تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه از حق دَم مى زند با سه ويژگى شناخته مى شود: ببينيد دوستانش چه كسانى هستند؟ نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821032817




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازي تبليغاتي با پرسپوليس و استقلال


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: بازي تبليغاتي با پرسپوليس و استقلال
سال‌هاست كه تعريف تبليغات تغيير كرده و ديگر بيلبوردها و پلاكاردها كفاف آنچه كانديداهاي انتخاباتي در نظر دارند، نمي‌دهد.
نویسنده : دنيا حيدري 
سال‌هاست كه تعريف تبليغات تغيير كرده و ديگر بيلبوردها و پلاكاردها كفاف آنچه كانديداهاي انتخاباتي در نظر دارند، نمي‌دهد. به همين دليل برندهاي معتبر و شناخته شده در جامعه مورد توجه قرار مي‌گيرند؛ برندهايي كه مي‌توانند به طور مستقيم يا غير مستقيم، دستاويز تبليغات خوبي باشند و در اين راستا، هميشه پاي دو تيم سرخابي پايتخت در ميان است.  هفته گذشته بود كه دبير، عضو شوراي شهر تهران با به ميان كشاندن بحث واگذاري دو ورزشگاه در تهران به پرسپوليس و استقلال دوباره قصه كهنه و پنج ساله توجه ويژه به اين دو تيم را آغاز كرد تا روز گذشته شهرداري تهران با ميزباني از مديران عامل دو باشگاه، ‌طي يك مراسم كاملاً رسانه‌اي‌، اين مثلاً واگذاري را نهايي و شهردار نيز با عرض تبريك به هواداران دو تيم مسئله را تمام شده اعلام كند، مسئله‌اي كه مي‌شد بروز اختلافات را در آن پيش‌بيني كرد تا كار به كميته فني و شوراي تصميم‌گيري با محوريت شهرداري كشيده شود و در نهايت شهرام گيل آبادي، رئيس مركز ارتباطات راهبردي و امور بين‌الملل شهرداري تهران از نحوه واگذاري دو مجموعه ورزشي ظرف 10 روز آينده خبر دهد. فرصتي كه در ظاهر 10 روز اما در عمل مي‌تواند شهرداري را طي روزهاي آينده سرزبان‌ها بيندازد و احتمالاً در نهايت هم سر سرخابي‌ها بي‌كلاه بماند، چون نه استقلال حاضر به كوتاه آمدن است و نه پرسپوليس راضي به تمرين در چمن مصنوعي!
پرسپوليس و استقلال حتي اگر بخواهند هم نمي‌توانند در جريان انتخابات مختلف خود را بي‌طرف نشان دهند؛ چراكه هميشه بازي‌هاي تبليغاتي پاي آنها را به ميان مي‌آورد و قبل از آنكه بخواهند به خودشان بيايند، ‌يك پاي ثابت اين ماجرا‌ها شده‌اند. استفاده‌هاي ابزاري و تبليغاتي از اين دو تيم، كار آساني است. دو تيم محبوبي كه ميليون‌ها هوادار دارند؛ چه در تهران و چه در ساير شهرهاي كشور. همين مسئله كافي است تا از انتخابات رياست جمهوري گرفته تا مجلس و شوراي شهر، همه و همه خواهان استفاده از اين محبوبيت و شهرت براي رسيدن به اهداف خود باشند.
كانديداهاي رياست جمهوري سال‌هاي سال است كه براي جمع آوري آراي مردم، بحث خصوصي‌سازي اين دو تيم را مطرح مي‌كنند و با موج‌سواري روي احساسات مردم، خود را به اهدافي كه در سر دارند، نزديك مي‌كنند و بعد از نيل به هدف، اين ماجرا را به راحتي به دست فراموشي مي‌سپارند؛ چراكه عملي شدن اين پروسه، ‌به آساني وعده‌هايي كه داده شده نيست.  مجلسي‌‌ها و شوراي‌شهري‌ها هم البته از اين طعمه خوب هرگز بي‌نصيب نمي‌مانند. همانطور كه اين روزها شاهد آن هستيم كه شهرداري با دست گذاشتن روي برندهاي معتبر دو باشگاه تهراني، تبليغات خود را آغاز كرده است.
اگر چه طبق قانون هنوز زمان تبليغات براي انتخابات شروع نشده، اما شهرداري با مطرح كردن بحث واگذاري سه ساله دو ورزشگاه شهيد كاظمي و امام‌رضا (ع) ، نام خود را هر روز در رسانه‌هاي نوشتاري تكرار مي‌كند و مي‌توان گفت تبليغات خود را براي رسيدن به هدف آغاز كرده است. آن هم با نام دو تيمي كه پشتوانه محكمي براي كانديداهاي شوراي شهر، ‌مجلس و حتي رياست جمهوري در دو سال آينده هستند.  واگذاري پر سر و صدايي كه به دليل اختلاف دو تيم براي انتخاب دو ورزشگاه كاملاً متفاوت با چمن طبيعي و مصنوعي باعث شده تا اين مسئله مورد توجه رسانه‌ها قرار گيرد و هر روز به آن پرداخته شود، اما واگذاري اين دو ورزشگاه به سرخابي‌هاي پايتخت زماني جالب‌تر مي‌شود كه بحث تصميم‌گيري در خصوص آن به قرعه‌كشي در برنامه نود ارجاع داده مي‌شود.
يعني پاي يكي از پر بيننده‌ترين برنامه‌هاي ورزشي هم به ميان مي‌آيد كه خود مي‌تواند سود اين تبليغات را براي شهرداري چند برابر كند. حال آنكه اگر شهرداري با نيت خير و در راستاي كمك به ورزش تصميم به اين كار گرفته باشد، ‌بهتر آن بود كه امكانات اين ورزشگاه را در اختيار مردم محروم دو منطقه 18 و 19 قرار مي‌داد و اجازه مي‌داد سرخابي‌ها به ادامه فعاليت خود در ورزشگاه‌هاي درفشي فر، ‌مرغوب كار و زمين شماره دو آزادي بپردازند و پاي آنها را به اين ماجرا باز نمي‌كرد تا هم حاشيه جديد براي سرخابي‌ها درست شود و هم دست مردم محروم اين دو منطقه از امكانات اين دو ورزشگاه كوتاه نشود.  اين اولين بار نيست كه پرسپوليس و استقلال بي‌آنكه بخواهند و تحت عنوان حمايت‌هاي ورزشي وارد بازي‌هاي سياسي و تبليغاتي كانديداتور‌ها مي‌شوند؛ كانديداهايي كه خوب مي‌دانند بازي با نام اين دو برند محبوب، ‌تا چه اندازه مي‌تواند ضامن رأي آنها در بين افراد جامعه باشد؛ چراكه هواداران اين تيم شمار عظيمي از افراد جامعه را تشكيل مي‌دهند كه داشتن رضايت آنها مي‌تواند به معناي داشتن رأي آنها باشد.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن