تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مشورت با عاقلِ خيرخواه، خجستگى، بركت، رشد و توفيقى از سوى خداست. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813027418




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مورالس: «اوباما» نمی‌تواند برای آینده بولیوی تصمیم‌گیری کند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس:
مورالس: «اوباما» نمی‌تواند برای آینده بولیوی تصمیم‌گیری کند
رسانه کوبایی «پرنسا لاتینا» به نقل از رئیس‌جمهور بولیوی گزارش داد که وی نیازی به تشکیل جلسه با همتای آمریکایی خود ندارد چرا که رئیس‌جمهور آمریکا نمی‌تواند درباره آینده بولیوی تصمیم‌گیری کند.

خبرگزاری فارس: مورالس: «اوباما» نمی‌تواند برای آینده بولیوی تصمیم‌گیری کند



به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «پرنسا لاتینا»، «اوو مورالس» رئیس‌جمهور بولیوی روز گذشته در برنامه تلویزیونی «قدرت رأی» که از رسانه‌های محلی این کشور پخش شد، عنوان کرد: من نیازی به تشکیل جلسه با «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا احساس نمی‌کنم چرا که وی نمی‌تواند برای آینده ما تصمیم‌گیری کند. وی افزود: اکنون در بولیوی بیگانگان حکومت نمی‌کنند بلکه هدایت این کشور در دست بومیان آن قرار دارد و دیگران نمی‌توانند برای آینده ما تصمیم‌گیری کنند. «مورالس» در ادامه تصریح کرد: حفظ روابط دیپلماتیک با دولت آمریکا و ملاقات با رئیس‌جمهور این کشور خوشایند است اما من نسبت به سیاست‌های «کاخ سفید» هشدار می‌دهم زیرا راست‌گرا، همیشه راست‌گرا و کاپیتالیسم، همواره کاپیتالیسم است. رئیس‌جمهور بولیوی در همین رابطه خاطرنشان کرد: من مدارکی در دست دارم که نشان می‌دهد برخی سازمان‌های آمریکایی از اپوزیسیون بولیوی حمایت مالی می‌کنند. وی با اشاره به لغو پیمان تعرفه ترجیحی آمریکا اظهار داشت: بولیوی می‌تواند بدون پایبندی به این پیمان‌نامه سرمایه‌گذاری‌های خارجی بیشتری به دست آورد و وضعیت صادرات خود به آمریکا را نیز بهبود بخشد. درسال 2002 همزمان با دوران ریاست جمهوری «بیل کلینتون» در آمریکا، این کشور معاهده تعرفه ترجیحی را با کلمبیا، پرو، بولیوی و اکوادور به امضا رساند اما در 15 دسامبر سال 2008 (25 آذر 1387) بولیوی به علت رد همکاری با آمریکا در زمینه قاچاق مواد مخدر، از جمع این کشورها اخراج شد. «مورالس» در ادامه سخنان خود تأکید کرد: از زمانی که تمامی کشورهای آمریکای لاتین و حوزه کارائیب در قالب سازمان‌های منطقه‌ای در کنار یکدیگر قرار گرفتند، آمریکا در تلاش بود تا آنان را از هم جدا کند و اکنون می‌خواهد این نیت خود را با استفاده از «اتحاد پاسفیک» به عمل تبدیل کند. رئیس‌جمهور بولیوی همچین عنوان کرد: بین جنبش‌های اجتماعی بولیوی و آرژانتین اتحاد خوبی برقرار است و این همبستگی در موضوع درخواست دریایی بولیوی و مسئله جزایر «مالویناس» در آرژانتین نیز مشاهده می‌شود. وی روز شنبه نیز در اجلاس بین‌المللی جنبش‌های اجتماعی در «لا پاز» پایتخت بولیوی اعلام کرد: راست‌گرایان نمی‌توانند وارد آمریکای لاتین شوند؛ وی در این راستا خواستار حمایت جنبش‌های اجتماعی از رهبران مخالف امپریالیسم در منطقه شد. براساس یک گزارش منتشر شده در سال 2007، آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا مبلغی معادل 4 میلیون دلار برای انجام شورش در بولیوی علیه «مورالس» اختصاص داده است؛ وی نخستین رئیس‌جمهور بومی بولیوی محسوب می‌شود که سکان هدایت این کشور را از سال 2006 به دست گرفته است.

94/11/05 - 16:04





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن