تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 14 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خوشا به سعادت كسیكه عمل، علم، دوستى، دشمنى، گرفتن، رها كردن، سخن،سكوت ،كردار و گفتارش ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

طراحی سایت تهران سایت

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

Future Innovate Tech

باند اکتیو

بلیط هواپیما

بلیط هواپیما

صمغ های دارویی

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1800174353




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سئول خواستارحل‌موضوع کره‌شمالی با الگوی ایران


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: سئول خواستارحل‌موضوع کره‌شمالی با الگوی ایران
رئیس جمهور کره جنوبی با تاکید بر اهمیت نقش چین در حل و فصل مسئله هسته ای شبه جزیره کره، از پکن خواست با الگوبرداری از مذاکرات 1+5 برای حل موضوع هسته ای ایران، به تنش های این منطقه نیز پایان دهد.
کد خبر: ۵۶۲۶۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶ - 22 January 2016




رئیس جمهور کره جنوبی با تاکید بر اهمیت نقش چین در حل و فصل مسئله هسته ای شبه جزیره کره، از پکن خواست با الگوبرداری از مذاکرات 1+5 برای حل موضوع هسته ای ایران، به تنش های این منطقه نیز پایان دهد.

به گزارش ایرنا، «پارک گئون هی» این سخنان را روز جمعه در نشستی با حضور مقامات این کشور عنوان کرد و گفت که روش های در پیش گرفته شده در نشست های ایران و گروه 1 +5 الگویی مناسب برای حل و فصل پرونده هسته ای پیونگ یانگ است.

سخنان «پارک» در حالی صورت می گیرد که دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز پیشتر اعلام کرده بود مذاکرات هسته ای و «برجام» می تواند به عنوان الگو و مدلی مناسب برای توسعه همکاری ها و یا حل و فصل اختلافات پیچیده و معضلات منطقه ای مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس جمهور کره جنوبی همچنین تاکید کرد: وقت آن فرا رسیده تا اقدامات موثری برای متقاعد کردن کره شمالی جهت دست برداشتن از جاه طلبی های اتمی اش صورت گیرد.

رئیس جمهور کره در سخنان خود به نتایج مثبت بدست آمده در مذاکرات هسته ای ایران اشاره کرد و با استقبال از آن، یادآور شد: ما امیدواریم کره شمالی با الگو گرفتن از ایران و روشهای در پیش گرفته شده توسط این کشور به آغوش جامعه بین المللی بازگردد.

وی تصریح کرد: انتظار دارم با ساماندهی اقداماتی موثر از جانب چین؛ کره شمالی به بی فایده بودن توسعه برنامه هسته ای خود پی برده و به آن پایان دهد.

مواضع «پارک گئون هی» در حالی ابراز شده که پس از حضور نماینده آمریکا در چین به منظور ایفای نقش بیشتر دولت پکن برای جلوگیری از فعالیت های هسته ای کره شمالی، نماینده دولت ژاپن نیز به چین سفر کرده تا چنین درخواستی را از مقامات این کشور داشته باشد.

مذاکرات شش جانبه با هدف خلع سلاح اتمی کره شمالی با شرکت شش کشور آمریکا، کره شمالی، کره جنوبی، چین، روسیه و ژاپن از دسامبر سال 2008 در پی آزمایش اتمی کره شمالی متوقف شد و تلاش ها برای انجام دوباره این نشست بی نتیجه مانده است.

آخرین تلاش های صورت گرفته مربوط به نشست اوایل مهر ماه سال 94 در پکن است که نمایندگانی از کشورهای مختلف از جمله آمریکا، ژاپن، روسیه، چین و کره جنوبی در آن حضور داشتند.

کره شمالی در سال 2005 میلادی خود را به عنوان یک قدرت هسته ای معرفی کرد و در سالهای 2006، 2009 و 2013 به ترتیب دست به انجام آزمایش هسته ای زد. این کشور همچنین ششم ژانویه سال 2016 نیز نخستین بمب هیدروژنی خود را آزمایش کرده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن