تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):روزه‏دارى كه زبان و گوش و چشم و جوارح خود را حفظ نكرده روزه‏اش به چه كارش خواهد آمد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805777272




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیر پژوهش فرهنگ‌سرای مشاهیر و مقاومت مازندران خبر داد آغاز عملیات اجرایی فرهنگ‌سرای چهل سرو مازندران


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مدیر پژوهش فرهنگ‌سرای مشاهیر و مقاومت مازندران خبر داد
آغاز عملیات اجرایی فرهنگ‌سرای چهل سرو مازندران
مدیر پژوهش فرهنگ‌سرای مشاهیر و مقاومت مازندران از آغاز عملیات اجرایی فرهنگ‌سرای چهل سرو مازندران در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

خبرگزاری فارس: آغاز عملیات اجرایی فرهنگ‌سرای چهل سرو مازندران



به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، ابراهیم امیرکلایی عصر امروز در همایش یک روزه حماسه یاد یاران و مدافعان قائله جنگل‌های شمال کشور به همراه گرامیداشت حماسه اسلامی ششم بهمن سال 1360، اظهار کرد: این فرهنگ‌سرای مشاهیر معاصر مقاومت و شهدای جنگل به عنوان فرهنگ‌سرای چهل سرو مطرح است. وی با اشاره به اهمیت شهرستان آمل در طول تاریخ، افزود: اهمیت این شهرستان در هر برهه از زمان برای همه مردم مشخص و واضح است زیرا آمل از ریشه تاریخی و سابقه دیرینه‌ای برخوردار است و در منطقه بلیران آن ردپای انسان‌ها برای حدود 28 هزار سال قبل کشف شده است. مدیر پژوهش فرهنگ‌سرای مشاهیر و مقاومت مازندران با اعلام اینکه در روستای قلعه‌کش آمل آثاری با قدمت چهار هزار سال گذشته کشف شده است، بیان کرد: آمل در ادوار گذشته پایتختی برای تجمع و تصمیم‌گیری مردم بوده و با ورود اسلام این شهرستان شاخص شد و حکومت علویان در آن بنا نهاده هر چند وجود بقعه ناصرالحق در منطقه پائین بازار بیان‌کننده این مهم است. این مسئول، آمل را از اهمیت سوق‌الجیشی و جغرافیایی برخوردار دانست و خاطرنشان کرد: همبستگی، وحدت، وجود مسائل اعتقادی و مذهبی مردم آمل قابل توجه بود به همین دلیل این مسائل ارزشی هجوم بدخواهان را سبب می‌شد. امیرکلایی با اعلام عوامل تاثیرگذار در مقاومت مردمی آمل به عوامل جغرافیایی، اجتماعی، طوایف، اقلیمی، مذهبی و اعتقادی اشاره کرد و گفت: از جمله حملات بدخواهان به آمل حمله اعراب به مازندران، حمله سلطان محمود غزنوی، حملات سلطان محمد خوارزم‌شاه، چنگیز مغول به طبرستان و آقامحمدخان قاجار بود هر چند یکی از مهم‌ترین حملات به شهر آمل حمله اتحادیه کمونیست‌ها و سربداران در سال 1360 بود که اوج آن را در روز ششم بهمن مشاهده کردیم. وی با اشاره به دفاع مردمی آملی‌ها مقابل کمونیست‌ها، بیان کرد:‌ حاصل این حمله پیروزی با دفاع مردمی برخواسته از ایمان، تقدس و اعتقاد بود. مدیر پژوهش فرهنگ‌سرای مشاهیر و مقاومت مازندران با اشاره به اهمیت ساخت فرهنگ‌سرا در این شهرستان، اظهار کرد: کمتر شهری در کشور یافت می‌شود که از اعتبارات متعددی برخوردار باشد پس باید از رویدادهای مختلف آمل به بهترین شکل بهره برده و آن را به نسل‌های آینده منتقل کرد. این مسئول حفظ، ترویج رشادت‌ها، آشنایی با شهامت‌ها، زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا و پاسداشت مقام شهیدان را از اهداف ساخت این مکان دانست و بیان کرد: موقعیت مکانی سایت فرهنگ‌سرای چهل سرو در کنار رودخانه هراز در مجاور سرای مهر است که کشیدگی آن به سمت شمالی و جنوبی بوده و متراژ زمین مورد نظر 4 هزار و 200 متر مربع است. امیرکلایی ادامه داد: پل پنجم در شمال این سایت قرار داشته و کاربری‌های مختلفی در اطراف آن جای دارد. وی با اعلام استفاده از هندسه باغ ایرانی به عنوان نمادی از باغ بهشت و بحث دفاع در طراحی‌ها، تصریح کرد: احداث فضای تقسیم و قرارگیری چهل درخت سرو نماد چهل شهید نشان از همبستگی و وحدت مردم دارد که در این فرهنگ‌سرای قرار می‌گیرد. مدیر پژوهش فرهنگ‌سرای مشاهیر و مقاومت مازندران با اشاره به دیگر بخش‌های این مکان، گفت: ایجاد کوشک‌های طبقاتی به عنوان نماد پیروزی، بخش فرهنگی و دینی، اداری، آموزشی، نمایشگاه کتاب، کتابخانه، تالار گفتمان، گالری هنر، رستوران، آمفی تئاتر، سالن انتظار و نمازخانه از دیگر بخش‌های این مجموعه بزرگ است.

94/11/05 - 18:07





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن