تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهشت را درى است كه ريّان ناميده مى شود از آن در، جز روزه داران وارد نشوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815305060




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

«خير الاثر در رد جبر و قدر» اثر علامه «حسن‌زاده آملي» تجديد چاپ شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: «خير الاثر در رد جبر و قدر» اثر علامه «حسن‌زاده آملي» تجديد چاپ شد
گروه انديشه: كتاب «خير الاثر در رد جبر و قدر»، تأليف علامه «حسن حسن‌زاده آملي» به همت مؤسسه بوستان كتاب قم تجديد چاپ شده است.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا)، جبر و اختيار از مسائل كهن و انديشه‏سوز در گستره كلام اسلامى است. شيعه با تمسك به مكتب اهل‏بيت «امر بين امرين» را برگزيده است.

اثر حاضر، مكتب جبر و قدر را با استدلال‏هاى متقن رد كرده و نظريه «امر بين امرين» را اثبات كرده است. مهم‌ترين مباحث آن عبارت است از: اختيار و اراده، جبر و تفويض، مناظره «ابوالحسن اشعرى» با استادش «ابوعلى جبائى» و نيز بحث اقسام قاعل.

آيت‌الله «حسن حسن‌زاده آملي»، استاد مسلم علوم عقلى و عرفان در حوزه‏هاى علوم دينى در 1307ش. در منطقه ايراى لاريجان آمل، در خانواده‏اى متدين و متوسط به دنيا آمد. در 1329 به قصد تحصيل علوم حوزوى به تهران هجرت كرد و در محضر اساتيد بنام آن زمان علامه «شعرانى»، «شيخ محمد‌تقى آملى»، «شيخ محمد‌حسين فاضل تونى»، «ميرزا‌احمد آشتيانى»، «ميرزا‌ابوالحسن قزوينى» و «ميرزا‌مهدى الهى‌ قمشه‏اى» دانش آموخت.

وي سپس به سال 1342 تهران را به قصد اقامت در قم ترك گفت و در اين شهر در محضر علامه طباطبائى و برادر بزرگوارش «محمد‌حسن الهى» (طباطبائى) و برخى ديگر از بزرگان حوزه، تلمذ كرد و از آن تاريخ تا سال‏هاى اخير به تدريس فلسفه، عرفان و رياضيات و نجوم اشتغال داشته‏اند.

علامه آثار متعددى دارد كه اين مؤسسه تاكنون آثار زير را به صورت مجموعه آثار منتشر كرده است: «الهى‏نامه»، «كلمه عليا»، «الحجج البالغه»، «اضبط المقال»، «دروس معرفة‌الوقت والقبله»، «النور المتجلى فى الظهور الظلى»، «هزار و يك كلمه» (تاكنون 6 جلد)، مجموعه مقالات، دروس هيئت (2 جلد) و تحقيق كتاب‏هاى «نفس شفا»، «الهيات شفا»، «شرح فصوص‏الحكم خوارزمى»، «شرح فصوص‌الحكم قيصرى»، «شرح اشارات»، «خلاصه تفسير منهج‏الصادقين» و «اتحاد عاقل به معقول.»

كتاب «خير الاثر در رد جبر و قدر»، تأليف علامه «حسن حسن‌زاده آملي» به همت مؤسسه بوستان كتاب قم در خرداد‌ماه سال‌ جاري به چاپ پنجم رسيده است و به بهاي 25000 ريال در اختيار علاقه‌مندان قرار گرفته است.
 يکشنبه 19 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 369]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن