تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد ، و نماز را برای دوری از تکبر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819360707




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بانوان بهشهري : زنان مسلمان بايد از فاطمه زهرا (س) پيروي كنند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: بانوان بهشهري : زنان مسلمان بايد از فاطمه زهرا (س) پيروي كنند
داخلي. اجتماعي. فاطميه. زنان. مازندران.

جمعي از بانوان شهرستان بهشهر با اشاره به سالروز شهادت حضرت زهرا (س) تاكيد كردند : زنان مسلمان بايد از فاطمه زهرا (س) پيروي كنند و ايشان را الگوي خود قرار دهند و در زندگي شخصي و اجتماعي خود به رفتار و منش ايشان اقتدا نمايند.

اين بانوان بهشهري در گفت و گو با خبرنگارايرنا خاطرنشان كردند: تاسي به فرهنگ فاطمي تضمين‌كننده موفقيت بانوان در عرصه‌هاي مختلف جامعه است.

يكي از بانوي بهشهر گفت: ما شيعيان اگر بتوانيم حضرت زهرا(س) را به‌جهان بشناسانيم، توانسته‌ايم بهترين الگو براي زنان به جهانيان معرفي كنيم .

"هاجر ساداتي " ادامه داد : حضرت زهرا (س) نمونه كامل اثرگذاري و وجود ايشان وجود كامله يك بانوي مسلمان و شهيده راه ولايت و امامت است.

وي اهميت شخصيت والاي حضرت زهرا (س) با توجه به موقعيت خانوادگي ايشان را يادآور شد و گفت: ايشان به عنوان دخت پيامبر اكرم (ص) و حضرت خديجه در بهترين شرايط خانوادگي تربيت يافتند.

وي افزود: ازدواج با علي‌ابن‌ابيطالب (ع) و داشتن فرزنداني بزرگوار و تاثيرگذار در تاريخ اسلام باعث شده است ايشان جايگاهي ويژه در دين مبين اسلام داشته باشند.

يك بانوي معلم گفت : حضرت فاطمه زهرا (س) ركن اساسي امامت است و لازم است با تحقيق در زندگي و خطبه‌هاي ايشان ، راه و روش زندگي را فرا گيريم .

"الهام حافظي" ادامه داد : حضرت زهرا(س) براي جلوگيري از انحراف و تثبيت اسلام و معرفي صاحب واقعي ولايت به شهادت رسيد واگر ايشان پس وقايعي كه پيش آمد ، خود و خاندان عصمت و طهارت را فدا نمي‌كرد، امروز از اسلام خبري نبود.

وي به فرازهايي از زندگاني حضرت فاطمه (س) اشاره كرد و افزود: زنان و دختران كشور اسلامي ايران و مسلمانان جهان، بايد تمام لحظات زندگاني اين بانوي بزرگ جهان اسلام را الگوي خود قرار دهند.

يكي ديگر از شهروندان بهشهري گفت : زنان ايران اسلامي حجاب را يك متانت و صيانت مي‌دانند و اين بهترين درسي است ، كه آنان از حضرت زهرا (س) فرا گرفته‌اند.

"زهره جباري" ادامه داد : شخصيت والا و گرانقدر حضرت زهرا (س) بهترين نماد، الگو و اسوه براي زنان است كه در فرصتهاي اجتماعي يك تعادل و توازن خردمندانه ايجاد كرده‌است.

اين دانشجو افزود : زنان جامعه بايد اين شخصيت عظيم را بعنوان يك الگو و اسوه والا در تمام زمينه‌هاي زندگي سرلوحه اعمال خود قرار دهند.

وي گفت : شان ، مقام و منزلت حضرت فاطمه زهرا(س) بسيار والاست و قابل توصيف نيست.

يك بانوي هنرمند بهشهري نيز گفت : حضرت زهرا (س) نمونه كامل يك زن مسلمان و با ايمان است و بهترين الگو براي زنان مسلمان محسوب مي‌شود.

"حميده صابري" ادامه داد : مكتب حضرت فاطمه (س) راهنماي واقعي زندگي امروز بشريت است و بايد تمام زواياي زندگي حضرت زهرا (س) در ابعاد مختلف را مورد بررسي و الگو قرار داد.

اين بازيگر تئاتر خاطرنشان كرد : حضرت زهرا (س) در همه ابعاد زندگي نمونه بودند و الگوگيري از سيره و منش ايشان وظيفه همگان است.

وي خلوص، صفا، عبادت، مهر و محبت، پاكي، پر مهر و محبت و نجيب و وفاداري را از جمله خصوصيات و ويژگيهاي حضرت زهرا(س) برشمرد.

مسئول شوراي هماهنگي تبليغات شهرستان بهشهر با اشاره به اينكه عصمت و طهارت حضرت زهرا هميشه مرجع علمي و فكري بوده است ، افزود: اگر فاطمه نبود ولايت و مرجعيت علمي و فكري وجود نداشت.

حجت‌الاسلام " مهدي خوشرو" در گفتگو با خبرنگار ايرنا ادامه داد : زنان مسلمان و آزاده جهان براي رسيدن به سعادت دنيوي و اخروي بايد شخصيت بزرگ حضرت فاطمه زهرا(س) را به عنوان الگو و اسوه در تمام مراحل زندگي سرلوحه اعمال خود قرار دهند.

وي گفت : حفظ حجاب و متانت بهترين خصلت براي زن مسلمان است كه آنان را در جوامع اسلامي به كمال رسانده است و همچنان بايد در مسيري گام بردارند، كه باعث خوشنودي دخت نبي مكرم اسلام شود .

وي با تشريح خصوصيات اخلاقي و رفتاري حضرت فاطمه (س) افزود: حضرت فاطمه مادري مهربان ، بخشنده و همسري فداكار براي امام اول شيعيان بود.

اين مسئول فرهنگي خاطرنشان كرد : حضرت زهرا (س) براي جلوگيري از انحراف اسلام بسيار تلاش كرد و از نثار جان پاك خويش نيز در اين راه دريغ نكرد.

ك/‪۴‬
 شنبه 18 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 316]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن