تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):چهار چيز از خوشبختى و چهار چيز از بدبختى است: چهار چيز خوشبختى: همسر خوب، خانه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820840921




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرا سازمان لیگ نمی‌تواند حق فوتبال را بگیرد؟


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
چرا سازمان لیگ نمی‌تواند حق فوتبال را بگیرد؟
چرا سازمان لیگ نمی‌تواند حق فوتبال را بگیرد؟ در حالی که ۱۷ هفته از شروع لیگ برتر می‌گذرد سازمان لیگ فوتبال هنوز نتوانسته بخش قابل توجهی از قرارداد خود با کانون ایران‌نوین را برای تبلیغات دور زمین در اختیار بگیرد.


به گزارش فرهنگ نیوز، در حالی که 17 هفته از شروع لیگ برتر فوتبال می‌گذرد سازمان لیگ هنوز نتوانسته بخش قابل توجهی از قرارداد خود با شرکت ایران نوین برای تبلیغات محیطی دور زمین را در اختیار بگیرد. اگر در سال‌های گذشته استقلال، پرسپولیس و چند تیم خصوصی با مشکلات مالی روبرو بودند حالا تقریبا تمام تیم‌های صنعتی هم با مشکلات زیادی روبرو شده‌اند و عده‌ای دلیل این موضوع را از چشم سازمان لیگ می‌بینند.

2 سال پیش سازمان لیگ قرارداد 160 میلیاردی با شرکت ایران نوین امضا کرد و به موجب آن تبلیغات محیطی دور زمین به مدت دو سال در اختیار این شرکت قرار گرفت، رقمی که می‌توانست بسیاری از مشکلات باشگاه های ایرانی را حل کند ولی در عمل ایران نوین نتواست به تعهدات خود عمل کند. سال اول به دلیل این که 3 هفته از بازی‌های لیگ برتر پخش نشد و تبلیغات دورزمین به جای 3 ردیف در 2 ردیف قرار گرفت این شرکت حدود 20 میلیارد تومان از سازمان لیگ غرامت گرفت و در نهایت هم از 40 میلیارد پول باقی مانده از قرارداد سال اول تنها بیست و چند میلیارد تومان دست فوتبال را گرفت. اما از قرارداد 100 میلیاردی سال دوم شرکت ایران نوین تقریبا پولی به سازمان لیگ نداده است و این موضوع حسابی مدیران این سازمان و البته باشگاه‌های لیگ برتری را نگران کرده است.

مهدی تاج رئیس سازمان لیگ که 2 سال پیش با عقد قرارداد با شرکت ایران نوین چهره یک فرد فاتح را به خود گرفته بود، حالا یک فرد شکست خورده است چراکه نه تنها نتوانسته درآمد اضافی برای فوتبال ایران داشته باشد، بلکه حالا بسیاری از باشگاه‌های لیگ برتری مشکلات مالی خود را از چشم او می‌بینند. هرچند عملکرد سازمان لیگ در 4 سال ریاست مهدی تاج از نظر نظم برگزاری بازی‌ها شکل خوبی داشته است، اما از نظر مالی او هرگز موفق نشده نام خود را به عنوان یک مدیر موفق مطرح کند چرا که او نه در استرداد تبلیغات محیطی موفق بوده است ونه در عقد قرارداد با صدا و سیما بابت حق پخش تلویزیونی.

چرا ایران‌نوین به تعهدات خود عمل نمی‌کند؟شرکت ایران نوین در ابتدا با کلی سر و صدا وارد فوتبال ایران شد و خیلی‌ها را امیدوار کرد که مشکلات مالی فوتبال را این بار به صورت ریشه‌ای حل می‌کند اما این شرکت هرگز به تعهدات خود عمل نکرد و در عمل دست مدیران باشگاه‌های لیگ برتری مثل سال‌های گذشته خالی ماند.

شهرام دبیری عضو هیأت رئیسه فوتبال در مورد دلیل این اتفاق به «نسیم آنلاین» می گوید: برای خود ما هم این اتفاق جای سوال دارد. به هرحال آنطور که به اطلاع داده اند این شرکت مطابق پیش بینی‌هایش در درآمدزایی موفق نبوده است و به همین دلیل هم این مشکلات برای فوتبال پیش آمده است. آنها درآمد مورد انتظارشان را از فوتبال نداشته‌اند و به همین دلیل نمی‌توانند به تعهدشان عمل کنند.

ایران‌نوین چقدر پول به سازمان لیگ داده است؟اما سوال بعدی که وجود دارد این است که ایران نوین چقدر پول به فوتبال ایران داده است و در واقع تا چه اندازه توانسته مشکلات مالی باشگاه‌های لیگ برتری را حل کند. هرچند شرکت ایران نوین تا بدین جا هرگز موفق نشده است به تعهدات خود عمل کند ولی خیلی‌ها می‌خواهند بدانند که آیا پول پرداختی آنها از شرکت قبلی که تبلیغات محیطی دور زمین را در اختیار داشت بیشتر است یا نه.

دبیری در این باره هم می‌‍گوید: حدود 3 ماه پیش در جلسه هیأت رئیسه همین موضوع مطرح شد. در این جسله طبق اسنادی که به دست ما رسید میزان پرداختی ایران نوین از شرکت قبلی بیشتر بود. البته این را هم باید بگویم که من دقیقا یادم نیست که میزان پرداختی‌های شرکت ایران نوین چه مبلغی بوده است و البته ما اصلا از این شرکت بابت بدقولی‌هایش رضایت نداریم.

قرارداد ایران‌نوین فسخ می‌شود؟بدقولی‌های شرکت ایران‌نوین موجی از نارضایتی را در بین مدیران فدراسیون فوتبال ایجاد کرده است ضمن اینکه ناتوانی مهدی تاج در این موضوع مدیران باشگاه‌های لیگ برتری را هم ناراضی کرده است. باید دید در این شرایط آیا سازمان لیگ قرارداد شرکت ایران نوین را فسخ می‌کند یا نه. البته بعید است در شرایط فعلی شرکتی حاضر بشود پیشنهاد بهتری را به فوتبال ایران ارائه کند.

دبیری در این باره هم می‌گوید: در جلسه هیأت رئیسه در باره این موضوع هم بحث شده است و همانطور که گفتم همه از بدقولی‌های ایران نوین ناراحت هستند. پایان فصل قرارداد ایران نوین با فوتبال ایران تمام می‌شود و ما در مزایده جدید اجازه حضور ایران‌نوین را نمی‌دهیم.
 

منبع: نسیم


94/10/26 - 08:49 - 2016-1-16 08:49:48





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن