تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):باعلما همنشینی کن تا سعادتمند شوی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814792115




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تدبیر رهبری عامل تحقق برجام است/تشریح وضعیت پروژه سبزه میدان


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: استاندار زنجان:
تدبیر رهبری عامل تحقق برجام است/تشریح وضعیت پروژه سبزه میدان

کراپ‌شده - استاندار زنجان


شناسهٔ خبر: 3028226 - سه‌شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹
استانها > زنجان

زنجان-استاندار زنجان گفت: موفقیت در تحقق برجام در سایه تدبیر و راهنمایی مقام معظم رهبری حاصل شد.  به گزارش خبرنگار مهر، جمشید انصاری شامگاه دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران بابیان اینکه موفقیت در تحقق برجام در سایه تدبیر و راهنمایی مقام معظم رهبری حاصل شد تاکید کرد: اگر هدایت‌های مقام معظم رهبری و مدیریت رئیس‌جمهور نبود تیم دیپلماسی نمی‌توانست به نتایج قابل‌توجهی دست یابد.

 وی ادامه داد: مسئله اصلی که این روزها در کشور و بین‌المللی مطرح است بحث هسته‌ای و موفقیت برجام است.

انصاری بابیان اینکه با موفقیت در برجام تحریم‌هایی که در چند سال گذشته بر کشور تحمیل‌شده بود برچیده شد اظهار کرد: به سرانجام رسیدن مذاکرات هسته‌ای مهم‌ترین مسئله روز کشور و حتی بین‌الملل است. 

استاندار زنجان گفت: به سرانجام رسیدن مذاکرات هسته‌ای بیانگر مثمر ثمر بودن راه‌حل گفت‌وگو در مخاصمات بین‌المللی در مقابل رویه خانمان‌سوز جنگ برای حل اختلافات است.

انصاری تأکید کرذ: موفقیت کسب‌شده در لغو تحریم‌ها نتیجه همدلی و همراهی همه نیروهای سیاسی است و این پیروزی نتیجه هدایت مقام معظم رهبری، مدیریت رئیس‌جمهور و عملکرد مثبت تیم دیپلماسی بوده که عبور از این گردنه سخت را برای کشور فراهم کرده است.

استاندار زنجان بابیان اینکه نتایج رفع تحریم‌ها ظهور و بروز نتایج اقتصادی منجر به رفاه مردم را به دنبال دارد، گفت: دولت توان گام برداشتن در راستای رفاه مردم را داشته باشد چراکه واقعیت‌های تلخی مانند تأثیرگذاری کاهش قیمت نفت را نمی‌توان ندیده گرفت.

انصاری افزود: خسارت ناشی از افت قیمت نفت در چند وقت اخیر معادل منابع مالی بلوکه‌شده‌ای است که درنتیجه رفع تحریم‌ها آزاد می‌شود.

وی گفت: کاهش درآمد نفت در بخش‌های اقتصادی تأثیر می‌گذارد و در این میان با کاهش پرداخت مالیات مواجه می‌شویم.

استاندار زنجان گفت: نتیجه برجام آزاد شدن پول‌های بلوکه‌شده ما نیست بلکه رفع تمام تحریم‌ها مهم‌ترین اینها بوده است.

انصاری تصریح کرد: پیامدهای اقتصادی ناشی از رفع تحریم‌ها مهم‌تر از آزاد شدن منابع مالی بلوکه‌شده است و افزایش امکان مبادلات اقتصادی و کاهش هزینه‌های صادرات و مبادلات اقتصادی و تسهیل دسترسی به منابع ارزی و مالی از عواید رفع محدودیت‌های اقتصادی بر ضدنظام است.

استاندار زنجان گفت: فروش نفت و مالیات‌ها منابع درآمدی دولت است و با توجه به شرایط حاکم بر بازارهای نفت، سال آینده برای دولت دشوار خواهد بود.

انصاری به نقش‌آفرینی مردم زنجان در سرمایه‌گذاری‌ها اشاره کرد و گفت: تصور مردم در مورد سرمایه‌گذاری دولت در احداث کارخانه و فعالیت در حوزه‌های سودده را از دلایل بی‌میلی موجود برای ورود سرمایه‌گذاران بومی در استان است که این روند باید اصلاح شود. 

وی افزود: پس از ابلاغ اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی دولت دیگر سرمایه‌گذاری نمی‌کند و در بخش دیگر هم سرمایه‌گذاران باید از سودهی زودهنگام به نفع اشتغال فرزندان خود بگذرند.

فعالیت‌های اقتصادی مردم استان زنجان بسیار آگاهانه است

استاندار زنجان ابراز کرد: فعالیت‌های اقتصادی مردم استان زنجان بسیار آگاهانه است و فعالیت در حوزه تضمین سود سرمایه‌ها به نفع اشتغال و توسعه استان تغییر کند.

انصاری به پروژه سبزه‌میدان اشاره کرد و گفت: پیگیری روند ساماندهی تأمین مالی عملیات اجرایی پروژه سبزه‌میدان به‌ویژه در بخش تملک‌ها بایدتوجه شود و یادمان باشد این پروژه ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به‌غیراز تملک‌ها نیاز دارد که نباید سرمایه‌گذاری بتواند به‌راحتی آن را تأمین کند.

وی به پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی در ابتدای آغاز عملیات اجرایی پروژه سبزه‌میدان در مورد تأسیس صندوق و یا شرکت پروژه اشاره کرد و افزود: گرفتاری اساسی این پروژه مدل تأمین مالی آن است که روند آن در حال پیگیری است.

استاندار زنجان تأکید کرد: همه باید متوجه باشند که اگر بنا باشد شرکتی پول تملک‌های موردنیاز در طرح سبزه‌میدان را پرداخت کند، این پروژه قابلیت اجرا ندارد.

انصاری افزود: قیمت کارشناسی انجام‌شده برای املاک موجود در داخل طرح سبزه‌میدان ۱۴۰ میلیارد تومان است و هیچ سرمایه‌گذاری در مرحله نخست پولی برای این هزینه کرد ندارد.

وی ابراز کرد: در شهر این تصور به وجود آمده است که شریک سرمایه‌گذار شهرداری زنجان باید پول مالکان املاک موجود در محدوده طرح سبزه‌میدان را بدهد و  کار کارشناسی انجام‌شده برای برخی از املاک هم درست نیست و یادمان باشد بر اساس قرارداد سرمایه‌گذار فقط ۸۵ میلیارد تومان از قیمت املاک را تعهد کرده و اگر بیش از این مبلغ کارشناسی شود، باید شهرداری زنجان پرداخت کند.

جای تجدیدنظر در مورد آمار بالای رد صلاحیت و عدم احراز صلاحیت کاندیداها وجود دارد

استاندار زنجان گفت: ۴۶ درصد در عرصه رقابت باقی ماندند و ۸ درصد نیز رد صلاحیت شدند.

انصاری بابیان اینکه حذف این تعداد کاندیدا در مجلس شورای اسلامی در حد قابل‌قبول نبود و دور از انتظار بود گفت: مجموعه دولت امیدوار است افرادی که صلاحیتشان رد و یا احراز نشده در مهلت مقرر قانونی اعتراض خود را ارائه دهند.

استاندار زنجان گفت: جای تجدیدنظر در مورد آمار بالای رد صلاحیت و عدم احراز صلاحیت کاندیداها وجود دارد.

انصاری افزود: شورای نگهبان به‌عنوان ناظر بی‌طرف به منویات رهبری توجه ویژه داشته شود و سلایق مختلف در عرصه انتخابات باشند

 استاندار زنجان گفت:  این حجم از رد صلاحیت‌ها قابل‌تصور نبود و باید با آستانه تحمل بیشتری صلاحیت‌ها احراز می‌شد. 

انصاری گفت: شورای نگهبان با موازین قانونی با برآورده کردن نیت مقام معظم رهبری که می‌فرماید عاملان نظارتی و مجریان باید حضور مردم را در پای صندوق‌های رأی فراهم کنند و بازنگری طوری باشد تا سلایق مختلف، در انتخابات حضور پیدا کنند و مردم با توجه به سلایقی که نقطه نظرات آنها را نمایندگی می‌کنند در پای صندوق رأی حضور یابند.

انصاری با ابراز امیدواری مجدد در مورد تجدیدنظر در مورد آمار رد صلاحیت‌های کاندیداهای مجلس گفت: با توجه به تأکیدهای رهبر معظم انقلاب برای زمینه‌سازی جهت حضور گسترده در انتخابات و اقبال و استقبالی که در ثبت‌نام در انتخابات صورت گرفت، این انتظار می‌رفت که در هیئت‌های نظارت با آستانه تحمل بیشتری روند بررسی صلاحیت‌ها انجام شود.

انصاری تصریح کرد: روند امور اقدامات جدای از قانونی یا غیرقانونی بودن، برخی اقدامات به‌صورت ویژه توسط مسئولان اجرایی و نظارتی رصد می‌شوند.

استاندار زنجان زیر سؤال بردن دستاوردهای نظام را از جمله تخلفات انتخاباتی اعلام و تأکید کرد: تجربه خود من مؤید این است که ممکن است مردم رودررو چیزی نگویند، ولی با این حرف‌ها و اقدامات نمی‌توان از مردم رأی کسب کرد و این افراد بی‌اطلاعی خود را نباید برای همه مردم تصور کنند. انصاری افزود: کاندیداهایی که تایید صلاحیت شدند در تبلیغات خود باید قانون را مدنظر قرار داده و در تبلیغات خود مبنا را بر اظهار واقعیت‌ها بگذارند، زیرا در غیر این صورت، این‌گونه اقدامات توهین به شعور مردم تلقی می‌شود. وی بابیان اینکه برخی کاندیداها به مساجد، هیئت‌های مذهبی، سمن و هیئت‌های ورزشی کمک می‌کنند، افزود: باید توجه داشته باشیم این اقدامات بازی با احساسات مردم است چراکه این اقدامات توجه نکردن به هوشیاری، آگاهی و اطلاعات آن‌ها محسوب می‌شود و حتی اگر آن‌ها این کمک‌ها را دریافت هم بکنند بابت آن رأی نمی‌دهند.

دستاورد سفر زنجانی ها به هند

انصاری در ادامه به سفر هیئتی از استان زنجان به حیدرآباد هند اشاره کرد و گفت: این سفر در راستای آشنایی با نحوه فعالیت یکی از مهم‌ترین کشورها در حوزه آی‌تی و الکترونیک انجام شد که تجربه قابل‌توجهی در پیمودن راه موفقیت در این حوزه را دارد.

استاندار زنجان به ملاقات‌ها و بازدیدهای انجام‌شده با مسئولان و مراکز فعالیت‌های آی‌تی در حیدرآباد هند اشاره و تأکید کرد: بهره گرفتن از تجارب این کشور در توسعه این حوزه از اهداف این سفر در راستای برنامه‌ریزی انجام‌شده برای تبدیل استان زنجان به قطب آی‌تی، الکترونیک و برق بوده است.

انصاری به ارائه لایحه بودجه ۲۶۹ هزار میلیارد تومانی سال آینده و همچنین برنامه توسعه ششم کشور به مجلس اشاره کرد و افزود: با توجه به مشکلات موجود افزایش قابل‌توجهی در بودجه دولت مشاهده نمی‌شود .









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن