تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815664576




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرا برخی خانواده ها دختر خود را می فروشند؟!


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: این روزها بسیاری از دختران و پسران مجرد به منظور آشنایی بیشتر با یکدیگر از طرق مختلف، مجازی تا خیابانی و دانشگاهی رابطه برقرار می کنند.

به گزارش تراز ، این روزها بسیاری از دختران و پسران مجرد به منظور آشنایی بیشتر با یکدیگر از طرق مختلف، مجازی تا خیابانی و دانشگاهی  رابطه برقرار می کنند. این در حالی است که بسیاری از این روابط به ازدواج ختم نمی شود و دختران و پسران درگیر آسیب های روحی و عاطفی می شوند. علاوه بر آن فرصت های ازدواج را از دست داده و به مرور زمان سن شان بالاتر می رود و در نهایت یک فرد تنها و مجرد باقی می مانند.از سوی دیگر مواردی که به ازدواج ختم می شود هم با مهریه های عجیب و غریب و دید مادی همراه است و چون شناخت درست وجود ندارد، در صورت ختم شدن به طلاق دامادها را گرفتار مهریه هایی می کند که فکر می کردند،" کی داده و کی گرفته!"

به این ترتیب است که د ر روزهای سختی ازدواج و آسان شدن طلاق، داستان مهریه های عجیب و غریب یا پرهزینه هنوز هم پای تعداد زیادی داماد را به زندان باز می کند.

به تازگی  مديرعامل ستاد ديه كشور، گفت: با توجه به اينكه 27 نهاد رسمي در كشور در امر فرهنگ‌سازي عمومي به فعاليت مي‌پردازند در زمينه پيشگيري از ورود ناخواسته افراد به زندان‌ها حداقل در جرايم معمول مالي مانند صدور چك و تعهد مهريه كه در حال حاضر قريب به 9 هزار زنداني را بابت اين دو نوع محكوميت در زندان‌ها داريم به يك بازنگري جدي درباره اقدامات پيش‌رو نيازمند هستيم.

پیش از این هم در آمار دقیق تری معاون اداري و مالي ستاد ديه كشور اعلام کرده بود: در حال حاضر هشت هزار و 100 زنداني جرایم غيرعمد در زندان‌هاي كشور به‌سر مي‌برند كه اين افراد 650 ميليارد تومان بدهي دارند.او ادامه داده بود: از 8 هزار و 100نفر زنداني جرایم غيرعمد كشور؛ 450 نفر از اين زندانيان در اثر عدم پرداخت نفقه و يك‌هزار و 831 نفر نيز در اثر ناتواني در پرداخت مهريه در زندان‌ها به سرمي برند.یعنی 2281 زندانی نتیجه ازدواج نادرست و مهریه های نادرست تر هستند.

به این ترتیب می توان گفت، با وجود همه فرهنگ سازی ها، 6 کیلو بال مگس، 8 راس آهوی وحشی، چشم و دست و پا، 5 هزار مرجان دریایی و  مهیه های میلیونی و میلیاردی مانند سکه به تاریخ تولد، سکه به تاریخ سال میلادی ، ویلای شمال و ... هنوز هم باب است.

در واقع کار به جایی رسیده که بسیاری از خانواده های دختر های آماده ازدواج، سنگین تر بودن مهریه را دلیل تضمین زندگی فرزندشان و حتی با کلاسی  می دانند و در واقع روی دخترشان با پول و مال و منال ارزش گذاری می کنند!چشم و هم چشمی مهریه ای میان خانواده ها نیز از دلایل دیگر مهریه های بالا در ازدواج های امروزی است که روز به روز هم بیشتر و همه گیر تر می شود.

از سوی دیگر مهریه برای عده ای جوان خام نیز بچه بازی و تفریح است و این عده سعی دارند برای همیشه با هم بودنی که بدون شناخت کافی ممکن نیست، با مهریه هایی که دادن آن بعضا غیر ممکن است، زندگی و آینده خود را تضمین کنند غافل از این که وقتی اختلافات بنیادی بیایند یا کار به زندانی شدن داماد می شد و یا عروس خانم می گوید مهرم حلال و جانم آزاد!

در این میان، عده کمی از بانوان نیز هستند که مهریه برای آنها ابزار درآمد زایی است. برخی از بانوان به طمع مهریه و با هدف باج‌گیری و برنامه‌ریزی مشخص ازدواج می‌کنند که نیت آن‌ها نه تنها تشکیل خانواده نیست بلکه به فکر درآمدزایی از طریق زورگیری هستند.  

بااین حال هنوز هم فرهنگ بد چشم و هم چشمی و مادی گرایی بر ازدواج ها حاکم است و این مساله روز به روز هم با توجه به تبلیغ زندگی مجلل توسط رسانه ها بیشتر و بیشتر می شود.این در حالی است که فرهنگ اسلامی- ایرانی همواره مردم را به ساده زیستی و مقدس انگاشتن ازدواج تشویق کرده با این حال برخی خانواده ها دختر خود را به طلا و سکه، ویلا و ماشین می فروشند غافل از اینکه از قدیم الایام گفته اند پول خوشبختی نمی آورد!


منبع: شفاف







زمانبندی انتشار: 29 دى 1394 - 14:14





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن