تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هر که خشنودی خدا را بطلبد هر چند به قیمت خشم مردم، خداوند او را از مردم بی نیاز م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804394836




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش فارس از فضای سرد نمایشگاه صنایع‌ دستی/ از توجه به صنایع‌دستی در صادرات غیرنفتی تا بی‌توجهی به آثار هنرمندان


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از فضای سرد نمایشگاه صنایع‌ دستی/
از توجه به صنایع‌دستی در صادرات غیرنفتی تا بی‌توجهی به آثار هنرمندان
نمایشگاه صنایع‌ دستی در ساری در فضایی به دور از مخاطب برگزار شد و پای درد و دل هنرمندان شرکت‌کننده در این نمایشگاه نشستیم.

خبرگزاری فارس: از توجه به صنایع‌دستی در صادرات غیرنفتی تا بی‌توجهی به آثار هنرمندان



به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، نمایشگاه صنایع دستی در مجتمع فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار شد و هنرمندان دست‌ساخته‌های خود را در این نمایشگاه، در معرض دید علاقه‌مندان قرار دادند. برای تهیه گزارش از این نمایشگاه، به محل برگزاری نمایشگاه رفتیم و در حالی که تصور دیگری از نمایشگاه داشتیم غرفه‌هایی دیدیم اندک با بازدید‌کنندگانی اندک‌تر، هوای سرد و یخ زده زمستانی، در نمایشگاه صنایع دستی حاکم بود. اگرچه نام نمایشگاه بر خود داشت اما حال و هوای نمایشگاه، دائر نبود. به سراغ غرفه‌داران رفتیم که ناراضی از وضعیت اطلاع‌رسانی درباره برگزاری نمایشگاه بودند.

یکی از هنرمندان حوزه صنایع دستی در گفت‌وگو با فارس گفت: محل دائمی برای فروش آثار هنرمندان در شهرستان ساری وجود ندارد و بسیاری از هنرمندان هم از برگزاری نمایشگاه‌های اینچنینی، مطلع نمی‌شوند. لیلا اکاسره با بیان اینکه علاوه بر هنرمندان، اطلاع‌رسانی به عموم مردم هم دیر انجام می‌شود، اظهار کرد: در روزهای پایانی برگزاری نمایشگاه، مردم متوجه می‌شوند که نمایشگاهی در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اینکه فضای نمایشگاهی، نیازمند موسیقی متناسب است اما در برخی نمایشگاه‌ها اجازه این کار را نمی‌دهند، افزود: حتی تهیه میز و صندلی هم در برخی نمایشگاه‌ها بر عهده هنرمند است و این مسئله باعث بروز مشکل در کار هنرمند می‌شود. اکاسره با بیان اینکه هنرمندان به صورت شبانه‌روزی مشغول کار بر روی آثار هنری هستند اما این هنر کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد، گفت: مصنوعات چینی و تایلندی با قیمت ارزان وارد بازار ما می‌شود و اثر هنرمند روی دستش می‌ماند و خریدار ندارد.

هنرمند دیگری در این نمایشگاه که در زمینه تولید بدلیجات فعالیت می‌کند در گفت‌وگو با فارس بیان کرد: اطلاع‌رسانی درباره برگزاری این نمایشگاه بسیار ضعیف بود و حتی اهالی نزدیک به فضای برگزاری نمایشگاه هم خیلی دیر متوجه برگزاری نمایشگاه شدند. نسیم جهانی افزود: بازار، جوابگوی خستگی هنرمند نیست در حالی که هنرمند تلاش بسیاری انجام می‌دهد تا اثر هنری خلق کند اما مورد استقبال خریداران قرار نمی‌گیرد.

به گزارش فارس، هنرمند دیگری هم از تهران به مازندران آمده بود تا در این نمایشگاه حضور یابد. علیرضا قلی‌پور نیز در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: چینی‌ها هنوز به تکنیک‌های کار در حوزه منبت و معرق آگاه نیستند تا با تولید آثاری در این زمینه، بازار هنرمندان این عرصه در کشور را خراب کنند. وی با بیان اینکه مصنوعات آسیای شرقی بیشتر در زمینه پیکرتراشی است که بر روی چوب بسیار نرم و بی‌کیفیت انجام می‌شود، افزود: تولیدات این‌چنینی با قیمت ارزان وارد بازار کشور ما می‌شود و مردم هم از آن استقبال می‌کنند. این هنرمند معرق‌کار با اشاره به اینکه کاش تاجرانی که مصنوعات آسیای شرقی و به ویژه اجناس چینی را وارد بازار کشور می‌کنند، تولیدات هنرمندان ما را هم صادر کنند، گفت: اگر این اتفاق بیفتد جایگاه و ارزش هنر ما مشخص می‌شود. قلی‌پور با بیان اینکه هنرمندان معرق، بر روس سطح پلی‌استر کار می‌کنند، گفت: در سبکی به صورت ویژه دارم از روکش طبیعی چوب به جای پلی‌استر استفاده می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه استراتژی دولت، بر پایه اقتصاد مقاومتی و صادرات غیرنفتی است، تصریح کرد: اگر قرار است فروش نفت را کاهش دهیم باید از کمترین فرصت‌ها برای صادرات بهره ببریم و صادرات صنایع دستی می‌تواند به این حوزه کمک کند. این هنرمند با بیان اینکه اگر دولت قادر نیست به تنهایی در حوزه صادرات صنایع دستی اقدام کند از تجار کمک بگیرد، ادامه داد: هنرمند نمی‌تواند یک دست به خلق اثر داشته باشد و یک پا در دیگر کشورها به دنبال فروش آثار، به همین دلیل در این حوزه باید از بازرگانان کمک گرفت تا آثار هنرمندان را جمع‌آوری و صادر کنند. وی در پایان گفت: اگر صادرکنندگان به این حوزه ورود پیدا کنند مورد استقبال هنرمندان قرار می‌گیرد چرا که یک هنرمند به دنبال راهی برای عرضه هنر خود است.

94/10/26 - 01:43





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن