تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شيعيان ما كسانى‏اند كه در راه ولايت ما بذل و بخشش مى‏كنند، در راه دوستى ما به يكديگر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814663943




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مصائب یک بانوی رکوردشکن دو و میدانی در ایران


واضح آرشیو وب فارسی:ورزش سه: مصائب یک بانوی رکوردشکن دو و میدانی در ایران
هفته گذشته در مسابقات داخل سالن دو ومیدانی بانوان با اینکه رکوردهای زیادی جا به جا شد اما تا حدنصاب آسیایی در بعضی از ماده ها هنوز راه است.

به گزارش "ورزش سه"، مسابقات قهرمانی دو و میدانی کشور هفته گذشته در تهران به پایان رسید و ٣ رکورد در بخش بانوان شکسته شد. فرزانه فصیحی، الناز کمپانی و سپیده توکلی توانستند توانستند رکوردهای ملی را جا به جا کنند تا دونده های ایرانی به حدنصاب های ورودی آسیایی نزدیک و نزدیک تر شوند. رکوردها در هفته گذشته شکسته شد اما نکته دیگر این است که در برخی از رشته تا با وجود رد کردن رکوردهای قبلی بازهم سهمیه آسیایی به دست نیامد.

الناز کمپانی، دونده ٦٠ متر با مانع توانست رکورد خودش را یک بار دیگر بهبود دهد و رکورد ٨ دقیقه و ٧٢ صدم ثانیه را از خود به جا گذاشت اما باز موفق به کسب سهمیه حضور در مسابقات آسیایی نشد. او در ابتدا در مورد دلیل شکسته شدن پی در پی رکوردهای دونده های بانوان ایرانی می گوید: این موضوع نشان می دهد سطح دو و میدانی در ایران بالا رفته است و معمولا دونده ها خود را با نفر اول مورد مقایسه قرار می دهند. خود من وقتی رکورد رویایی ام را می زنم دیگر آن برام خاطره می شود و می روم برای رموردی جدیدتر. حالا رقابت بالا گرفته است و دوستان من هم بسیار با کیفیت تمرین می کنند و مسابقه می دهند و همین موضوع دلیلی می شود تا رکوردها بالا برود. راستش نقش امکانات خیلی مهم است و ما فعلا در حال تلاش هستیم !





اینکه کمپانی رکورد ٦٠ متر با مانع ایران را جا به جا کرده است می تواند خبر خوبی باشد اما خبر بد اینکه با وجود این رکورد هنوز حدنصاب این رشته به مسابقات آسیایی نرسیده است. کمپانی می گوید: البته من چند وقتی است تمریناتم را روی هفتگانه متمرکز کرده ام و بیشتر در حال تمرین تکنیک های آن هستم اما ٦٠ متر با مانع را در این مسابقات هم آمدم و دویدم. اگر بخواهیم شرایط را با سطح همان آسیایی مورد مقایسه قرار دهیم بسیاری از ورزشکارانی که به آن مسابقات می روند در سطح حرفه ای هم تمرین می کنند، مثلا یک مربی، یک بدنساز، یک دکتر تغذیه، یک فیزیوتراپ، یک ماساژور و امکاناتی دیگری که در ایران تمام آنها برای تمام ورزشکاران با یک مربی خلاصه می شود. فدراسیون دو و میدانی ایران تمام تلاش خود را انجام می دهد اما به اندازه وسع خود هزینه می کند که این مقدار برای سطوح بالاتر کافی نیست و برای بالا رفتن سطح این ورزش باید خیلی چیزها تغییر کند.

رسیدن به حدنصاب و کسب ورودی آسیایی به نظر می رسد قسمتی از اوج اهداف دو و میدانی کاران بانوان ایرانی باشد و کسب سهمیه جهانی و حتی المپیک شاید دور از دسترس. کمپانی می گوید: من در ابتدا دوران ورزش حرفه ای خودم مدت زیادی را در شیراز بودم و یک بار توانستم رکوردی را جا به جا کنم اما بعدها با حمایت خانواده ام و در اقدامی کاملا شخصی به گرگان رفتم تا زیر نظر مربی خصوصی کارم را جدی تر دنبال کنم. دو ماه بعد از آن تمرینات توانستم یک رکورد جا به جا کنم و ٣ ماه بعد آن رموردی دیگر. تمام این مسائل انگیزشی است و به نوع تمرینات و رسیدگی بستگی داد. اگر خودت کردی که کردی در غیر این صورت کار سخت می شود.


10:23  1394/11/06





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ورزش سه]
[مشاهده در: www.varzesh3.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن