تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):چه چيزى مانع توست كه زندگى پسنديده و مرگ با سعادت را داشته باشى، چرا كه من براى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815735270




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجسمه‌هایی زیبا از جنس زباله +عکس


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
مجسمه‌هایی زیبا از جنس زباله +عکس




در ایالت اورگن در غرب آمریکا چند هنرمند گرد آمده و پروژه‌ای را به وجود آورده‌اند برای مبارزه با آلودگی محیط زیست. آنها از زباله‌های پلاستیکی موجود در سواحل این ایالت مجسمه‌هایی زیبا می‌سازند. گالری عکسی در این باره.





برترین ها: در ایالت اورگن در غرب آمریکا چند هنرمند گرد آمده و پروژه‌ای را به وجود آورده‌اند برای مبارزه با آلودگی محیط زیست. آنها از زباله‌های پلاستیکی موجود در سواحل این ایالت مجسمه‌هایی زیبا می‌سازند. گالری عکسی در این باره.

فعالان هنری

طوطی‌ماهی غول‌پیکری از تکه‌های رنگی زباله در سواحل ایالت اورگن در غرب آمریکا. این تنها یکی از مجسمه‌های بسیار زیبایی است که پروژه هنری "واشد آشور" خلق کرده است. هدف هنرمندان این پروژه دسترسی به خلاقیت‌هایی است که تنها به پیام هنری بسنده نمی‌کنند.


مجسمه‌هایی زیبا از جنس زباله




هنری بیش از مجموع اجزای آن

با نگاهی دقیق‌تر به مجسمه‌های ساخته شده در این پروژه مشخص می‌شود که اجزای این مجسمه‌ها مخلوطی از اشیای پلاستیکی مختلف است چون اسباب بازی کودکان، مسواک، بطری، لاستیکِ چرخ، صندل و سبد. تنها وجه مشترک این اشیاء منشا آنهاست که از سواحل دریا جمع شده‌اند.


مجسمه‌هایی زیبا از جنس زباله




ایجاد نظم

قبل از آن که زباله‌های پلاستیکی به اثری هنری تبدیل شوند، باید ابتدا از ساحل جمع‌آوری و تمیز و بر مبنای رنگ‌های متفاوت طبقه‌بندی شوند. همکاران پروژه هنری "واشد آشور" در پنج سال گذشته حدود ۱۷ تن زباله جمع‌آوری و انبار کرده‌اند. این انبوه زباله به‌تدریج یا به آثار هنری تبدیل شده‌اند، یا در حال تبدیل به مجسمه‌های هنری هستند.


مجسمه‌هایی زیبا از جنس زباله




هنرمند اصلی پروژه مشترک

آنجلا هازلتاین پوزی، موسس و هنرمند اصلی پروژه هنری واشد آشور است. او طرح اصلی مجسمه‌ها را می‌ریزد و پروردن بخش‌های مشکل کار روی مجسمه‌ها را چون چهره حیوانات، خود به عهده می‌گیرد.


مجسمه‌هایی زیبا از جنس زباله




درس هنر

داوطلبانی در سنین مختلف بخشی از فرایند خلاق این پروژه هنری هستند، زیرا این افراد بخش‌هایی از مجسمه‌ها را می‌سازند. بسیاری از آنها با همین فعالیت‌های هنری خود متوجه اسراف در شیوه زندگی خود می‌شوند و دست‌کم برای خود راه‌هایی برای تولید کمتر زباله می‌یابند.


مجسمه‌هایی زیبا از جنس زباله




ایجاد آگاهی

آثار هنری خلق شده در پروژه هنری واشد آشور در نمایشگاه‌های مختلفی در سراسر آمریکا به نمایش درمی‌آیند. هدف از این نمایشگاه‌ها آگاه کردن مردم با مشکل زباله‌های پلاستیکی در اقیانوس‌ها و تخریب اکوسیستم‌های دریایی است. در حال حاضر سه نمایشگاه مختلف از این پروژه هر کدام با حدود ۱۵ مجسمه، در گوشه و کنار آمریکا جریان دارد.


مجسمه‌هایی زیبا از جنس زباله




تاثیرگذاری بزرگ

هازلتاین پوزی، موسس و هنرمند اصلی پروژه هنری واشد آشور می‌گوید: «باید برمبنای این ایده پیش رفت که توجه مردم جلب شود. در چنین شرایطی هیچ‌کس نمی‌تواند از یک حیوان پلاستیکی عظیم‌الجثه به سادگی بگذرد.» طول بیشتر مجسمه‌ها حدود ۵/ ۳ تا ۵/ ۴ متر و ارتفاع‌شان نیز حدود ۳ متر است.


مجسمه‌هایی زیبا از جنس زباله




شوق به ادامه این فعالیت

هازلتاین پوزی امیدوار است که مردم کشورهای دیگر نیز به اقداماتی مشابه آن‌چه در پروژه هنری واشد آشور روی می‌دهد بپردازند. او می‌گوید: «من همیشه این نمایشگاه‌ها را به عنوان یک نمایشگاه هنری مسری می‌بینم و این که اقدامات ما الهام‌بخش افراد دیگر شوند تا آنها نیز آثاری مشابه خلق کنند. به این ترتیب زباله‌های سواحل کمتر می‌شوند و توجه جهانی به این مشکل بزرگ افزایش می‌یابد و این، همان هدف نهایی ماست.»


مجسمه‌هایی زیبا از جنس زباله









تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سرگرمی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن