تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تا ده ميل اطراف قبر حسين بن على عليه‏السلام بركت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816492225




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

به اتهام محاربه متهم حادثه روستای نقطه‌بندی به دار مجازات آویخته شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: به اتهام محاربه
متهم حادثه روستای نقطه‌بندی به دار مجازات آویخته شد
متهم حادثه روستای نقطه بندی زنجان به اتهام محاربه (راهزنی) به دار مجازات آویخته شد.

خبرگزاری فارس: متهم حادثه روستای نقطه‌بندی به دار مجازات آویخته شد



به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان زنجان، صبح امروز و بـا قـرائت حکم دادگاه محکوم علیه به هویت (ح.س) به اتهام محاربه به دار مجازات آویخته شد.
دادستان زنجان از اجرای حکم اعدام محکوم علیه (ح.س) در محوطه زندان مرکزی زنجان با حضور جمعی از مردم منطقه روستای نقطه‌بندی و روستاهای اطراف زنجان خبر داد.
حجت‌الاسلام حسن مظفری هدف از این اقدام را التیام آثار روحی ناگوار ایجاد شده بر روی ساکنین این مناطق، تسلی خاطر قربانیان، خانواده آنان و نیز ارتقای سطح امنیتی جامعه و در رأس همه نشان دادن برخورد سریع و قاطع دستگاه قضایی استان با عاملان و بر هم زنندگان نظم عمومی و امنیت و همچنین ایجادکنندگان رعب و وحشت در جامعه برشمرد.
وی افزود: شمشیر عدالت دستگاه قضایی استان با کسانی که حقوق مردم را محترم نشمارند و مرتکب جرم و جنایت شوند و با متجاوزان به عنف و یا محاربه و مسببین سلب آرامش و احساس امنیت در جامعه که موجبات خدشه‌دار و جریحه‌دار شدن احساسات مردم عزیز را فراهم می‌کنند با قاطعیت و بدون هرگونه اغماضی برخورد می‌کند.
مظفری در مورد چگونگی ارتکاب جرم محکوم علیه (ح.س) و نحوه تشکیل پرونده و نیز روند بررسی در دادسرا و دادگاه اظهار داشت: در تاریخ 28 تیر ماه سال 93، یک زن و شوهر با مراجعه به کلانتری 14 زنجان شکایت خود را مبنی بر تجاوز به عنف، راهزنی، زورگیری، سرقت مسلحانه اموال و طلاجات، شکنجه و ضرب و شتم علیه محکومان پرونده به مشخصات  "الف.ع" و "ح.س" مطرح می‌کند که در همین راستا به محض تشکیل پرونده قضایی در دادسرای زنجان، موضوع به شدت پیگیری و دستور تحقیق و رسیدگی سریع به پرونده صادر می‌شود.
دادستان زنجان خاطر نشان کرد: دو محکوم علیه اصلی پرونده حادثه تلخ روستای نقطه‌بندی در اقدامی غیراخلاقی و مجرمانه و با اشرافیت به منطقه وقوع جرم و با اطلاع از این موضوع که منطقه اخیرا لذکر فاقد آنتن دهی و رفت و آمد عمومی است، با کمین و به صورت غافلگیرانه با سلاح سرد ضمن راهزنی و زورگیری نسبت به آزار و اذیت قربانیان و نوامیس آنان اقدام می‌کردند.
وی تأکید کرد: با توجه به حساسیت موضوع، تعدد و نوع جرم و خواست مردم عزیز منطقه و در راستای برخورد قاطع دستگاه قضایی استان با مجرمان و ناقضان امنیت جامعه و نیز با دستور رئیس کل دادگستری استان زنجان و با پیگیری مجدانه همکاران قضایی دادسرای زنجان، پرونده تجاوز به عنف، راهزنی، زورگیری و محاربه رخ داده در حادثه تلخ مربوط به روستای نقطه‌بندی با دقت و سرعت عمل بیشتر مورد رسیدگی قرار گرفت و با اقدامات قضایی صورت گرفته و تلاش‌های شبانه روزی نیروی انتظامی استان، مخفیگاه متهمان شناسایی و طی دو عملیات جداگانه در شهرستان‌های خدابنده و خرمدره متهمان توسط مأموران محترم آگاهی زنجان دستگیر و به مرجع قضایی منتقل شدند.
دادستان زنجان در رابطه با پرونده حادثه روستای نقطه‌بندی زنجان افزود: با بررسی پرونده در دادسرای زنجان در کوتاه‌ترین زمان ممکن در تاریخ 22 مرداد ماه سال 93، قرار دادسرا به صلاحیت دادگاه کیفری استان صادر شد که در نهایت با رسیدگی پرونده در شعبه اول دادگاه کیفری استان زنجان و با حصول علم قضایی به وقوع بزه‌های قید شده هر دو محکوم علیه اصلی پرونده به اشدّ مجازات یعنی مجازات اعدام با چوبه دار محکوم شدند که نهایتاً دیوانعالی کشور نیز در مورخه 18 آذر 1393 طی حکمی مجازات اعدام با چوبه دار محکوم علیه محکوم اول پرونده به هویت "الف.ع" را به اتهام تجاوز به عنف تأیید و ابرام نمود و اما در مورد محکوم علیه دوم پرونده به نام "ح.س" با رأی دیوانعالی کشور ، پرونده برای رسیدگی مجدد به شعبه هم عرض کیفری استان زنجان ارجاع شد. وی ادامه داد: در همین رابطه حکم اعدام محکوم علیه اول پرونده به هویت "الف.ع" به اتهام تجاوز به عنف در سحرگاه روز یکشنبه مورخه ششم اردیبهشت سال جاری اجرا شد. مظفری تصریح کرد: اما در مورد محکوم علیه دوم پرونده به هویت "ح.س" باید گفت دادستانی زنجان با اعمال دقت و حساسیت بیشتر، طی دستوری به بازپرس محترم پرونده اعلام می‌کند تا به موضوع و اتهام مغفول مانده در پرونده و مشخصاً اتهام راهزنی و محاربه رسیدگی و تحقیقات و اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهد که نهایتاً پس از صدور قرار مجرمیت در دادسرای زنجان، پرونده با اتهام راهزنی و محاربه در شعبه یک دادگاه انقلاب اسلامی طرح و مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و در مورخه 14 مرداد سال جاری شعبه یک دادگاه انقلاب اسلامی زنجان طی حکمی جرم ارتکابی محکوم علیه "ح.س" را مصداق بارز «تجرید السلاح لأخافه الناس» دانسته و با عنایت به بکارگیری سلاح سرد به قصد جان و مال و ناموس مردم و تولید جو ارعاب و وحشت و ایجاد ناامنی در منطقه، انتساب بزه‌های صورت گرفته را در حد محاربه محرز و مسجل اعلام کرده و حکم اعدام با چوبه دار محکوم علیه را صادر  و متعاقباً رأی صادره در مورخه 26 آبان ماه سال جاری از سوی شعبه سیزدهم دیوانعالی کشور تأیید و ابرام می‌شود.
حسن مظفری دادستان زنجان در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به خدشه دار شدن احساسات مردم منطقه در پی اعمال مجرمانه محکومان پرونده و با امعان نظر به هماهنگی به عمل آمده با رئیس کل محتـرم دادگستـری استان مقرر شد در صورت تمایل قربانیان و خانواده آنان و نیز جمعی از مردم اهالی روستای نقطه‌بندی و روستاهای اطراف در محل اجرای حکم و مشخصاً در محوطه زندان مرکزی زنجان در مراسم اجرای حکم حضور یابند. در همین زمینه محکوم علیه پرونده مربوط به حادثه روستای نقطه بندی به هویت "ح.س" به جرم محاربه در سحرگاه روز سه‌شنبه مورخه 22 دی ماه 94 طی انجام مراسم و ضوابط قانونی و شرعی با حضور جمعی از مردم منطقه وقوع جرم به دار مجازات آویخته شد.

94/10/22 - 12:55





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن