تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام کاظم (ع):از شوخی (بی مورد) بپرهیز، زیرا که شوخی نور ایمان تو را می برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814675168




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سردار شهید محمود اخلاقی، معلم اخلاق و مرد میدان نبرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: شهیدی از تبار دلاورمردان سمنان سردار شهید محمود اخلاقی، معلم اخلاق و مرد میدان نبرد سردار شهید محمود اخلاقی، سرداری از فرماندهان شهید لشکر 17 امام علی بن ابی طالب(ع) و معلم اخلاقی بود که مکارم اخلاق را به زیبایی در وسط میدان نبرد به نمایش گذاشت.
۱۳۹۴ چهارشنبه ۳۰ دي ساعت 00:06

خبرگزاری پانا+شهید محمود اخلاقی+لشکر 17

به گزارش پانا از قم، سردار شهید محمود اخلاقی متولد 1335 در سمنان و از فرماندهان لشکر 17 امام علی بن ابی طالب(ع) سپاه قم بود که پس از 91 ماه و شش روز حضور مستمر در جبهه های جنوب و غرب، در اوایل مرداد سال 65 در تنگه مرصاد بدست منافقین کوردل به شهادت رسید. شهید محمود اخلاقی معلم ریاضی آموزش و پرورش سمنان بود که بعدا به جمع سپاه پیوست. تعدادی از دانش آموزان وی نیز در منطقه با او بودند و علاوه بر امور فرماندهی، در حلقه درس اخلاق وی شرکت می کردند. حضور در اوایل پیروزی انقلاب در غائله کردستان در سال 58 تا شهادت در سال 67 افتخار بزرگی برای شهید اخلاقی محسوب می شود؛ ضمن آنکه این شهید بزرگوار در قبل از پیروزی انقلاب و مبارزه با رژیم ستمشاهی، سابقه درخشانی از خود به جای گذارده است. ارتفاعات قلاویزان و مقر دهکده چنگول در مهران، به این فرمانده دلاور گردان موسی بن جعفر(ع) افتخار می کرد و از نزدیک شاهد رشادت های او بود، شهید اخلاقی به جهت شایستگی و کارکشتگی در جنگ، مراتب فرماندهی را از گردان تا تیپ پشت سر گذاشت و در هنگام شهادت، مسئول عملیات لشکر 17 بود. شهید اخلاقی برای پیکر های جا مانده شهدا در صحنه نبرد و انتقال آنها، اهمیت و احترام فوق العاده ویژه ای قائل بود، در عملیات کربلای یک، یکی از چشم هایش را از دست داد، اما هیچگاه ذکر "یا مهدی" از لبانش قطع نشد، در عملیات بدر به راحتی با زخم گلوله در ناحیه پا کنار آمد ولی حاضر به ترک منطقه نشد. در عملیات بستان نیز شاهد زخمی بود که عاشقانه به جان خرید و کربلای پنج هم، بر پیکر سوخته و ورم کرده شهید اخلاقی شهادت می داد و همینطور سلسله مجروحیت و جانبازی استمرار داشت. به گفته سید یدالله حسینی از همرزمان شهید اخلاقی، این شهید عزیز به تمام معنا "معلم اخلاق" و یک بسیجی بی نشان و گمنام بود، ولایت پذیری، شجاعت، تقوا و نظم، دلاوری در رزم و ساده زیستی زیبنده قامت دلاور او و نور اخلاص، تجلی چهره با وقار و سرشار از طمانینه اش بود، مرد خدا بود و مهربانی در نگاهش موج می زد تا اینکه خاطره رشادتهایش، در ردیف فرماندهان شهید و نیروهای خط شکن لشکر 17 جاودانه شد. به پاس گرامیداشت یاد و خاطره جانفشانی های شهید محمود اخلاقی، به همت جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس و همرزمان شهید و پس از طی مراحل مربوطه، به تازگی بلوار حدفاصل میدان سپاه در خیابان جمهوری اسلامی قم تا بلوار شهید صدوقی، به نام بلوار شهید اخلاقی نامگذاری شد و با حضور خانواده معظم این شهید، از تابلوی آن رونمایی گردید.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن