تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه پرهيز از حرامها است همچنانكه شخص از خوردنى و نوشيدنى پرهيز مى‏كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805760611




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کودکان هنوز در جامعه نقش پذیر نشده‌اند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مدیرعامل کانون پرورش فکریکودکان و نوجوانان:
کودکان هنوز در جامعه نقش پذیر نشده‌اند

علیرضا حاجیان‌زاده


شناسهٔ خبر: 3029756 - چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴
استانها > خوزستان

اهواز - مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجونان گفت: یکی از مشکلات این است که کودک را به عنوان یک حضور حاشیه‌ای می بینند و به همین دلیل، کودکان هنوز در جامعه نقش پذیر نشده‌اند. به گزارش خبرنگار مهر،  علیرضا حاجیان زاده ظهر امروز چهارشنبه در جمع مربیان و کارکنان مراکز کانون در استان خوزستان در اهواز اظهار کرد: همه فعالیت های کانون باید در راستای توانمندسازی کودکان باشد. وی ادامه داد: کانون خود را متولی کودکان می داند و در همین راستا باید تلاش کرد تا با فعالیت های نفر به نفر، فضای لازم برای اعتنا به کودکان در کشور و حتی دنیا را فراهم کرد. این مقام مسئول در وزارت آموزش و پرورش با اشاره به سخنان خود در مقر سازمان ملل در ژنو اشاره کرد و افزود: در جوامع جهانی برای کودکان حقوقی درنظر گرفته شده است و برای دفاع از این حقوق، ساختاری تعریف کرده اند و اسم آن را کنوانسیون حقوق کودک نامگذاری کردند. حاجیان زاده بیان کرد: ۲۷ سال پیش سند پیمان حقوق کودک توسط ۹۳ کشور دنیا به امضا رسید و همه این کشورها از جمله ایران عضو این کنوانسیون شدند. وی با تاکید بر اینکه این سند مقبول ترین سند حقوق کودک در دنیا است، بیان کرد: سند حقوق کودک هم از نظر محتوا و هم از نظر حمایت از کودکان در تاریخ بی سابقه است و ایران جزو کشورهای فعال در این کنوانسیون محسوب می شود. مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تصریح کرد: در این پیمان نامه، همه حقوق مدنی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی کودک به ترتیب ترسیم شده است و بر همین اساس حقوق کودکان باید مورد توجه ویژه قرار گیرد. حاجیان زاده، افزود: در منشور حقوق سازمان ملل به همه جوانب انسانی از جمله بقا، ارزش و پیشرفت های اجتماعی انسان از نظر نژاد، جنسیت، زبان و مذهب توجه شده است و همه انسان ها را لایق برخورداری از رشد و رفاه می داند. این مقام مسئول در وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: اما در بین همه احاد مختلف بشر، کودک به عنوان عنصر ویژه در این سند و اعلامیه مورد توجه قرار گرفته است. وی با تاکید بر اینکه لازم است تا از کودکان مراقبت ویژه ای صورت گیرد، اظهار کرد: کودک به خاطر نداشتن رشد فیزیکی لازم، نیازمند مراقبت های ویژه و بیشتر نسبت به دیگران است و این کودکان هستند که باید در زندگی از شرایط بهتری برخوردار باشند. مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ادامه داد: سند پیمان نامه حقوق کودک جدا از منشور حقوق بشر، ۵۴ بند و پیمان نامه دارد که به همه ابعاد فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، و حقوقی کودک توجه کرده است.
 
کانون متولی بندهای فرهنگی کنوانسیون حقوق کودک حاجیان زاده با اشاره به اینکه کانون پرورش فکری به عنوان یک نهاد فرهنگی متولی بندهای فرهنگی کنوانسیون حقوق کودک در کشوراست، بیان کرد: دیگر بندهای این کنوانسیون به نهادهایی مانند قوه قضاییه، بهزیستی و دستگاه های اجرایی مربوط می شود. وی همچنین با تاکید بر اینکه ما کارکنان کانون پرورش فکری به عنوان متولیان کودک در کشور باید حقوق کودکان که در جهان تعریف شده را با جدیت رعایت کنیم، گفت: شاید خیلی از کودکان به کانون نمی آیند ولی کانون باید به همه کودکان به یک چشم نگاه کند و به آنها توجه داشته باشد. مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اضافه کرد: کودکان حق دارند از نظر یادگیری فکری تحت آموزش های لازم، ارتقا یابند و به همین دلیل باید به آموزش های غیر رسمی و خارج از مدرسه با دیدگاهی ویژه نگاه کرد. وی با تاکید بر اینکه آموزش های غیر رسمی محدود به یک دستگاه خاص نمی شود، بیان کرد: اینگونه آموزش ها دایره گسترده ای دارد که باید به آن توجه شود و بر همین اساس می توان گفت ما در کانون متولی آموزش های غیر رسمی کودکان هستیم.
 
کودکان حق آموزش دارند حاجیان زاده همچنین آموزش را از مهم ترین حقوق کودکان عنوان کرد و گفت: در منشور حقوق کودک که کانون به آن توجه دارد، رسیدگی به نیازهای اصلی و ضروی کودکان در زمینه آموزش است. وی تاکید کرد: همه آموزش ها در مدرسه خلاصه نمی شود و به همین دلیل کانون از روش های تربیتی جذاب استفاده می کند تا کودکان زندگی بهتری داشته باشند.
 
اهمیت کانون به بازی و تفریح مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، همچنین بازی و تفریح کردن را از دیگر حقوق مورد توجه کنوانسیون حقوق کودک خواند و گفت: کانون به این جنبه از حقوق کودک نیز بسیار اهمیت می دهد و سعی دارد که آموزش های غیر رسمی خود را در قالب تفریح به کودکان انتقال دهد. حاجیان زاده، کتابخوانی را از محوری ترین اقدامات کانون ویژه کودکان و نوجوانان عنوان کرد و گفت: ما در کانون کتابخوانی را خشک و بی روح انجام نمی دهیم. وی ادامه داد: کانون فضایی را ایجاد می کند که کودک به خوبی بتواند استعدادهای خود را پرورش و تقویت کند. تقسیم امکانات آموزشی و تفریحی این مقام مسئول در وزارت آموزش و پرورش عدم تبعیض در امکانات برای کودکان را از دیگر حقوق آنها دانست و گفت: همه بچه های دنیا باید از امکانات تفریحی و فرهنگی به تناسب خود برخوردار باشند. حاجیان زاده، ادامه داد: برای مثال بچه هایی که در مناطق محروم و مرزی هستند باید مانند بچه های اهواز و یا تهران از امکانات استفاده کنند و حقوق مساوی داشته باشند. وی تصریح کرد: کار خوبی که از سوی کانون صورت گرفته، حضور جدی در مناطق محروم و روستایی کشور است. مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بیان داشت: ما کتابخانه ها را به روستاها برده ایم و در آنجا مربیان کانون فعالیت های فرهنگی را برای همه کودکان پیگیری می کنند؛ این اقدامات کانون ویژه کودکان مناطق محروم، مورد توجه اعضای کنوانسیون حقوق کودک قرار گرفته است؛ تا جایی که شاهد آن هستیم که به ایران سفر می کنند و تقاضا دارند که طرح ها و ایده هایی که کانون اجرایی کرده را در اختیار آنها بگذاریم. وی با اشاره به فعالیت ۱۱۰ مرکز سیار روستایی کانون در سطح کشور، بیان داشت: تلاش ما در کانون این است که این مراکز سیار روستایی را تا سال آینده به ۲۵۰ مرکز افزایش دهیم.
 
گسترش مراکز فراگیر ویژه کودکان معلول حاجیان زاده، افزود: توجه به کودکان معلول نیز از دیگر بندهای کنوانسیون حقوق کودک است که کانون در این زمینه با جدیدت ورود کرده و تلاش دارد مراکز ویژه ای برای این کودکان خاص در نظر بگیرد. وی با اشاره به فعالیت ۱۰ مرکز فراگیر ویژه کودکان معلول جسمی و نابینا در سطح کشور، گفت: یکی دیگر از مهم ترین اهداف کانون راه اندازی اینگونه مراکز در سطح استان ها است. مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تصریح کرد: با راه اندازی این نوع از مراکز کانون، به کودکانی که نیاز های ویژه ای داشته باشند، خدمت رسانی می کند و برای مثال، کتابهای صوتی و الکترونیکی ویژه ای این کودکان در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.
 
آزادی بیان و حق مشارکت از حقوق کودکان است این مقام مسئول در وزارت آموزش و پرورش همچنین به دیگر حقوق کودکان که کانون متولی آن است، اشاره کرد و افزود: حق مشارکت و مسئولیت پذیری، حق شنیده شدن و دیدن، آزادی بیان و حق انتخاب و نیز حق سلامت و بهداشت از حقوقی است که کانون متولی آن است و باید مربیان و کارکنان در راستای احقاق این حقوق گام بردارند. وی ادامه داد: اگر مربیان، حقوق کودکان را بشناسند و در راستای آن رفتار کنند، همه با آرامش فکری و وجدانی همراه خواهیم بود که به وظایف خود در قبال آینده سازان این کشور عمل کرده ایم. حاجیان زاده به نقش بین المللی کانون اشاره کرد و گفت: موفقیت های ما در اجرای حقوق کودکان باعث می شود که در مجامع بین المللی سربلند باشیم و کودکانی با استعداد برای آینده کشور تربیت کنیم.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن