تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1834096761
چه مقدار زمان می برد تا اپل خطوط ساخت هدست های واقعیت مجازی خود را ایجاد کند؟
واضح آرشیو وب فارسی:ترنجی: این روزها بازار هدست های واقعیت مجازی بسیار داغ شده و در همین نمایشگاه CES امسال هم در لاس وگاس، شاهد این بودیم که شرکت های تکنولوژی چگونه، محصولات تازه خود را در این بازار نوظهور و جذاب معرفی می کردند. این نشان می دهد که دستگاه های واقعیت مجازی در حال گسترش هستند و این بازار، با کمک و پشتیبانی در حال رشد سازندگان سخت افزار و توسعه دهندگان سخت افزار گسترش می یابد. اما در این بازار جذاب و بکر که حالا مایکروسافت با هولولنزش، جایگاه ویژه ای را برای خود در نظر گرفته، جای اپل به عنوان با ارزش ترین شرکت تکنولوژی جهان کجاست؟ باید بگوییم که ممکن است که اپل، تا به امروز شرکتی آیفون محور بوده باشد، اما دیر یا زود، آن ها با رصد بازار، پا را فراتر از بازار گوشی های هوشمند خواهند گذاشت و به پلت فرم جدیدی وارد خواهند شد که این همان بازار هدست های واقعیت مجازیست. با ترنجی در ادامه مطلب همراه باشید. برای این که پتانسیل کسب و کار هدست های VR را بیشتر درک کنیم، بهتر است که گریزی به سخنان فرانک آزور، بنیان گذار و مدیرعامل شرکت Alienware که در یک بیانیه مشترک با پالمر لاکی، بنیان گذار Oculus ارائه شده است، بزنیم که آن ها از این هدست ها به عنوان آینده دوم بازی های پی سی یاد می کنند. شرکت Alienware، که در سال 1996، به عنوان ایجاد رایانه های شخصی در داشتن بهترین تجربه بازی تاسیس شد، در حال حاضر و پس از نزدیک به 20 سال از زمان تاسیس خود، از آرزوی خود برای انگیزه مردم در ترغیب برای خرید رایانه های شخصی در بازی های هدست های واقعیت مجازی، صحبت می کند و می گوید که ما در هر فاکتور از محصولی که می سازیم، به هدست های واقعیت مجازی فکر می کنیم. در این زمینه باید گفت که شرکت اپل، در اواسط دهه 90، بازار پرسود حاصل از انقلاب بازی ها را به طور کامل از دست داد و با وجود آن، این شرکت پس از آن، به لطف خلق انقلاب در زمینه تلفن های هوشمند با آیفون، باز هم توانست به سرمایه هنگفتی دست یابد و باز هم به یک برند بسیار باارزش در این زمینه مبدل شود که شاید سهم iOS بازی های جذاب برروی آن برای آیفون و سپس آیپد در این زمینه بسیار تاثیر گذار بوده است. اما با این وجود، در زمینه بازی های حرفه ای برروی پی سی و کنسول های بازی، اپل به مدت دو دهه، این بازار داغ را از دست داد و این از دست دادن تا حدی بود که امروزه، وجود بازی های فوق العاده برروی مک، بیشتر شبیه به یک شوخی می ماند، که این مسئله دقیقا سقوط اپل برای دو دهه در این زمینه را نشان می دهد. آیا این عقب افتادن این بار در بازار واقعیت های مجازی هم تکرار خواهد شد؟ این که اپل چه مدت می تواند دست از این بازار بکشد و به بکر بودن و سود آن فکر نکند؟ پاسخ این سوال این است که اپل به این بازار فکر می کند. زیرا کوپترینو به تازگی، چند مهندس و کارشناس در این زمینه را استخدام و به کار گمارده است که این نشان می دهد، آن ها اکنون بسیار جاه طلب تر از سالیان پیش هستند و حالا پس از ریسک کار برای ورود به خودروهای الکترونیکی، آن ها به بازار هدست های واقعیت مجازی هم فکر می کنند. پلت فرم هدست های واقعیت مجازی، به کاربران این امکان را می دهد که آن ها در همین فضای مجازی بتوانند واقعیت های جذابی را تجربه کنند. مثلا در فضای داخل خانه به ورزش اسکی بپردازند و یا یک ماکت را در دنیای مجازی در داخل اتاق ببینند. این ها و مقادیر زیاد دیگری از خلاقیت های باورنکردنی، همه و همه به لطف این هدست های واقعیت مجازی میسر خواهد بود و البته باید این را هم گفت که این نوآوری، فعلا در ابتدای راه است و به زمان زیادی برای توسعه و اصلاح نیاز دارد. از نمونه های اولیه این پلت فرم، می توان به عینک گوگل اشاره کرد که به عنوان یکی از اولین گام ها، محصولی در خور توجه بود، که با توجه به سرمایه گذاری کلان گوگل برروی آن می تواند در آینده به محصولی کامل تر و موفق تر در این زمینه مبدل گردد. در کنار گوگل، مایکروسافت نیز تلاش جالبی در این زمینه داشته، و با معرفی هولولنز، یکی از محکم ترین و در عین حال، موفق ترین گام ها را در راستای ارتقای این فن آوری برداشته است. در کنار این دو شرکت، و در بازار داغ این فن آوری نوظهور، شرکت هایی چون سونی و اچ تی سی و شرکت Oculus که متعلق به فیسبوک است نیز در این زمینه فعالیت های جالبی داشته اند. اما جای اپل در این زمینه کجاست؟ بسیاری اعتقاد دارند که هدست های VR و AR، فرم نهایی محاسبات شخصی هستند و آن ها، این پتانسیل را دارند که نیاز ما به تمامی صفحات نمایش را در زندگی مان از بین ببرند. زیرا در آینده تکنولوژی، یک کامپیوتر پوشیدنی کامل، یک محصول تمام عیار است که می تواند تمامی نیازهای فن آوری ما را به راحتی پاسخ دهد. مثل هیشه در مورد این تکنولوژی و نحوه پرداخت به آن به سبک اپل، اطلاعات کمی در این زمینه و در آزمایشگاه های توسعه و تحقیق اپل وجود دارد. اما همانطور که در بالا اشاره کردیم، یک سری اخبار جمع آوری شده به تازگی نشان می دهد که کوپرتینو با استخدام عده ای اهل فن در این زمینه، در حال حداقل تجربه کار در این پلت فرم است. یکی از بزرگ ترین مشخصه های اپل در این زمینه که ما آن را در مایکروسافت و گوگل نمی بینیم، این است که، اپل تا زمانی که محصولی برای عرضه در بازار آماده معرفی نشود، هزگر از کار برروی آن و توسعه آن محصول صحبت نمی کند و تنها زمانی از آن محصول در کنفرانسش صحبت می کند که آن محصول به زودی آماده فروش عمومی شده باشد. در واقع، آن ها با یکپارچه سازی تمامی عناصر متنوع طراحی محصول، برای رسیدن به یک محصول کامل استفاده می کنند و با بررسی های نهایی مبنی بر تایید رضایت بخش بودن محصول، برای ورود به بازار و سنجش میزان کاربردی بودن آن و تعریف نیاز برای کاربران، آن محصول را به صورت کامل آماده فروش و پس از آن معرفی می کنند که این یعنی، صحنه کنفرانس برای معرفی یک محصول تازه در اپل، در واقع همان ویترین نهایی فروشگاه هاست که آن محصول در آن برای عرضه عموم قرار می گیرد. به همین دلیل و به خاطر چنین سیاستی، در حال حاضر، حتی اگر فرض را بر این بگذاریم که اپل، از مدت قبل برروی این پلت فرم کار می کرده، هیچ افشاگری از محصول تازه خود تا زمانی که به بلوغ کامل برای معرفی و عرضه برسد، نخواهد کرد. هرچند که در سال 2015، و به دلیل رصد کردن حرکات این شرکت، اخبار مخفیانه زیادی از محصولات نیمه تمام این شرکت به بیرون درز کرد که یکی از آن ها، کار برروی خودروی الکترونیکی این شرکت بود. سالی که شاید بتوان عنوان سال بتا را برای اپل قرار داد. اپل در ماه می سال 2015، شرکت آلمانی AR را با نام Metaio خریداری کرد. این شرکت یک شرکت متخصص در زمینه برنامه های AR است که از طریق اپلیکیشن خود برروی تلفن همراه، به کاربران این امکان را می دهد که از این فن آوری در تلفن خود استفاده کنند. به عنوان مثال، این شرکت اخیرا یک برنامه در این زمینه ساخته که به کاربران این اجازه را می دهد که آن ها، مبلمان مورد نظر خود را برای خرید، در منزل خود تجسم کنند. اپل همچنین، شرکت سوییسی FaceShift که متخصص در ثبت حرکات چهره اشخاص و ساخت نرم افزارهای مربوط به آن است را نیز برای خود به چنگ آورد. این شرکت سوییسی و نرم افزارش که حالا به تصاحب اپل درآمده اند، با استفاده از فن آوری دوربین، به تجزیه و تحلیل از چهره واقعی یک فرد می پردازد. آن ها همچنین، آواتارهای مجازی متحرک نیز می سازند که در این زمینه، تیم جلوه های ویژه سری آخر فیلم سینمایی “جنگ ستارگان: نیروی بیدار”، با استفاده از تکنولوژی FaceShift، ماسک های بیگانه با نگاهی واقع بینانه تر را طراحی کردند. باید گفت که ورود اپل برای کار برروی این پلتفرم از این هم جدی تر است، زیرا علاوه بر موارد گفته شده در پاراگراف بالا، کوپرتینو همچنین، نیک تامسون، مهندس پروژه هولولنز شرکت مایکروسافت را نیز، به استخدام خود درآورده است. این خبر با توجه به صفحه شخصی لینکدین تامسون که مهندس صوتی پروژه هولولنز مایکروسافت بود منتشر شده است. اپل او را در سال 2015 استخدام کرد و جین مانستر، تحلیلگر Piper Jaffray، متوجه این موضوع شد که اپل، تامسون را در ماه اگوست سال گذشته میلادی، به استخدام خود درآورده است. تامسون بیش از دو سال بود که در پروژه هولولنز مایکروسافت کار می کرد و اکنون به نظر می رسد که این فرد می تواند یک نامزد خوب برای کمک به تلاش های اپل در زمینه هدست های AR باشد. البته ذکر این نکته ضروریست که شاید اپل، حتی در زمانی عقب تر از سال 2015، به فکر ورود به دنیای واقعیت مجازی بوده است، زیرا به جز موارد بالا که در سال 2015 اتفاق افتادند، اپل پیش از این هم در حدود دو سال پیش، با خرید یک شرکت که در زمینه ساخت دوربین های کینکت به مایکروسافت کمک می کرد، یک گام مهم در این زمینه برداشته بوده است. زیرا که به لطف این شرکت که حالا به تصاحب اپل در آمده، مایکروسافت برای اولین بار در ایکس باکس، موفق به استفاده از فن آوری این شرکت در دوربین های کینکتدر شناسایی حرکات اشخاص شد. حال باید به این نکته اشاره کرد که استفاده از این تکنولوژی در تشخیص حرکت، می تواند برای یک دستگاه AR از آن جا که در این دستگاه هاف خبری از کنترل دستی معمولی نیست، بسیار مهم باشد. مساله ای که در هولولنز مایکروسافت هم وجود دارد و این دستگاه می تواند از طریق رابط کاربری خود، حرکات را تشخیص دهد. در کنار این ها، اپل دارای پتنت هایی هم در زمینه هدست های VR/AR نیز هست. باید گفت که درست است که همواره، ثبت اختراعات جدیدتر، به معنی خلق محصولات جدیدتر نیستند. اما اگر از بعد دیگری به ماجرا نگاه کنیم، این نشان می دهد که اپل در چه زمینه ای فکر می کند و در کدام مسیر در حال تلاش است. به طور مثال، یکی از پتنت هایی که در فوریه سال 2015 از اپل در این زمینه ثبت شده است، یک هدست VR/AR را نشان می دهد که به یک آیفون متصل است. توضیحاتی پیرامون ابزارهایی که اکنون، محصولاتی مشابه آن ها را در برندهایی همچون مایکروسافت، گوگل، سامسونگ و فیسبوک در سال های اخیر می بینیم. باید گفت که محتمل ترین سناریو که در حال حاضر برای ورود و رقابت اپل در بازار هدست های واقعیت مجازی وجود دارد این است که، شاید اپل در این بازار نیازی به ابدا و یا اختراع و یا خلق مجدد نداشته باشد، بلکه، آن ها می توانند با بررسی تمامی جوانب و کامل کردن ضعف های سایر محصولات، در زمانی شاید نه چندان کوتاه، محصولی به سبک خود را در این زمینه طراحی و به بازار عرضه نمایند، محصولی که شاید به سبک اپلی در آن زمان، به بلوغ کامل رسیده باشد. BI theverge
دوشنبه ، ۲۸دی۱۳۹۴
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ترنجی]
[مشاهده در: www.toranji.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]
صفحات پیشنهادی
ورود جدی گوگل به رقابت برای ساخت هدستهای واقعیت مجازی
ورود جدی گوگل به رقابت برای ساخت هدستهای واقعیت مجازیگوگل هم به جمع شرکتهایی پیوست که با استخدام انبوه متخصص و همکاری با موسسات نوپا قصد دارد هدستهای واقعیت مجازی بسازد به گزارش فارس به نقل از پاپ هرالد اولین فعالیت جدی گوگل در این زمینه در سال 2014 با سرمایه گذاری در Magicمعاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات خبر داد: ورود خودرویی ها به بازار ICT/ اپراتور مجازی موبایل از پایان 95 وار
معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات گفت اپراتورهای مجازی تلفن همراه از بخش هایی چون خودرو و سلامت وارد حوزه ICT می شوند صادق عباسی شاهکوه MVNO اپراتورهای مجازی تلفن همراه فرصت خوبی فراهم می کند تا خیلی ها از آن طریق وارد بازار ICT شوند معاون رگولاتوری افزود طبق این پروانه جدهدست واقعیت مجازی گوگل جان یک نوزاد رو به مرگ را نجات داد
تعدادی از پزشکان در فلوریدا از هدست Google Cardboard بهره بردند تا زندگی یک دختر بچه کوچک را نجات دهند Google Cardboard یکهدست واقعیت مجازی است که در قسمت صفحه نمایش از اسمارت فون استفاده می کند به این صورت که باید اسمارتفون را در فاصله مشخصی از لنزهای سه بعدی هدست قرار داد و محاپلیکیشن ساخت واقعیت افزوده بدون دانش برنامه نویسی
اپلیکیشن ساخت واقعیت افزوده بدون دانش برنامه نویسیبا اپلیکیشن جدید واقعیت افزوده علاوه بر تجربه و استفاده امکان ساخت واقعیت افزوده بدون نیاز به دانش برنامه نویسی برای کاربران فراهم شده است به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس سرویس واقعیت افزوده مدتی است که توسط برخداعش اپلیکیشن اندرویدی ویژه خود برای هماهنگی عملیات های تروریستی را ساخته است
از قرار معلوم داعش اپلیکیشنی برای هماهنگی عملیات های تروریستی ساخته بر اساس گزارش ها نام این اپلیکیشن Alrawi است با این حساب اگر در حین گشت و گذار در اینترنت به این نام برخورد کردید از دانلود آن صرف نظر کنید این روزها دیگر جنگ و ستیز تنها در میادین نبرد معنا ندارد و در سایر عرصبهترین فناوری های نمایشگاه CES 2016 (بخش چهارم: دوربین ها و تجهیزات واقعیت مجازی) بهترین فناوری های نمایشگاه C
در ادامه معرفی بهترین ایده ها و محصولات ارائه شده در نمایشگاه CES 2016 گردآوری شده توسط تیم فنی Mashable به سراغ برترین نوآوری ها در حوزه فناوری دوربین ها و تجهیزات واقعیت مجازی خواهیم رفت Nikon D5 دوربین D5 شرکت نیکون یکی از بهترین های هم رده خود تا به امروز است در خط تولید دورمعاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات خبر داد ورود خودروییها به بازار ICT/ اپراتور مجازی موبایل از پایان 95 وارد
معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات خبر دادورود خودروییها به بازار ICT اپراتور مجازی موبایل از پایان 95 وارد میشوندمعاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات گفت اپراتورهای مجازی تلفنهمراه از بخش هایی چون خودرو و سلامت وارد حوزه ICT میشوند به گزارش خبرگزاری فارس صادق عباسی شاهکوه Mسرمایه گذاری 7.47 میلیارد دلاری سامسونگ در ساخت آیفون 7 اپل!
بر کسی پوشیده نیست که آیفون ۷ اپل در حال ساخت است و بدون شک اپل بیشترین سود را از این محصول پرطرفدار روانه جیب خود خواهد کرد اما جالب است بدانید سامسونگ نیز در این عیش و نوش با اپل سهیم است و فروش آیفون ۷ برای سامسونگ هم نون و آبی ردیف می کند شما هم حتماً شنیده اید که می گویند تبهره برداری از طرحهای سرمایه گذاری ساخت انبارهای سرپوشیده در امسال
گیل نگاه وحید طالبپور سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان از بهره برداری ۵۰۰۰ متر مربع انبار سرپوشیده جدید در محدوده گمرکی گلشن این منطقه تا پایان سالجاری خبر داد طالبپور در خصوص لزوم بهره گیری از ظرفیتها و سرمایه گذاری بخش خصوصی جهت ایجاد و توسعه زیرساختها نظیر انباجزئیات ساخت و کابرد ۶ دستگاه لیزر درمانی
رئیس کنگره تازه های لیزر پزشکی تشریح کرد جزئیات ساخت و کابرد ۶ دستگاه لیزر درمانی رئیس مركز تحقیقات كاربرد لیزر پزشكی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از ساخت ۶ دستگاه لیزر در حوزه پزشکی خبر داد و گفت کارآزمایی بالینی این دستگاه ها در حال انجام است ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۱ دي ساعت 11 26 ب-
گوناگون
پربازدیدترینها