تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):روزه و حج آرام‏بخش دل‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805390931




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماینده ولی فقیه در کاشان: اسلام با اشتغال بانوان مخالف نیست/ مادران جامعه نیاز به آموزش دارند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نماینده ولی فقیه در کاشان:
اسلام با اشتغال بانوان مخالف نیست/ مادران جامعه نیاز به آموزش دارند
نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: اسلام با اشتغال بانوان مخالف نیست ‌بلکه مهم این است که بانوان به چه کاری و در چه شرایطی کار کنند.

خبرگزاری فارس: اسلام با اشتغال بانوان مخالف نیست/ مادران جامعه نیاز به آموزش دارند



به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی امشب در دیدار با اعضای شورای آموزش و پرورش کاشان اظهار کرد: جایگاه خانواده و تعلیم و تربیت خانواده نیازمند بحث‌های کارشناسی و اساسی است.
وی با بیان اینکه برخی از آسیب‌ها مانند طلاق و اعتیاد معلول است و باید علت‌ها را شناسایی کنیم، تصریح کرد: جدایی زن از مرد معلول جهالت است و این امر به روشنی در اسلام تبیین شده است ولی مشکل اینجاست که برخی از افراد جامعه غربگرا شده‌اند.
امام جمعه کاشان ادامه داد: سبک زندگی ایرانی اسلامی که مقام رهبری بر آن تأکید دارند کاملا علمی و کارشناسانه است.
نمازی با اشاره به اینکه در برخورد با معلول می‌توانیم جراحی انجام دهیم اما اساسی نیست، تأکید کرد: علت‌ها را باید شناسایی کنیم که برخی از‌علت‌ها در اختیار آموزش و پرورش نیست بلکه در اختیار حاکمیت است.
وی بیان کرد: خانواده کانون مهر و محبت و مادر مظهری الهی است و امروز با خانواده‌های به هم ریخته مواجه هستیم که مادر در جایگاه خودش نیست و خانه و خانواده را رها کرده و به دنبال کار است.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خانه محل آرامش است، تصریح کرد: مادر مدیر خانواده محسوب می‌شود و مادر شدن علم و آموزش می‌خواهد ولی امروز با توجه به مشکلات معیشتی و اقتصادی زنان مجبور هستند بیرون از خانواده کار کنند.
نمازی با اشاره به چندین هزار شهید انقلاب اسلامی که جانشان را برای امنیت و اقتدار ایران اسلامی فدا کرده‌اند، خاطرنشان کرد: این شهیدان دست‌پرورده مادرانی بودند که درخانه بودند و اینجاست که امام (ره) فرمود:«از دامن زن مرد به معراج می‌رود» و امام (ره) و سایر بزرگان تاریخ نیز حاصل تربیت مادرانی پر تلاش و مهربان و خانه‌دار بوده‌اند.
به گفته وی زن باید به جایگاه خودش برگردد و یک مادر حداقل دارای تخصص‌هایی مانند مدیریت محیط زندگی، مدیریت خانواده، مدیریت تغذیه و تربیت صحیح فرزندان باشد.
نماینده ولی فقیه در کاشان اظهار کرد: اسلام با اشتغال بانوان مخالف نیست و مهم این است که بانوان به چه کارهایی و در چه شرایطی کار کنند.
نمازی آموزش و پرورش و علم پزشکی و تخصص‌های زنان را مناسب برای زنان بیان کرد و افزود: برخی از مشاغل برای زنان مناسب نیست و تمام حقوق 30 ساله خانم کارمند جوابگوی اعتیاد فرزندان و بداخلاقی و روانی شدن و احساس کمبود داشتن فرزندش، نیست.
وی با بیان اینکه خانواده باید جایگاه خودش را پیدا کند، اضافه کرد: بازگشت به اسلام و آموزه‌های دینی راهکار مشکلات اجتماعی است.
امام جمعه کاشان مادر را عمود خیمه خانواده دانست و گفت: با توجه به شرایط ویژه جامعه و تهاجم فرهنگی، فضاهای مجازی، اینترنت و ماهواره مادران جامعه نیاز به آموزش دارند و همچنین مسائل حقوق خانواده در دانشگاه‌ها باید تدریس شود.
نمازی گفت: ساختن مدرسه خوب است اما کافی نیست و مدرسه برای دانش‌آموزی خوب است که مشکل خانوادگی و روحی و سوء‌تغذیه نداشته باشد و با دعواهای مادر و پدر تحت فشار نباشد.  
وی همچنین خواستار رفع مشکلات معیشتی آموزش و پرورش و اساتید و دانش‌آموزان شد و یادآور شد: رفع برخی از مشکلات با حاکمیت است و نیاز است برخی از قوانین در مجلس به تصویب بر‌سد.
*برگزاری صدمین سال نکوداشت آموزش و پرورش کاشان در سال آینده
مدیر آموزش و پرورش کاشان نیز در این دیدار با اشاره به نامگذاری 24 تا 30 دی‌ماه به نام هفته شوراهای آموزش و پرورش تسهیل در عدالت آموزشی، مدرسه محوری و تا‌مین منابع مالی را از جمله اهداف شورای آموزش و پرورش عنوان کرد.  محمود خدمتی افزود: امام جمعه، فرماندار، مدیر آموزش و پرورش، شهردار، رئیس شورای شهر و پنج نفر از معتمدین شورای آموزش و پرورش هستند و این شوراها در سطح استان و شهرستان‌ها ماهانه برگزار می‌شود.  
وی مهم‌ترین رکن جامعه را تعلیم و تربیت دانست و تأکید کرد: خسران و خیری اگر باشد برای همه افراد جامعه است و هر دستگاه و نهادی یک مأموریت دارد اما چون آموزش و پرورش با تربیت انسان‌ها سروکار دارد، از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.
مدیر‌ آموزش و پرورش کاشان خواستار کمک‌های مستقیم و غیرمستقیم نهادها و دستگاه‌های اجرایی شد و گفت: این مدیریت آموزش و پرورش به تنهایی قادر به تحقق همه اهداف خود نیست و نیاز است سایر دستگاه‌ها نیز او را یاری کنند.
خدمتی با بیان اینکه سال آینده صدمین سال تشکیل آموزش و پرورش شهر کاشان جشن گرفته می‌شود، خاطرنشان کرد: سال 1295 آموزش و پرورش شهر کاشان تشکیل شده است و این امر نشان دهنده پیشینه و قدمت تعلیم و تربیت کلاسیک در این شهر است.
وی همچنین از افتتاح مرکز مشاوره خانواده آموزش و پرورش شهر کاشان در دهه فجر امسال خبر داد و متذکر شد: با توجه به آسیب‌هایی که خانواده‌ها را تهدید می‌کنند کارگروه ویژه خانواده تشکیل شد و یکی از برنامه‌های این کارگروه راه‌اندازی مرکز مشاوره خانواده است.
در پایان این نشست از اعضای شورای آموزش و پرورش کاشان تجلیل شد.


94/10/23 - 23:52





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 165]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن