تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):دو خصلت است كه بالاتر از آنها چيزى نيست: ايمان به خدا و سود رساندن به برادران.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821095324




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تا پایان سال مالی صورت می‌گیرد تلاش برای تجهیز 100درصدی چاه‌های کشاورزی خراسان‎جنوبی به کنتورهای هوشمند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: تا پایان سال مالی صورت می‌گیرد
تلاش برای تجهیز 100درصدی چاه‌های کشاورزی خراسان‎جنوبی به کنتورهای هوشمند
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر 80 درصد چاه‌های کشاورزی در سطح استان مجهز به کنتورهای هوشمند شده‌ و تلاش می‌کنیم تا پایان سال مالی جاری تمامی این چاه‌ها به کنتور هوشمند مجهز شوند.

خبرگزاری فارس: تلاش برای تجهیز 100درصدی چاه‌های کشاورزی خراسان‎جنوبی به کنتورهای هوشمند



به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسین امامی ظهر امروز در نخستین نشست اتاق فکر دانشگاه بیرجند به منظور بررسی مسئله بحران آب استان اظهار داشت: خراسان جنوبی سومین استان پهناور کشور بوده که جزو استان‌های خشک محسوب شده و با بحران جدی آب مواجه است و باید همه تلاش نماییم تا این مشکل را به یک فرصت تبدیل کنیم. وی از وجود 40 محدوده مطالعاتی آب در استان خبر داد و افزود: از این تعداد 21 محدوده جزو محدوده‌های ممنوعه است. مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی با اشاره به مازاد آب برداشتی از منابع آبی استان گفت: در سه دهه گذشته 3.5 میلیارد مترمکعب آب بیش‌از ظرفیت منابع آبی استان برداشت شده که باید در این راستا با مدیریت صحیح برداشت از منابع آبی این کسری جبران شود. امامی ادامه داد: با اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی در سال گذشته توانسته‌ایم کسری مخازن آب را کاهش دهیم. وی با اشاره به کاهش آب سفره‌های زیرزمینی و در نتیجه کاهش کیفیت آب در برخی از نقاط استان افزود: متوسط افت آب در سفره‌های زیرزمینی آب در استان حدود نیم متر است. مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه در مطالعاتی که بر روی کیفیت منابع آبی استان صورت گرفته معلوم شده که در 23 محدوده مطالعاتی افت کیفیت آب وجود دارد، اضافه کرد: باید با تصفیه آب در راستای کیفی‌سازی آب اقدام کنیم. امامی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های استان در حوزه آب را مدیریت صحیح منابع عنوان کرد و یادآور شد: در همین راستا در حال حاضر 80 درصد چاه‌های کشاورزی در سطح استان مجهز به کنتورهای هوشمند شده‌ و تلاش می‌کنیم تا پایان سال مالی جاری تمامی این چاه‌های به کنتور هوشمند مجهز شوند. وی با بیان اینکه باید برنامه‌ریزی مناسبی برای برقراری تناسب بین آب در دسترس و آب مصرفی صورت گیرد، ادامه داد: تا افق 1425 باید از سایر حوزه‌های آبی میزان 217 میلیون مترمکعب آب به استان انتقال یابد. مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برای تامین و انتقال آب به استان برنامه‌ها در سه بازه زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت برنامه‌ریزی شده است، گفت: انتقال آب از سد دوستی، دریای عمان و خط دو یزد برای شهرهای شرقی کشور از جمله برنامه‌های وزارت نیرو است. امامی با اشاره به طرح انتقال آب از دریای عمان برای 16 استان کشور خاطرنشان کرد: سیمای این طرح تا پایان سال جاری مشخص و برای اجرای آن نیاز به یک‌هزار کیلومتر خط انتقال وجود دارد.

94/10/28 - 14:06





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن