تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):کسی که از روی بی میلی،بدون عذر و علت نمازجماعت را که اجتماع مسلمانان است ترک کند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813311240




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیشخوان خبر/ اعلام جزئیات طرح مسکن اقشار کم درآمد+ ویدئو


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: پیشخوان خبر/ اعلام جزئیات طرح مسکن اقشار کم درآمد+ ویدئو


معاون امور بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: از ابتدای این طرح تا کنون در کل کشور برای ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد تسهیلات تامین کرده ایم که از این تعداد بالغ بر ۱ میلیون و پانصد و یازده واحد آن به اتمام رسیده و خانوارها در آن ساکن هستند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، عزیزالله مهدیان، با حضور در برنامه پیشخوان خبر ضمن تشریح جزئیات طرح تامین مسکن اقشار کم درآمد  گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بر اساس ماموریت خود رسیدگی به محرومین را در سرلوحه خود قرار داده است، وزارت راه و شهرسازی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز کمک خواهند کرد تا به هدف عالی انقلاب اسلامی در کشور جامه عمل بپوشانیم.
مهدیان گفت: طرح تامین مسکن اقشار کم درآمد علاوه بر اینکه افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی را شامل می‌شود، گروه‌های دیگری که تحت پوشش نهادهای حمایتی نیستند اما از اقشار کم‌درآمد محسوب می‌شوند را نیز در بر می‌گیرد که شناسایی این گروه‌ها بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

مهدیان درباره معیار شناسایی افراد کم‌درآمد گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تجربه بیش از ۳۰ سال یکی از سازمان‌های بسیار موفق در زمینه خانه‌دار کردن محرومین است که ساز و کار شناسایی را کاملا در نظر گرفته و بر اساس تفاهم‌نامه مسئولیت‌های مشخصی را برعهده گرفته و کاملا برای این امر تجهیز شده است.

او ادامه داد: گروه اول متقاضیان این طرح گروه‌های کم‌درآمد جامعه هستند اما بخش دیگری از جامعه هدف این طرح شامل اقشار میانی جامعه می‌شود، در این بخش تامین مسکن کارگرانی که نیازمند حمایت برای خرید مسکن از جمله پرداخت تسهیلات هستند در نظر گرفته شده‌اند، همچنین از طریق تامین زمین و با شرط ساخت می‌توان به نیاز گروه‌های شناسایی‌شده پاسخ داد.

مهدیان درباره روند ثبت نام متقاضیان گفت: قرار نیست اشتباه مسکن مهر در این طرح تکرار شود بنابراین ابتدا اقشار مشمول طرح شناسایی می‌شوند، سپس متناسب با استخراج اطلاعات برای ثبت نام آنها اقدام خواهد شد.
مهدیان همچنین گفت: از ابتدای برنامه چهارم توسعه دولت پیش بینی کرد که هر ساله بتوانیم 200 هزار واحد مسکن روستایی را که دارای کیفیت پایینی هستند بازسازی کنیم که در حال حاضر نیز این بازسازی ها ادامه دارد  و اعتبار این 200 هزار مسکن نیز هر ساله تامین شده است و ما با اعتبار آن مشکلی نداشته ایم.



او در خصوص اعتبارات این طرح گفت: اعتبارات آن تسهیلات کم بهره قرض الحسنه است که بانکها از منابع خودشان تامین می کنند و ما نقاط روستایی را شناسایی و واحدهای مسکونی را به بانک معرفی می کنیم و ساختارهای لازم برای نظارت و طراحی شکل در کنار بنیاد مسکن شکل گرفته است.

او گفت: البته بعضی از همین افراد کم درآمد نیز نمی توانند همین تسهیلات با بهره پایین را پرداخت کنند که معمولا این افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و... می باشند که ما هر ساله برای هر یک از این سازمانها سهمیه ای در نظر می گیریم و با کمک یارانه ای که خود این سازمانها تامین می کنند این واحدها ساخته می شوند.
مهدیان گفت: از ابتدای این طرح تا کنون در کل کشور برای 2 میلیون و 100 هزار واحد تسهیلات تامین کرده ایم که از این تعداد بالغ بر 1 میلیون و پانصد و یازده واحد آن به اتمام رسیده و خانوارها در آن ساکن هستند.
معاون امور بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب ‏اسلامی درخصوص تفاوت طرح مسکن اقشار کم درآمد با مسکن مهر و یا طرح مسکن اجتماعی گفت: همه این طرحها در یک راستا و امتداد قرار دارند و هدف همه اینها خانه دار شدن افرادی می باشد که برای خرید خانه مشکل دارند و این طرحها کمک می کنند که افراد به مسکن دست پیدا بکنند بنابراین نمی شود تفکیکی میان این طرحها قائل شد.
مهدیان گفت: در روستاها به دلیل اینکه مردم خودشان در ساخت و ساز شرکت می کنند، هیچ ساختی نیمه کاره رها نشده است و  کلاً مقاوم سازی در همه جا و حتی روستاها به یک فرهنگ تبدیل شده است.
او گفت : در روستاها علاوه بر طرح مسکن به فضاهای عمومی روستایی نیز توجه داریم و آنها را نیز ترمیم می کنیم و طرح هادی که در روستاها اجرایی شده باعث شده است که مردم روستاها تکلیف خودشان را بدانند و بر اساس این طرح روشن و مشخص است که کجا باید خانه و یا مدرسه ساخته شود، فضای معابر مشخص است و در کنار این معابر اصلی روستا عقب نشینی نیز صورت می گیرد و در کل محیط های روستایی نیز بصورت مناسب با مسکن آنها نوسازی می شود.
دانلود
 

لینک را کپی کنید


سه شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن