تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خداوند امیدوار باش، امیدی که تو را بر انجام معصیتش جرات نبخشد و از خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814747106




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تدوین سند ائتلاف ملی 9 دستگاه برای استقرار نظام مراقبت اجتماعی


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: کیایی مطرح کرد؛ تدوین سند ائتلاف ملی 9 دستگاه برای استقرار نظام مراقبت اجتماعی مدیر کل دفتر مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش گفت: سند ائتلاف ملی 9 دستگاه برای استقرار نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان تدوین شد.
۱۳۹۴ يکشنبه ۲۷ دي ساعت 15:01

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، منصور کیایی در گردهمایی معاونین تربیت بدنی و سلامت ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور در شیراز ، در ارائه مدل مفهومی فعالیت های  حوزه پیشگیری گفت: سه بخش فعالیت در این حوزه تعریف شده که شامل پیشگیری های اولیه ، نهضت فرهنگی پیشگیری و  مراقبت اجتماعی از دانش آموزان است. وی در تشریح اولویت های این سه  حوزه و در نهضت کلان آسیب های اجتماعی  بیان کرد: در بخش آموزش  پیشگیری،  مهمترین دغدغه ما نرخ پشیگیری است، که آیا به این هدف دست پیدا گرده ایم یا خیر؟
 
کیایی در ادامه افزود: در زمینه فعالیت های فرهنگی به دلیل اینکه غالب ها  و چهار چوب فعالیت های فر هنگی قابلیت  فرا گیری و همه گیر شدن دارد ،چندا نگرانی نیست،اما در آموزش پیشگیری به دلیل  اینکه فعالیت ها  استاندارد و با چهار چوبی  معین  همانند برنامه درسی ، کلاس درس ، نیروی انسانی و منابع می باشد،  نیازمند تلاش بیشتر و تامین اعتبار  می باشد که سر جمع آن نرخ پوشش را شامل می شود.
 
مدیر کل دفتر مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: نرخ پوشش فعالیت های آموزش  پیشگیری  ،با هدف ایجاد و تقویت دانش پایدار در افراد، برای خود مراقبتی است .
 
وی با بیان اینکه « در حال حاضر نرخ پوشش در موضوع آموزش پیشگری، به طور میانگین  بین 20 الی 25 درصد است، افزود:  با همت همه مسوولان  باید تلاش کرد ،این  میانگین به  بالاتر از 50 درصد ارتقا یابد ،  بنا بر این باید تلاش کرد تا طرح های آموزش پیشگیری تقویت شود  و مورد حمایت بیشتر قرار گیرند تا نرخ پوشش و جمعیت مورد حمایت آن افزایش یابد.
 
کیایی در مورد مو ضوع نهضت فرهنگ پیشگیری گفت:  برای آنکه هدف این موضوع که همان  اجتماعی کردن مبارزه با آسیب های اجتماعی و اعتیاد و گسترش آن  به مدرسه است،  فعالیت هایی مانند برگزاری جشنوار و توزیع محصولات فرهنگی  می تواند موثر باشد .
 
وی با اشاره به اجرای هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی است در سال جاری بیان کرد: فعالیت های میدانی و بسیج عمومی موجب تاثیر گذاری این برنامه شد ، به نحوی که  در جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری  ستاد مبارزه با مواد مخدر تصویب شد و در تفاهم نامه  سال آینده نیز درج  خواهد شد، به نحوی که  وزارت علوم   نیز برای اجرای  این هفته در دانشگاه ها، همزمان با مدارس اعلام آمادگی کرد .
 
کیایی با اشاره به موضوع نظام مراقبت اجتماعی گفت: از کارهایی که در این زمینه انجام شده ،طرح پوشش  افراد در معرض خطر و آسیب دیده می باشد.
 
وی خاطرنشان کرد: در این زمینه وزارت بهداشت و  سازمان بهزیستی در کمیته درمان  متعهد به همکاری با آموزش و پرورش شدند تا افراد معرفی شده و شناسایی شده توسط همکاران ما در آموزش و پرورش مورد پذیرش قرار گیرند .
 
مدیر کل دفتر مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش گفت: در همین رابطه وزارت بهداشت متعهد شده تا در 10 استان زیر ساخت های پایداری ایجاد نماید که این افراد در سایر استان ها نیز پذیرش شوند.
 
وی در ادامه افزود: یکی از اقدامات انجام شده در این رابطه با نظام مراقبت اجتماعی  گفت: 9 دستگاه به همراه  آموزش و پرورش سندی را در آذر ماه سال جاری مبادله نموده اند که این سند  به شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی  ارسال شده تا با چهار چوب درج شده در آن ، چهار چوب همکاری های بین این ادارات  تعریف شود.
 
این مقام مسوول تصریح کرد:  تعهداتی در این سند برای سازمان مدیریت معین شده  تا در دراز مدت این سند زمینه همکاری پایداری ایجاد کند و تامین اعتبار پایداری برای پشتیبانی از  فعالیت های حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی  که در حال پی گیری است باشد.
 
کیایی افزود: این سند دو بخش دارد ، یکی بخش ترویجی  به معنای  شرح چهار چوب همکاری ها  ودیگری  بخش اجرای آزمایشی  که بر اساس آیین نامه تدوین شده  در روزهای آینده در اختیار سه استان اجرای پایلوت قرا رخواهد گرفت و   با شروع سال تحصیلی جدید در  همه استان ها  اجرا خواهد شد.
 














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن