خوب و خیلی خوب ارزیابی کرده‌اند، پاسخگویان به عملکرد دولت آقای روحانی در بخش سیاسی ۳۹درصد در حد ضعیف و بسیار ضعیف و ۶۱درصد پاسخگویان در حد خوب و خیلی خوب ارزیابی کرده‌اند و پاسخگویان عملکرد دولت آقای روحانی را در بخش فرهنگی ۴۲درصد در حد ضعیف و بسیار ضعیف و ۵۸درصد پاسخگویان در حد خوب و خیلی خوب ارزیابی کرده‌اند.


به‌طور کلی پاسخگویان عملکرد دولت آقای روحانی را ۴۴درصد در حد ضعیف و بسیار ضعیف و ۵۶درصد پاسخگویان در حد خوب و خیلی خوب ارزیابی کرده‌اند. در ضمن پاسخگویان عملکرد دولت آقای روحانی را از ۲۰ نمره؛ ۱۱ درصد نمره صفر تا پنج، ۲۰ درصد پاسخگویان بین شش تا ۱۰، ۴۴ درصد پاسخگویان بین ۱۱ تا ۱۵ و ۲۶ درصد بین ۱۶ تا ۲۰ ‌نمره داده‌اند. میانگین نمره دولت آقای روحانی از ۱۰۰ نمره ۷/۶۵ شده که نمره قابل قبولی می‌تواند باشد. در مورد سوال «میزان موفقیت دولت آقای روحانی در مقایسه با دولت آقای احمدی‌نژاد» ۱۸درصد پاسخگویان در حد کم و خیلی کم، ۳۱درصد متوسط و ۵۱ درصد در حد زیاد و خیلی زیاد ارزیابی کرده‌اند. 


در این تحقیق مشخص شده است، پاسخگویانی که در مناطق مرکز زندگی می‌کنند، بیشتر از عملکرد دولت در بخش اقتصادی راضی هستند. پاسخگویانی که در مناطق مرکز، شمال و غرب زندگی می‌کنند بیشتر از عملکرد دولت در بخش سیاسی راضی هستند. پاسخگویانی که خواهان تداوم پرداخت یارانه‌ها در حد زیاد هستند بیشتر از عملکرد دولت در بخش اجتماعی، فرهنگی راضی هستند. پاسخگویانی موفقیت دولت روحانی را بیشتر از دولت احمدی‌نژاد می‌دانند که بیشتر از عملکرد دولت راضی هستند. پاسخگویانی موفقیت دولت روحانی را بیشتر از دولت احمدی‌نژاد می‌دانند که بیشتر از عملکرد دولت در بخش اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی راضی هستند.


به‌طور کلی می‌توان نتیجه گرفت با توجه به نظرسنجی‌هایی که در طول دوران دولت آقای روحانی صورت گرفته محبوبیت و عملکرد دولت رو به افزایش است ولی نکاتی وجود دارد که دولت باید آن را مدنظر قرار دهد و برای آن برنامه‌ریزی راهبردی انجام دهد. با وجود موفقیت‌های دولت در عرصه بین‌المللی و بیشترین رضایت مردم در این بخش، نتایج نشان می‌دهد، مردم از دستاوردهای این موفقیت‌ها اطلاع ندارند یا برای آنها ملموس نشده که حدود ۴۰درصد مردم (با توجه به اینکه نظرسنجی از مردم تهران بوده است و نسبت به دیگر شهرها از آگاهی سیاسی بالاتری برخوردارند) عملکرد دولت را ضعیف ارزیابی کرده‌اند.


به گزارش ساعت 24،بیشترین نارضایتی در بحث اشتغال و رونق کسب و کار است و با توجه به مشکلاتی که در جامعه وجود دارد باید دولت اقدامات فوری در این زمینه انجام دهد. با وجود درخواست مکرر دولت از مردم مبنی بر انصراف از یارانه‌ها، درصد بالایی از مردم خواهان گرفتن یارانه هستند. محبوبیت دولت ۷۸.۵درصد است که در حد مطلوب است. پاسخگویان موفقیت دولت آقای روحانی را نسبت به دولت آقای احمدی‌نژاد نسبتا بالا ارزیابی کرده‌اند و این فرصتی است برای دولت تا زمان لازم را برای اجرای برنامه توسعه‌ای خود داشته باشد.




تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن