تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):توكّل كردن (به خدا) بعد از به كار بردن عقل، خود موعظه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816792151




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پس از مغزها نوبت به فرار تن‌ها رسید


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: در سال‌های گذشته همواره از فرار مغزها و حضور نخبگان کشورمان در اروپا و آمریکا سخن گفته می‌شد اما به نظر می‌رسد این روزها موج خروج ورزشکاران هم به راه افتاده و مسئولان باید برای پیشگیری از این معضل فکر چاره کنند.

به گزارش تراز ، وقتی رضا مهماندوست سرمربی تیم ملی تکواندو آذربایجان شد و یا احمد صافی هدایت تیم ملی کاراته کره را بر عهده گرفت ما به واسطه ایرانی بودنمان چندان خوشحال نشدیم اما به هرحال این افراد مربی هستند و برای ساختن آینده خود و مطرح شدن در عرصه‌های بین‌المللی گاهی باید با تیم‌های ملی دیگر در میادین بین المللی همراه شوند و برای موفقیت آنها تلاش کنند.

اما وقتی سال گذشته خبر رسید میلاد بیگی ملی پوش تکواندوی ایران قرار است از این پس با لباس تیم ملی تکواندو آذربایجان روی شیاپ چانگ برود دل همه ما به در آمد؛ ما ایرانی‌ها که پیراهن مقدس کشورمان را با هیچ چیز در دنیا معاوضه نمی‌کنیم چه می شود که قبول می‌کنیم پیراهنی غیر از این پوشش به تن ما برود و برای پرچمی به جز پرچم سه رنگ ایران بجنگیم و بعد از پیروزی با پرچمی بیگانه دور افتخار بزنیم.

ایمان جمالی در راه میلاد بیگی

البته میلاد بیگی تکواندوکار اصفهانی یک مورد از موارد فراوانی است که احتمالا در آینده بیشتر درباره آنها می‌شنویم، حتی به شکلی بدتر باید زمانی را یادآوری کنیم که مهرداد پولادی پس از بازگشت تیم ملی فوتبال از جام ملت های آسیا در امارات ماندگار شد و از بازگشت به ایران امتناع کرد و یا زمانی که شایعه ماندن محسن حاجی‌پور کشتی‌گیر ملی‌پوش در امریکا به گوش رسید تا امروز که ایمان جمالی هندبالیست ملی‌پوش ما لباس تیم ملی مجارستان را برتن کرد.

ایمان جمالی بازیکن 24 ساله اصفهانی که از مهره‌های برجسته تیم ملی هندبال و تیم سپاهان محسوب می‌شد و چند سال پیش با پیوستن به تیم وزپرم مجارستان خود را به عنوان نخستین لژیونر هندبال ایران مطرح کرد، مدت‌ها پیش به دلیل برخی مشکلات از حضور در تیم ملی هندبال کشور کناره‌گیری کرد.

او که مدت‌ها قبل ملیت مجارستانی گرفته بود و زمزمه‌های پیوستنش به تیم ملی این کشور از چند ماه گذشته شنیده می‌شد و یک ماه پیش هم از سوی سرمربی تیم ملی هندبال مجارستان به اردوی این تیم دعوت شده بود، بالاخره تصمیم خود را قطعی کرد و با پوشیدن پیراهن شماره 22 تیم ملی مجارستان رسما به عضویت تیم ملی این کشور درآمد.

این بازیکن ایرانی سال گذشته پاسپورت کشور مجارستان را دریافت کرد اما مسئولان فدراسیون هندبال ایران همان زمان در موضعی جالب اعلام کردند که جمالی تنها برای رفت و آمد راحت‌تر ملیت دو گانه گرفته است در صورتی که این مسئله عجیب و غیرمنطقی به نظر می‌رسید.

فدراسیونی‌ها دوست ندارد در این باره صحبت کنند

پس از رسمی شدن حضور جمالی در تیم ملی مجارستان به دنبال این بودیم تا در این باره با فرامرز می‌آبادی دبیر فدراسیون هندبال گفت‌وگو کنیم که وی بیان کرد در این باره صحبتی نمی‌کنم و ما را به رئیس فدراسیون ارجاع دادند.

پس از آن سخنگوی فدراسیون هم بیان کرد که مسئولان فدراسیون اعلام کرده‌اند که تا زمان مسابقات آسیایی سعی دارند مصاحبه‌ای نکنند و به این ترتیب مانند تمام مدت گذشته مسئولان از پاسخگویی درباره ایمان جمالی به نوعی امتناع کردند.

به این ترتیب با حسن افتخاری سرپرست هیئت هندبال استان اصفهان که با شرایط ایمان جمالی آشنایی کامل دارد به گفت‌وگو نشستیم. وی درباره پیوستن این بازیکن به تیم ملی مجارستان به تسنیم گفت: ایمان جمالی از بازیکنان بسیار خوب و نخستین لژیونر آسیایی است که به لیگ‌های اروپایی راه یافت و از افتخارات هندبال کشور محسوب می‌شود و بسیار روی تیم ملی کشورمان نیز عرق داشته و به این تیم علاقمند است.

وی بیان کرد: به هرحال او در این مقطع به احتمال زیاد به لحاظ شغلی، موقعیت ورزشی و همچنین برای حضور در المپیک شرایط مجارستان را بهتر ارزیابی کرده و کشور مجارستان هم به این بازیکن تابعیت داده و اکنون به تیم ملی این کشور پیوسته است.

سرپرست هیئت هندبال استان اصفهان گفت: چند وقت پیش در ملاقاتی دوستانه که با وی داشتم از نحوه برخورد مجارستان  و باشگاهش در هنگام مصدومیتش بسیار راضی بود و گفت که در مدت آسیب‌دیدگی تمام هزینه‌های درمانی وی را پرداخت کرده‌اند و حقوقش را هم دریافت می‌کرده است.

بی‌اعتنایی فدراسیون وقت سبب دلسردی جمالی شد

وی بیان کرد: به هرحال او چند سال پیش دچار آسیب‌دیدگی شدید شد اما فدراسیون وقت اعتنایی نکرده و سبب دلسردی او شد اما مجارستان تمام این کارها را برای او انجام داد و این وجه تمایز ما و اروپا است که اینجا ورزشکار پس از دوران قهرمانی یا هنگام مصدومیت دیگر برای ما تمام می‌شود و در واقع بیمه‌ها هم پاسخگوی هزینه‌ها نیست اما اروپایی‌ها در هنگام مصدومیت بازیکنان یا پایان دوره قهرمانی هم بازیکن را تنها نمی‌گذارند.

افتخاری تصریح کرد: اما واقعیت این است که برای اینکه ایمان جمالی به این شرایط برسد فدراسیون هندبال و تیم‌های پایه زحمات بسیاری کشیده‌اند و در حد مقدور تلاش کرده‌اند اما این مشکلات مختص هندبال نیست چون بافت ورزش ما از اساس مشکل دارد و نه ورزش قهرمانی ما در اولویت است و نه ورزش همگانی!

وی افزود: در کشور ما نه فدراسیون‌ها بودجه کافی دارند و نه باشگاه‌های ثابتی داریم که بتوانند بدون دغدغه مالی و با برنامه‌ریزی اساسی بازیکنان را مورد حمایت قرار دهند بنابراین نه فدراسیون، نه هیئت و نه باشگاه‌ها هیچ کدام را نمی‌توان مقصر دانست چون نمی‌توانند با این ساختار کار بیشتری انجام دهند.

سرپرست هیئت هندبال استان اصفهان گفت: مشکل ما این است که مساله خصوصی‌سازی در ورزش بدون اینکه تعریفی داشته باشد مطرح شد  به همین دلیل به خاطر مشکلات و نواقص موجود بخش خصوصی هم تمایلی به سرمایه‌گذاری در ورزش ندارد چون نه پخش مستقیمی در کار است، نه درآمدزایی و نه هیچ امتیاز دیگری!

وی بیان کرد: اینجا برنامه‌ای برای درآمدزایی و گسترش وجود ندارد و از باشگاه‌های بازیکن‌ساز حمایتی نمی‌شود پس چگونه می‌توان انتظار داشت باشگاه‌ها بدون درآمدزایی پای بازیکنان بایستند یا اینکه بازیکن‌سازی صورت بگیرد تا ما در نسل‌های آینده بتوانیم باز هم امثال ایمان جمالی را داشته باشیم.

تازمانی که اولویت ما ورزش نباشد، شرایط همین است

افتخاری بیان کرد: تازمانی که اولویت ما ورزش نباشد نمی‌توانیم شرایطی مثل اروپا داشته باشیم و به طور قطع در آینده نه تنها در هندبال بلکه در سایر رشته‌ها هم اگر بازیکنی شرایط ایمان جمالی را پیدا کند شاید اروپا را ترجیح دهد و در این مورد نه بازیکن مقصر است و نه فدراسیون، چون شرایط سبب بروز این اتفاقات می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه باید کاری کنیم تا سایر بازیکنان و ایمان جمالی‌ها حفظ شوند، گفت: البته وجود اختلافات در تیم ملی فعلی را تایید نمی‌کنم فدراسیون به بهترین شکل در حال فعالیت است و بازیکنان هم باید تابع برنامه‌ها و مربی تیم باشند و امیدوارم در مسابقات پیش رو همه بازیکنان حضور پیدا کنند تا بتوانیم به المپیک برسیم.

به هرحال اکنون تیم ملی هندبال کشور شرایط چندان مساعدی ندارد و پس از قضایای مربوط به دعوت نشدن بازیکنانی مانند میلاد مسائلی و اکنون نامشخص شدن حضور برادران استکی و موسوی در اردوی تیم ملی مطرح شده و بعید نیست پیشنهادهای وسوسه‌انگیز تیم‌های اروپایی به سمت این بازیکنان هم روانه شود.

در حالی که کشورهایی مانند قطر با صرف هزینه‌های نجومی بازیکنان چندملیتی را به خدمت می‌گیرند، در فینال مسابقات آسیا تیم ملی هندبال کشورمان را شکست می‌دهد و سهیمه المپیک را از آن خود می‌کنند، ما اینگونه ستاره‌های ورزشی خود را از دست می‌دهیم تا المپیک مانند بسیاری رشته‌ها برای تیم شایسته هندبال کشور هم به رویایی دست نیافتنی تبدیل شود. مسئله‌ای که با شرایط این روزهای تیم ملی هندبال بعید نیست که باز هم تکرار شود.

در سال‌های گذشته همواره از فرار مغزها و حضور نخبگان کشورمان در اروپا و امریکا به دلیل مهیا بودن شرایط تحصیلی و کاری سخن گفته می‌شد و همه به دنبال راهی بودند تا جلوی این موج را بگیرند اما به نظر می‌رسد این روزها موج خروج ورزشکاران هم به راه افتاده و مسئولان باید برای پیشگیری از این معضل فکر چاره کنند.

به هرحال هر بازیکن ایرانی بدون شک دوست دارد با لباس مقدس کشورمان افتخارآفرینی کند اما زمانی که شرایط مهیا نباشد، توجهی به مسابقات انتخابی نشود و شاهد تکرار برخی اتفاقات در اردوهای ملی سایر رشته‌ها باشیم، چاره‌ای ندارند جز اینکه برای ساختن آینده خود راه پیشرفت را انتخاب کنند و این وظیفه مسئولان کشور است تا چاره‌ای بیندیشند تا شرایط به گونه‌ای رقم نخورد که در آینده بازیکنان ایرانی ترکیب تیم‌های چندملیتی را تشکیل دهند و سر خودمان بی‌کلاه بماند.


منبع: تسنیم







زمانبندی انتشار: 28 دى 1394 - 17:44





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن