تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 29 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):مؤمن، خاموشى اختيار مى‏كند تا سالم بماند و سخن مى‏گويد تا سودى ببرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1831124651




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازی رایانه‌ای یک کشور را به نظام اقتصاد نوین جهانی پیوند می‌زند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: کریمی قدوسی در گفتگو با مهر:
بازی رایانه‌ای یک کشور را به نظام اقتصاد نوین جهانی پیوند می‌زند

حسن کریمی قدوسی مدیر عامل بنیاد ملی بازیهای رایانه ای


شناسهٔ خبر: 3027934 - سه‌شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۱
فرهنگ > صنایع فرهنگی

وقتی یک بازی رایانه‌ای، چون«ویچر» موجب پیوستن لهستان به نظام اقتصاد نوین جهانی می‌شود و وزیر امور خارجه آمریکا از سنا می‌خواهد مانع انتشار بازی‌های خشن شود، ما نباید بازی را بازی بپنداریم. حسن کریمی قدوسی، در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به این‌که بازی‌های رایانه‌ای یکی از تاثیرگذارترین قالب‌ها برای انتقال مفاهیم مختلف به کودکان و نوجوانان هستند گفت: مدت‌هاست که کشورهای پیشرفته به اهمیت این بازی‌ها پی برده‌اند و می‌کوشند تا سبک زندگی و افکار و سیاست‌های خود را از این طریق و البته به زبانی غیرمستقیم به مخاطب خود منتقل کنند. مدیرعامل بنیاد بازی‌های رایانه‌ای، به بازی «ویچر» اشاره و بیان کرد: این بازی، محصول کشور لهستان است که به عنوان بهترین بازی سال دنیا معرفی شده و سرشار از محتوای نادرست فرهنگی است اما آن‌قدر تاثیرگذار و پرطرفدار بوده که اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در  نشست مطبوعاتی خود با نخست وزیر لهستان، انتشار این بازی را به او تبریک می‌گوید و  بیان می‌کند: نخست وزیر لهستان به من یک بازی هدیه داده؛ من خیلی اهل بازی نیستم اما متوجه شدم که لهستان با این بازی، وارد نظام اقتصاد نوین جهانی شده است. کریمی قدوسی در ادامه بیان کرد: آمریکا، یک کشور سکولار است و دغدغه‌های فرهنگی ما را ندارد اما هیلاری کلینتون، دو سال پیش و بعد از ماجرای تیراندازی در مدرسه، طرحی را به سنای این کشور می‌برد که جلوی بازی‌های خشن و و دارای محتوای جنسی گرفته شود. بنابراین هیچ کشوری در دنیا، اهمیت بازی‌های رایانه‌ای را نادیده نگرفته و نمی‌گیرد. ما هم نمی‌توانیم این نوع بازی‌ها را بازی بپنداریم و اهمیت آن را نادیده بگیریم. به گفته مدیرعامل بنیاد بازی‌های رایانه‌ای، دو سال پیش، معاونت پژوهشی وزارت آموزش و پرورش از تهیه بسته‌های آموزشی شامل بازی رایانه‌ای و فیلم به دانش آموزان خبر داد و این خبر، موجبات شادی بسیاری از بازی‌سازان را فراهم آورد. چراکه آموزش و پرورش، از یک‌سو  بازار خوبی برای تولیدکنندگان بازی‌های داخلی به شمار می‌آید و از سوی دیگر بچه‌ها را با بازی‌های ایرانی آشنا می‌کند. بچه‌هایی که بیش از آن‌که در قالب بازی با فرهنگ و تاریخ خود آشنا شوند، سبک زندگی غربیان و باور آنان را فرامی‌گیرند. دو سال از آن زمان گذشته اما هنوز بازی‌های ایرانی به مدارس راه پیدا نکرده است. کریمی قدوسی به اهمیت توجه به رده سنی کاربران بازی‌های رایانه‌ای اشاره و بیان کرد: بسیاری از خانواده‌ها، تعریفی از رده‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای ندارند؛ به عبارتی ۹۰ درصد خانواده‌هایی که برای بچه‌هایشان، بازی می‌گیرند، نمی‌دانند رده‌بندی سنی چیست. به همین خاطر ما «اسرا» را پایه‌گذاری کردیم. این نظام به رده‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای می‌پردازد.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن