تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819844511




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ساخت دستگاهی برای افزایش سرعت دانلود


واضح آرشیو وب فارسی:داغ نیوز: ایسنا: مهندسان دانشگاه مینه سوتا دستگاهی اختراع کرده اند که می تواند سرعت دانلود را چندین برابر افزایش دهد و در عین حال کاهش مصرف انرژی را به دنبال داشته باشد.
گروهی از دانشمندان و مهندسان دانشگاه مینه سوتا ابزار نوری جالبی در مقیاس نانو اختراع کرده اند که می تواند سرعت دانلود آنلاین اطلاعات را تا حد زیادی افزایش داده و هزینه اینترنت را کاهش دهد.

این دستگاه جدید از نیروی تولید شده توسط نور استفاه می کند و محققان بر این باورند که این اختراع می تواند منجر به پیشرفت هایی در محاسبات کامپیوتری و پردازش اطلاعات با استفاده از نور به جای جریان الکتریکی شود.
این روش کارایی بالاتر و مصرف انرژی کمتری نیز به دنبال دارد و شبیه دستگاه های تقویت کننده الکتروشیمیایی است، اما کاملا با نور کار می کند.
این مطالعه جدید بر اساس کشفیات پیشین این محققان است که نشان داده بودند کانال های نوری در اندازه نانو می توانند برای تولید نیروی نوری کافی مورد استفاده قرار بگیرند و جریان هایی تولید کنند که به طور مکانیکی موج برهای نوری را به کار می اندازد.
محققان دریافتند این نیروی حاصل از نور بسیار قوی است، به ... [ مشاهده متن کامل خبر در داغ نیوز ]
ساخت دستگاهی برای افزایش سرعت دانلود






شنبه ، ۱۹دی۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: داغ نیوز]
[مشاهده در: www.daghnewz.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن