تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر شما باد رجوع به كتاب خدا (قرآن) ... كسى كه به آن عمل كند از همه پيشى مى گيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803847045




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مواضع نامزدهای دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا درباره اجرای «برجام»


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: مواضع نامزدهای دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا درباره اجرای «برجام»
تنها چند روز از زمان اجرایی شدن توافق هسته ای ایران و گروه 1+5 و اعلام برداشته شدن تحریم های ایران گذشته و با این حال، همان گونه که انتظار می رفت، این موضوع به یکی از محورهای جدید رقابت های انتخاباتی در آمریکا تبدیل شده است. اما مهمترین نامزدهای هر یک از دو حزب اصلی آمریکا، درباره این موضوع چه دیدگاهی دارند؟
کد خبر: ۵۶۲۳۵۴
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۲ - 20 January 2016


تنها چند روز از زمان اجرایی شدن توافق هسته ای ایران و گروه 1+5 و اعلام برداشته شدن تحریم های ایران گذشته و با این حال، همان گونه که انتظار می رفت، این موضوع به یکی از محورهای جدید رقابت های انتخاباتی در آمریکا تبدیل شده است. اما مهمترین نامزدهای هر یک از دو حزب اصلی آمریکا، درباره این موضوع چه دیدگاهی دارند؟ 


به گزارش «تابناک»، مذاكرات طولاني و طاقت فرساي ايران با گروه 1+5 بالاخره با اعلام اجرایی شدن برجام، به نتیجه نهایی رسید. نكته اي كه در اين زمينه قابل توجه بود، همزماني اين مذاكرات با دوران فعاليت هاي تبليغاتي نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري آمريكا است. بنا بر بررسي هاي صورت گرفته اكثر نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري آمريكا سعي كرده اند فارغ از اظهار نظرهاي كارشناسي شده از اين فضاي ايجاد شده بهره برداري تبليغاتي كنند و به مطرح شدن بيشتر خود كمك كنند.


از اين رو تابناك بر آن شد تا در اين بخش به بررسي اظهار نظر و مواضع برخي از چهره هاي سرشناس دو حزب معروف آمريكا بپردازد.


1- هيلاري كلينتون (دموکرات)


كلينتون، وزير خارجه سابق آمريكا در كابينه اول باراك اوباما و همسر بيل كلينتون، چهل و دومين رئيس جمهور آمريكاست. او از اعضاي ميانه روي حزب دموكرات است.


هيلاري كيلنتون پيش از اين در رابطه با توافق هسته اي با ايران گفته بود در مورد توافق هسته اي با ايران در صورت لزوم بايد به جنگ متوسل شد. او اخيراً و در روزهاي پس از برجام در همين رابطه به هوادارانش گفته است «من تلاش مي كنم تحريم هاي جديدي عليه ايران وضع كنم و ما بايد توجه داشته باشيم كه همين تحريم ها بود كه ايران را پاي ميز مذاكره آورد».


به نظر مي رسد اگرچه پس از اجراي برجام، كلينتون در موضع گيري هايش تلاش مي كند محتاطانه تر رفتار كند، اما همچنان معتقد است آمريكا با ايران در بسياري موارد اختلاف دارد. 


اين نامزد دموكرات آمريكايي با اشاره به اين موضوع كه در 36 سال اخير، فعاليت هاي ايران در برابر منافع آمريكا بوده است، گفته در طول 36 سال اخير ما فقط يك روز خوب داشته ايم. وی افزوده ما بايد در رابطه با ايران و توافق هسته اي صورت گرفته دقت بيشتري به خرج دهيم؛ چرا كه ايران  در بحران هاي عراق و يمن  نقش دارد و ما نمي توانيم به همين سادگي ها به ايران اعتماد كنيم. اين موضوع نياز به زمان دارد و اينكه ما بايد واقعاً مطمئن شويم كه ايراني ها در پياده سازي آنچه كه متعهد شده اند صادق هستند.


2- برني سندرز (دموکرات)


سندرز، سناتور ايالت ورمونت است. وی خود را يك سوسياليست دموكرات مي داند.


برني سندرز در آخرين موضع گيري هاي خودش كه در تعطيلات پايان هفته آمريكايي پس از برجام مطرح شد، در رابطه با توافق هسته اي ايران به مثال كوبا استناد كرده و گفته است «من نمي گويم كه ما مي توانيم همين فردا سفارتمان را در تهران بازگشايي كنيم اما من يقين دارم ما مي توانيم همانند رفتاري را كه با كوبا داشتيم با ايران نيز داشته باشيم با اين تفاوت كه ايران يك كشور مهم منطقه اي و جهاني است».  اما سندرز گفته كه اين يك واقعيت است كه اكنون ما با ايران بدون جنگ و خونريزي به يك تفاهم رسيديم و اين را بايد يك گام مثبت دانست.
سندرز همچنين گفته «من قبول دارم كه ايراني ها  از تروريسم حمايت مي كنند و همچنان شعار مرگ بر آمريكا سر مي دهند؛ اما ما مي توانيم همانند توافق هسته اي كه گامي مثبت در روابط بود، در ساير حوزه ها  نيز با ايران اين رفتار را داشته باشيم.


وي همچنين پيش از اين گفته بود وقتي ما ايران، عربستان و روسيه را به عنوان متحد در كنارمان داشته باشيم مي توانيم به راحتي داعش را نابود كنيم. 


3- جب بوش (جمهوری خواه)


جان اليس جب بوش، سياستمدار آمريكايي است كه سابقاً فرماندار ايالت فلوريدا بود، او برادر كوچك تر رئيس جمهور سابق آمريكاست.


جب بوش در مجموع در رابطه با ايران و خاورميانه معتقد است، در حال حاضر در منطقه خاورميانه دو تهديد و جاه طلبي بزرگ وجود دارد كه يكي از آن ها «سياست همگرايانه تهاجمي ايران» است و ديگري فعاليت هاي تروريستي داعش است.


اين نامزد جمهوري خواه آمريكا بارها به انتقاد از اوباما پرداخته و گفته است او در سال 2008 وعده داد كه فعاليت هاي هسته اي ايران را متوقف كند، ولي الان اوباما تحريم هاي ايران را بر مي دارد.


اين نامزد رياست جمهوري آمريكا به شدت با توفق هسته اي آمريكا با ايران مخالف است و آن را نشانه ضعف ديپلماسي آمريكا مي داند.


4- تد كروز (جمهوری خواه)


تد کروز، سناتور ايالت متحده از تگزاس و عضو حزب جمهوري خواه است.


اين نامزد انتخاباتي پيش از اين گفته بود در صورت عملياتي شدن توافق هسته اي با ايران، ميلياردها دلار پول بلوكه شده ايران در آمريكا به اين ايران بازگردانده مي شود و اين پول ها از طريق متحدان ايران «صرف كشتن اسرائيلي ها» خواهد شد.


تد كروز معتقد است توافق هسته اي فعلي با ايران به گونه اي است كه دستيابي ايران به سلاح هسته اي را تسهيل مي كند. اين نامزد انتخاباتي همواره در سخنراني هاي خود مواضع سختي عليه فناوری هسته ايران اخذ كرده است. او در مواضع خود همواره تأكيد كرده است كه ايران به دنبال سلاح هسته اي است و آمريكا نبايد اين فرصت را با توافق هسته اي به ايران بدهد.


كروز همواره در سخنراني هاي خود از برداشته شدن تحريم هاي آمريكا عليه ايران انتقاد كرده است. او پيش از اين هم گفته بود اگر رئيس جمهور آمريكا شود در اولين روز رياست جمهوري توافق هسته اي با ايران را پاره خواهد كرد.


تد كروز پس از توافق هسته اي نيز مجدداً تأكيد كرده که علاقمند است توافقنامه هسته اي با ايران را پاره كند و متحدان اورپايي و جهاني را متقاعد كند براي اعمال تحريم هاي اقتصادي و مالي ديگر بر ايران هماهنگ شوند. وی  همچنين اين مسئله انتقادي را مطرح كرده كه مشخص نيست تفاهم جديد هسته اي با ايران، اروپايي ها را در مقابل اقتصاد ايران قرار مي دهد يا آمريكا؟


اين نامزد جمهوري خواه همچنين در صفحه توئيتر خود از زنداني بودن آمريكايي ها در ايران كه در جريان دوران پسابرجام آزاد شدند، به عنوان يك مصيبت ياد كرده است و گفته «اكنون ايران دارد به ما مي خندد».


5- دونالد ترامپ (جمهوری خواه)


ترامپ را بايد «ابر تاجر» آمريكايي نام نهاد. این نامزد جنجالی همچنين نويسنده، سرمايه گذار و مجري تلويزيوني در آمريكاست.


ترامپ در رابطه با توافق هسته اي با ايران مواضع بسيار شديدي داشته و وعده داده در صورت انتخاب شدن به عنوان رئيس جمهور، در اولين فرصت توافق هسته اي با ايران را پاره خواهد كرد.


او همچنين پس از اجراي برجام در صفحه شخصی خودش در توئیتر، در مطلبي انتقادي نوشته در توافق هسته اي با ايران، از آمريكا تنها 4 زنداني آزاد شد، ولي از ايراني ها هم 7 زنداني آزاد شد و هم 150ميليارد دلار پول و اين موضوع مي تواند براي ديگر كشورهاي همانند ايران نسبت به آمريكا «انگيزه زياده خواهي» ايجاد كند. 














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن