تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دورترین مردم ار خداوند عزّو جل در روز قیامت سرکشانِ متکبّر هستند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818795591




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار کردستان: کردستان در زمینه تولیدات کشاورزی جایگاه اول تا چهارم کشوری را دارد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: استاندار کردستان:
کردستان در زمینه تولیدات کشاورزی جایگاه اول تا چهارم کشوری را دارد
استاندار کردستان با اشاره به موقعیت خوب استان در تولیدات کشاورزی، گفت: با وجود وسعت کم، کردستان در حال حاضر رتبه‌های یکم تا چهارم کشوری در زمینه تولید محصولات کشاورزی را دارد.

خبرگزاری فارس: کردستان در زمینه تولیدات کشاورزی جایگاه اول تا چهارم کشوری را دارد



به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عبدالمحمد زاهدی ظهر امروز در سی‌امین دوره انتخاب و معرفی نمونه‌های بخش کشاورزی کردستان، امنیت غذایی را دغدغه اصلی مردم در جهان دانست و اظهار کرد: امنیت غذایی به کمیت و تولید انبوه غذا در یک کشور مربوط می‌شود. وی تغییر شرایط اقلیمی را از جمله تهدیدهای موجود در زمینه امنیت غذایی در کشور عنوان کرد و افزود: گرم‌شدن زمین و خشکسالی‌های مداوم می‌تواند مانع بزرگی بر سر راه تولید به ویژه بخش کشاورزی باشد که حوزه امنیت غذایی را با خطر روبه رو می‌کند. استاندار کردستان با تاکید بر اینکه کشاورزی دانش‌بنیان رکن اساسی اقتصاد مقاومتی است، ادامه داد: توجه به امنیت غذایی از جمله سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است که مقام معظم رهبری بر آن تاکید زیادی داشته است. زاهدی خاطرنشان کرد: در قرن‌های گذشته بشر به شیوه‌های سنتی غدای مورد نیاز خود را تولید می‌کرد اما امروز با پیشرفت و تکنولوژی‌های صورت‌گرفته در جهان و بهره‌گیری از دانش، شاهد افزایش محصولات کشاورزی هستیم. وی به تامین امنیت غذایی با بهره‌گیری از تجارب و دانش روز اشاره و ابراز امیدواری کرد، با بهره‌گیری از این دانش زمینه برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی فراهم شود.  استاندار کردستان با اشاره به اینکه امروز شاهد این هستیم که با کمترین بهره‌برداری از منابع طبیعی تولیدات بیشتری صورت می‌گیرد، تصریح کرد: کشورهایی از جمله هلند، فنلاند و دانمارک با وجود اینکه جزء کشورهای با وسعت کم هستند ولی در عرصه تولیدات و کشاورزی حرفی برای گفتن دارند. زاهدی ادامه داد: با وجود مشکلات خشکسالی و گرم‌شدن زمین، خوشبختانه با تکیه بر نیروی انسانی هدفمند و توانمند در همین شرایط سخت بهترین تولیدات را در کشور داریم. وی با اشاره به موقعیت خوب کردستان در زمینه تولیدات محصولات کشاورزی در کشور، بیان کرد: با وجود وسعت کم کردستان موقعیت خوبی در کشور در زمینه تولید محصولات کشاورزی داریم. استاندار کردستان اضافه کرد: در حال حاضر کردستان رتبه‌های یکم تا چهارم کشوری را در زمینه تولید محصولات کشاورزی از جمله سیب‌زمینی، توت‌فرنگی و گندم و مواد پروتئینی به خود اختصاص داده است. زاهدی به تلاش مجموعه کشاورزی اعم از سازمان جهاد کشاورزی و کشاورزان اشاره کرد و گفت: تولید محصول باکیفیت و کسب رتبه‌های برتر کشوری در زمینه تولیدات کشاورزی نشان‌دهنده بهره‌گیری مناسب از امکانات موجود است. وی با اشاره به اینکه وزارت و سازمان جهاد کشاورزی متولی‌بخش کشاورزی هستند اما این بخش به همه ارگان‌های دولتی مربوط می‌شود، افزود: تلفیق بخش کشاورزی و بخش صنعت می‌تواند زمینه‌ساز توسعه و رشد باشد. استاندار کردستان بر حمایت‌های دولتی از کشاورزان برای امنیت غذایی در کشور اشاره کرد و ادامه داد: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی راه را برای امنیت غذایی روشن کرده است. زاهدی با تاکید بر افزایش تعامل بین بخش‌های مختلف در کردستان، تصریح کرد: تولید ثروت یکی از دغدغه‌ها و مشکلات استان است که همه مردم باید برای حل آن تلاش جدی کنند. وی در پایان به تعیین نقش کردستان در توسعه کشور تاکید و خاطرنشان کرد: می‌توان با تعیین این نقش و استفاده از نیروی انسانی توانمند و بهره‌گیری از استعدادهای استان بنیان‌های توسعه را در کردستان تقویت کرد.

94/10/23 - 16:03





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن