تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه مؤمن بيمار شود سپس خداوند شفايش دهد، آن بيمارى كفّاره گناهان گذشته و پندى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803287002




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استارت اميدها براي شكستن طلسم 40 ساله


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: استارت اميدها براي شكستن طلسم 40 ساله
رقابت‌هاي انتخابي المپيك از امروز با حضور 16 تيم برتر آسيا در چهار گروه در قطرآغاز مي‌شود؛ رقابتي كه در نهايت سه تيم را روانه المپيك ريو مي‌كند.
نویسنده : دنيا حيدري 


رقابت‌هاي انتخابي المپيك از امروز با حضور 16 تيم برتر آسيا در چهار گروه در قطرآغاز مي‌شود؛ رقابتي كه در نهايت سه تيم را روانه المپيك ريو مي‌كند. 16تيم راه يافته به مرحله دوم از امروز در قالب چهار گروه چهار تيمي به مصاف يكديگر مي‌روند كه از هر گروه دو تيم به مرحله بعد صعود مي‌كند و تيم‌ها به صورت ضربدري در مراحل يك چهارم، نيمه نهايي، رده‌بندي و فينال به مصاف يكديگر مي‌روند و در نهايت سه تيم برتر راهي المپيك 2016 برزيل مي‌شود.
يوزهاي ايراني پس از آنكه در فروردين‌ماه به عنوان بهترين تيم دوم يكي از 9 گروه مرحله اول انتخابي المپيك مجوز حضور در مرحله دوم را دريافت كردند، از امروز كار خود را در گروه اول مسابقات قهرماني آسيا و انتخابي المپيك ريو در كنار تيم‌هاي سوريه، قطر و چين، براي رسيدن به المپيك آغاز مي‌كنند. گام نخست اميدهاي ايران براي شكستن طلسمي 40 ساله و حضور در المپيك ريو امروز برداشته مي‌شود. گامي كه انتظار مي‌رود محكم برداشته شود. سوريه، اولين حريف ايران براي رسيدن به قهرماني آسيا و پس از آن المپيك است. حريفي كه غلبه بر آن، شروعي پرقدرت براي شاگردان خاكپور خواهد بود.
  
سوريه، گام نخست اميدها
ورزشگاه جاسم من حمد ساعت 17 امروز ميزبان ديدار افتتاحيه مرحله گروهي انتخابي المپيك، بين دو تيم ايران و سوريه است. دو تيمي كه هر كدام از شانس‌هاي صعود به مرحله بعد هستند و كرش، ‌سرمربي تيم ملي فوتبال ايران يكي از تماشاگران ويژه آن است. اگر چه تيم ملي اميد با حواشي فراواني راهي قطر شد و در حالي اين رقابت‌ها را آغاز مي‌كند كه قرارداد سرمربي آن هنوز امضا نشده است، اما اين تيم شرايطي به مراتب بهتر از ديگر تيم‌هايي دارد كه طي 40سال گذشته براي رسيدن به المپيك تلاش كرده‌اند. اردوهاي هلند، تركيه، قطر و امارات از جمله برنامه‌هاي آماده‌سازي شاگردان خاكپور براي رقابت‌هاي قهرماني آسيا و انتخابي المپيك بوده است. حال اميدهاي ايران در حالي امروز به مصاف سوريه مي‌روند كه پيش از اين در فينال رقابت‌هاي قهرماني زير 23 سال غرب آسيا سوريه را با دو گل از سد راه برداشتند و به مقام قهرماني اولين دوره اين رقابت‌ها رسيدند و خيلي دور از انتظار نيست كه بار ديگر اين تيم را به زانو در آورند و گام اول را در رقابت‌هاي انتخابي المپيك محكم بردارند، اما صرف پيروزي برابر سوريه در تورنمنت غرب آسيا نمي‌تواند تضمين پيروزي شاگردان خاكپور در بازي امروز باشد؛ مسئله‌اي كه هادي طباطبايي مربي تيم ملي نيز به آن اذعان دارد: «جنس اين رويارويي متفاوت است، چون دو تيم براي صعود به المپيك با هم بازي مي‌كنند.»
  
حريف ايران در گام اول
سوريه، نخستين حريف ايران در اين سري از رقابت‌ها در مسابقات غرب آسيا ثابت كرد تيم آماده‌اي است و به رغم شكست چندي قبل، حريف چندان آساني براي شاگردان خاكپور نيست. حريف امروز شاگردان خاكپور اگر چه با شرايط سختي خود را براي اين رقابت‌ها مهيا كرده‌اند، اما انگيزه زيادي براي موفقيت در اين رقابت‌ها دارند. اين تيم در آستانه مسابقات قهرماني آسيا با مشكلات جالب توجهي رو به رو شد. آنها كه براي برپايي اردوي تداركاتي عازم كشور امارات شده بودند، حتي يك بازي تداركاتي با تيم اميد ازبكستان انجام دادند، اما به يكباره و با نظر مسئولان ورزش امارات، از اين كشور اخراج شدند؛ مسئله‌اي كه البته با انتقاد شديد رئيس فدراسيون فوتبال سوريه به كنفدراسيون فوتبال آسيا و مسئولان امارات همراه بود. سوري‌ها بعد از آن راهي بحرين شدند و بعد از چند جلسه تمرين، ‌با كمك كنفدراسيون فوتبال آسيا هفته گذشته راهي قطر شدند تا اردوي خود را در كشور ميزبان مسابقات برگزار كنند. سوريه در آخرين ديدار تداركاتي قبل از مسابقات قهرماني آسيا به مصاف ژاپن رفت و برابر اين تيم هم شكست خورد. مدير تيم سوريه در مصاحبه‌اي عنوان كرده بود كه بازي با ايران كليد صعود به المپيك است و بازيكنان سوريه براي اين مسابقه انگيزه زيادي دارند. انگيزه‌هايي كه مشكلات اخير باعث افزايش آن نيز شده است و مي‌تواند كار اميدهاي ايران را سخت كند.
  
تيم بي‌ستاره خاكپور
يكي از نگراني‌هايي كه در خصوص اميدهاي ايران در قطر وجود دارد، اين است كه خاكپور نتوانست از تمام پتانسيل موجود براي انتخابي المپيك استفاده كند. تيم او در نهايت به رغم تلاش‌هايي كه شد، بدون ستاره‌هايي چون جهانبخش و سردار آزمون راهي قهرماني آسيا شد. حال آنكه اين دو بازيكن لژيونر كه موفق نشدند رضايت تيم‌هاي خود را براي همراهي تيم ملي اميد بگيرند، مي‌توانستند وزنه‌اي سنگين براي ايران در قطر باشند و شانس اين تيم را براي صدرنشيني و صعود به مرحله بعد افزايش دهند. علاوه بر جهانبخش و آزمون، ‌روزبه چشمي نيز در روزهاي آخر با شكستگي بيني مواجه شد و احمد نوراللهي هم كه مي‌توانست يكي از شانس‌هاي تيم اميد باشد از تركيب خط خورد تا خاكپور تيمي بي‌ستاره را براي كسب سهميه راهي قطر كند.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن