تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله شوخى مى‏كردند ولى جز حقّ چيزى نمى‏گفتند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814593254




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماز اصل اساسی حرکت جوامع به سمت توسعه و تعالی است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: نماز اصل اساسی حرکت جوامع به سمت توسعه و تعالی است استاندار خراسان رضوی در نخستین اجلاسیه استانی نماز گفت: نماز اصل اساسی حرکت جوامع به سمت توسعه و تعالی است.
۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۳ دي ساعت 12:41

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی،، علی رضا رشیدیان در نخستین اجلاسیه استانی نماز با بیان اینکه نماز به عنوان ستون و محور اصلی فعالیت های اجتماعی است، اظهار داشت: در دین اسلام اگر نماز فرد پذیرفته شود سایر اعمال نیز مورد قبول درگاه الهی قرار می گیرد.
وی افزود: نماز، ذکر و قرار گرفتن در مقابل معبود هستی بخش و بازدارنده انسان از فحشا و منکر است.
استاندار خراسان رضوی بر لزوم نظارت بر نحوه اقامه نماز اول وقت در ادارات تاکید و خاطرنشان کرد: اقامه کننده نماز اول وقت در سایر اعمال و خدمت رسانی به مردم نیز پیشقدم خواهد بود.
رشیدیان با اشاره به سخن شهید رجایی در خصوص اینکه نماز اول وقت از کار مهمتر است، تصریح کرد: مدیران ادارات باید برای ایجاد فضایی بانشاط و تشویق اقامه نماز اول وقت و  صورت جماعت برنامه ریزی کنند.
وی ضرورت نهادینه کردن فرهنگ تعطیل موقت فعالیت اقتصادی کسبه پیرامون حرم مطهر در هنگام اذارن را ضروری دانست و گفت: همچنین مدیران و مسئولان باید جلسات خود را به گونه ای تنظیم کنند که اقامه نماز اول وقت را تحت الشعاع قرار ندهد.
استاندار خراسان رضوی  گفت: باید از ظرفیت جوانان علاقمند، بااستعداد و خوش صدا برای نهادینه کرذن فرهنگ قرائت اذان زنده و حلقومی استفاده کرد.
رشیدیان  به بررسی ثمرات و برکات نماز جماعت پرداخت و اظهار داشت: قرار گرفتن خالصانه و برابر تمامی افراد به دور از جایگاه اجتماعی و تمکن مالی در مقابل پروردگار از جمله آثار نماز جماعت است که زمینه را برای اشاعه فرهنگ برادری در جامعه فراهم می کند.
وی یکی از اقدامات مطلوب استان در دهه پایانی صفر را بهره گیری از ظرفیت های دو هزار روحانی، طلبه بسیجی و مبلغ مذهبی در مکان های اسکان زائران پیاده و ایستگاه های بین راهی با هدف اقامه نماز اول وقت و به جماعت دانست.
استاندار خراسان رضوی وجود مضجع شریف امام رضا(ع) را یکی از مهمترین برکات موجود در استان برشمرد و تصریح کرد: باید با برگزاری نمازهای پرشور در حریم قدسی زمینه برای نهادینه شدم معنویت در روح و جان زائران به عنوان اصلی ترین سوغات رضوی فراهم شود.
رشیدیان با اشاره به دستورالعمل های ابلاغی دولت یازدهم به مدیران برای تحقق این مهم، گفت: با عملیاتی شدن آنها بیش از پیش زمینه مناسب سازی نمازخانه ها و توسعه نظم در برپایی این فرضیه مهم الهی فراهم می شود.
وی یکی از راهکارهای رشد اماکن و نمازخانه های بین راهی را استفاده از کمک های خیران و مشارکت های مردمی دانست و ابراز امیدواری کرد:
محمد حسین رضایی، نماینده رییس جمهور در امور اقامه نماز نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه تاکنون اقدامات متعددی در کشور برای نهادینه کردن فرهنگ نماز اول وقت صورت گرفته است، گفت: در بیانات مقام معظم رهبری، آیین نامه های دولت و بخش نامه های ابلاغی به ادارات لزوم اهتمام به این مهم مورد تاکید قرار گرفته است.
وی افزود: با شناسایی ظرفیت ها و برنامه ریزی مستمر زمینه نهادینه کردن این مهم در جامعه بیش از پیش فراهم خواهد شد.
گفتنی است؛ در این جلسه از فعالان، دبیران و دستگاه های اجرایی برتر استان در حوزه نماز تقدیر شد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن