تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نادان كسى است كه نافرمانى خدا كند، اگر چه زيبا چهره و داراى موقعيتى بزرگ باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813190330




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون توسعه آبزی‌پروری شیلات کشور: کشور ایران تولید 16 درصد از قزل‌آلای جهانی را بر عهده دارد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: معاون توسعه آبزی‌پروری شیلات کشور:
کشور ایران تولید 16 درصد از قزل‌آلای جهانی را بر عهده دارد
معاون توسعه آبزی‌پروری شیلات کشور گفت: کشور ایران تولید 16درصد از قزل‌آلای جهانی را بر عهده دارد.

خبرگزاری فارس: کشور ایران تولید 16 درصد از قزل‌آلای جهانی را بر عهده دارد



به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، حسینعلی عبدالحی صبح امروز در کمیسیون مقدماتی آبزی پروری کشور که با حضور مسئولان شیلات کشور در سالن اجتماعات متل بانک ملی ایران برگزار شد، با بیان اینکه از زمان بعد از انقلاب  آبزی‌پروری از درصد رشد بالایی برخوردار بوده است، اظهار کرد: بالاترین رشد آبزی پروری در بخش کشاورزی بوده است.
وی رشد جهانی آبزی پروری را هشت درصد دانست و گفت: سهم ایران در این بخش 13درصد بود که نشان از رشد بالای آن در کشور ما دارد.
معاون آبزی پروری سازمان شیلات همچنین با اشاره به آمار فائو اظهار کرد: بر این اساس میزان آبزی پروری در سال 2013 حدود 51درصد بوده که در سال 2016 این آمار بیشتر خواهد شد.
عبدالحی با اشاره به برنامه ششم توسعه پیش‌بینی  تولیدات آبزی پروری در کشور را حدود 800هزار تن دانست و افزود: بر اساس برنامه ششم توسعه، عمده برنامه آبزی پروری در کشور در حوزه آب شور به بحث پرورش ماهی در قفس و میگو اختصاص دارد.
وی با بیان اینکه در بحث ماهیان گرم آبی باید از تکنولوژی نوین استفاده کنیم، به تولید و افزایش گونه آمور در کشور تاکید کرد و گفت: تولید این گونه ماهی می‌تواند بهره‌وری خوبی داشته باشیم. 
 معاون آبزی پروری سازمان شیلات با تاکید به اینکه در بحث تولید تخم قزل‌آلا و بچه ماهی خودکفا شویم، بیان کرد: کشور ایران 16درصد تولید قزل آلا بازار جهانی را بر عهده دارد.
وی با تاکید بر اینکه مراکزی که توان تولید تخم مولد را دارند، اقدام به تولید کنند،افزود: تصمیم گرفتیم کلاردشت را در بحث تولید مولد فعال کنیم.
عبدالحی با بیان اینکه تا قبل از دهه 50 تنها 50 گونه ماهی در کشور داشتیم ،گفت: در حال حاضر بیش از 500 گونه در کشور داریم.
وی همچنین با اشاره به تعامل با کشورهای دیگر در بحث آبزی پروری بیان کرد: استفاده از کارشناسان خارجی و نهادهای بین‌المللی موجب توسعه و به‌روز شدن اطلاعات ما در این بخش شده است.
این مسئول همچنین با بیان بیان اینکه پرورش ماهی قزل آلا در کشور بیش از 20تا 25 هزار نوع می باشد، گفت: قزل آلا با گونه‌های دریای خزر تقابلی ندارد .


94/11/06 - 11:39





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن