تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مهدى امت من كسى است كه هنگام پر شدن زمين از بيداد و ظلم، آن را پر از قسط و عدل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804056008




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پشت پرده لغو مسابقات اسکی چیست؟


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: پشت پرده لغو مسابقات اسکی چیست؟
المپیک زمستانی در پیش است و اگر اوضاع همینگونه پیش برود نمی‌توانیم توقع حضور پر رنگ اسکی‌بازان ایرانی را در این رویداد بزرگ داشته باشیم.
به گزارش نامه نیوز، روزهای سرد زمستان درحالی به پایان می‌رسد که تمام مسابقات اسکی لغو شده است. مسابقاتی که سال‌های گذشته برگزار می‌شد و ایران حتی میزبانی مسابقات آسیایی جوانان را نیز برعهده گرفته بود. حال سوال اینجاست که چرا حتی یک مسابقه اسکی برگزار نشده است؟ آیا مدیریت فدراسیون اسکی ضعیف است؟ یا دست‌هایی پشت پرده مانع برگزاری مسابقات و حتی فعالیت فدراسیون اسکی می‌شود؟


ناصر طالبی حدود دو سال است ریاست فدراسیون اسکی را برعهده گرفته است و اگرچه مدیریت وی ضعف‌هایی دارد و انتقادهایی بر ریاستش وارد است، اما مدیریت اسکی را از انحصار افراد خاصی گرفت. در حقیقت بعد از 30 سال مدیریت اسکی از دست فامیل‌گری و طایفه‌گری گرفته و به دست فرد دیگری سپرده شد.


حال پشت پرده لغو برگزاری مسابقات چیست؟ درست است که مدیریت فدراسیون پس از 30 سال به یک "غیرخودی" داده شده ولی هنوز دوستانی که در این مدت طولانی مدیریت اسکی را برعهده داشتند ضریب نفوذ بالایی در این رشته ورزشی دارند و هنوز هم پیست‌های اسکی از جمله پیست دیزین، شمشک و کیادربندسر با واسطه یا بی واسطه دست مدیران قبلی فدراسیون است و آنها می‌توانند با هر بهانه‌ای مسابقات را برگزار نکنند.


سوال اصلی این است که در این 30 سال که خانواده‌هایی خاص مدیریت اسکی را برعهده داشتند چرا فقط چند پیست خاص که متعلق به خودشان بود تجهیز شدند و عنوان "بین‌المللی" گرفتند؟ یعنی شهرهای دیگر ایران پتانسیل داشتن پیست خوب و بین‌المللی را ندارند؟


استان‌هایی چون فارس، ارومیه و همدان که برف خوب و کافی برای اسکی دارند، چرا تجهیز نشده‌اند؟ مگر ایران استان‌های کوهستانی و سردسیر ندارد؟ چرا پیست‌های بین‌المللی باید در سه چهار نقطه که وابستگی‌های خانوادگی خاص دارد، قرار داشته باشد؟


دو سال است که با مدیریت جدید در فدراسیون اسکی، دوره فامیلی در این رشته ورزشی به پایان رسیده است ولی چون 30 سال قدرت در این گروه محدود و خاص بود، وزارت ورزش و فدراسیون اسکی کاری سخت برای مبارزه با آنها دارند. هنوز هم این گروه فامیلی قدرت زیادی در اسکی دارند و به عناوین مختلف درصدد این هستند تا با ضربه زدن به این رشته دوباره مدیریت این فدراسیون را از آن خود کنند و می‌طلبد که وزارت ورزش حساسیت بیشتری بر روی این فدراسیون داشته باشد.


ورزش کردن حق همه مردم است و اگر هم اسکی را جزو یکی از ورزش‌ها بدانیم، چرا باید این حق فقط در دستان چند گروه خاص که با هم فامیل هستند باشد. چرا فروغ عباسی، اسکی‌باز شیرازی برای انجام تمرینات خود باید راه طولانی را طی کند و مجبور شود، هزینه اجاره اسکان در "شمشک" را دهد تا خود را برای مسابقات بین‌المللی آماده کند؟ آیا تسلط این وابستگان فامیلی بر اسکی ایران به پایان نرسیده است؟ چرا پیست‌های اسکی فقط به این اقشار "خاص" تعلق دارد؟ المپیک زمستانی در پیش است و اگر اوضاع همینگونه پیش برود نمی‌توانیم توقع حضور پر رنگ اسکی‌بازان ایرانی را در این رویداد بزرگ داشته باشیم. به نظر می‌رسد زنگ خطر در اسکی ایران مدت‌هاست به صدا درآمده است و مسئولان باید فکر چاره‌ای برای حل مشکلات ورزشکاران و دوستداران این رشته کنند.




منبع: نسیم آنلاین


۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن