تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه گرفتن در گرما، جهاد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802673920




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد خوب یا بد دیوار مهربانی؟!؟


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهد
خوب یا بد دیوار مهربانی؟!؟
امسال دیوارهایی از جنس مهربانی در گوشه و کنار مازندران برپا شده تا تمامی افراد جامعه به این نتیجه برسند که هیچ چیزی به اندازه نشاندن لبخند بر چهره هم‌نوعان به زندگی انسان رنگ نمی‌بخشد.

خبرگزاری فارس: خوب یا بد دیوار مهربانی؟!؟



به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آری این نیز دیوار است منتها از جنسی دیگر، دیواری که برای جدا کردن نیست بلکه با خشت‌هایی از جنس مهربانی بنا شده و هدفی جز کمک به هم‌نوع و نشاندن لبخند به اقشار ضعیف ندارد. امسال دیوارهایی از جنس مهربانی در گوشه و کنار مازندران و حتی روستاها، البته با شعار «نیاز نداری بگذار و نیاز داری بردار» برپا شده که با گشت‌ و گذاری در کوچه پس کوچه‌های شهر متوجه می‌شویم این حرکت نمادین تلنگری برای تمامی افراد جامعه است تا به این نتیجه برسند که هیچ چیزی به اندازه نشاندن لبخند بر چهره هم‌نوعان به زندگی انسان رنگ نمی‌بخشد. با توجه به اینکه در جامعه‌ای مصرفی زندگی می‌کنیم که علاقه‌مند به خریداری لباس‌های مختلف بوده، به طوری‌که از پوشیدن لباس برای مدت طولانی خسته می‌شویم و سعی می‌کنیم پیوسته در تغییر باشیم، این موضوع در برخی افراد تا حدی است که تابع مد بوده و هر لباسی را نهایت برای مدتی کوتاه استفاده می‌کنند.

اگر بررسی کوتاهی داشته باشیم، متوجه می‌شویم که حجم انبوهی از لباس‌ها در منازل برخی افراد انباشت شده، این در حالی‌ است که قشر ضعیف جامعه از بس که یک لباس را برای مدت طولانی مورد استفاده قرار دادند، کهنه و مندرس شده و در تهیه لباس جدید با مشکل مواجه هستند، اینها تنها گوشه‌ای از واقعیت‌های جامعه ماست که با توجه به این مسائل ضرورت برنامه‌ریزی برای چنین حرکت‌های مردمی و خودجوش بیش از پیش احساس می‌شود. با توجه به اینکه هدف از برنامه‌ریزی دیوار مهربانی، حمایت از نیازمندانی است که توانایی خرید لباس‌های گرم برای فصل زمستان را ندارند، این سوال را در ذهن ما به‌وجود می‌آورد که با توجه به فعالیت نهادهای حمایتی در جامعه، آیا فعالیت‌های این‌گونه در جامعه ضرورت دارد. درست است این فعالیت حرکتی خودجوش و مردمی است، اما نظر برخی افراد بر این است که افرادی که از این لباس‌ها استفاده می‌کنند نیازمند واقعی هستند و یا اینکه از نظر بهداشتی استفاده از این لباس‌ مشکلی ندارد و احتمال انتقال بیماری وجود دارد یا خیر؟ با وجود اینکه این مسائل و سئوالات دیگر ذهن را مشغول کرده، اما نمی‌توان محاسن این کار را رد کرد. به امید آن روزی که این‌گونه فعالیت‌ها در جامعه ما بیشتر ترویج شود تا جاییکه این حرکت مردمی به دیوار خلاصه نشود، بلکه مکانی را برای این مهم در نظر بگیرند که نه تنها در لباس خلاصه شود، بلکه لوازم منزل و سایر مایحتاج عمومی باشد. نماینده سازمان‌های مردم‌نهاد مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: همه ما مسلمان هستیم و کتاب دینی ما قرآن است و 114 سوره قرآن با نام خداوندی آغاز می‌شود که صفتش رحمان و رحیم به معنای مهربانی است.

علی فلاح بیان کرد: اگر ما خدا، پیامبر و قرآن را به عنوان الگو قرار می‌دهیم و از آنها درس می‌گیریم، هدف ما این است که مهربانی را ترویج کنیم، اگر ما بحث طبیعت را مطرح می‌کنیم، منظور ما این است با درخت و طبیعت مهربان باشیم. وی با اعلام اینکه مهربانی خرجی ندارد، ولی فواید بسیاری دارد و موجب همبستگی اجتماعی می‌شود، گفت: اگر بدون هدف و غرض مادی دیگران را دوست داشته باشیم و نسبت به آنها مهربانی کنیم چند برابر آن به خود ما برمی‌گردد. نماینده سازمان‌های مردم نهاد مازندران ادامه داد: مهربانی و لطف به یکدیگر روابط اجتماعی خوبی را به وجود آورد و موجب می‌شود جامعه سالمی را تجربه کنیم. فلاح یادآور شد: مهم نیست در چه جایگاهی قرار داریم، مهم‌ترین موضوع این است هر کجا که هستیم باید مهربان باشیم و رفتار مهربانانه از خود بروز دهیم و با افراد جامعه همانند خانواده خود برخورد کنیم که این امر موجب ترویج مهربانی به وسیله رفتار ما می‌شود. وی با بیان اینکه با مهربانی و لطف و محبت بدون غرض می‌توانیم در کاهش آلام و آسیب‌های اجتماعی نقش داشته باشیم، اضافه کرد: اگر افراد از رفتار ما مهربانی را تجربه کنند، حس خوبی به آنها دست می‌دهد و آنها نیز می‌توانند این حس را انعکاس دهند.  نماینده سازمان‌های مردم‌نهاد مازندران با تاکید بر اینکه ما باید مهربانی مستمر داشته باشیم که در این صورت این مهم به عنوان فرهنگ در جامعه نهادینه می‌شود، خاطرنشان کرد: همه انسان‌ها می‌توانند خیر و کمک‌کننده باشند و ما  می‌توانیم با امکانات و سرمایه و پول هر چند اندک به هم‌نوعان خود کمک کنیم تا دیگران از محبت ما بهره‌مند شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ادامه در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: بهتر است فردی که لباس را اهدا می‌کند از تمیز بودن آن اطمینان حاصل کرده و پس از شست‌وشو و اتو، آن را به چنین مکانی تحویل دهد، البته از نظر اخلاقی نیز این موضوع مورد تایید است. محسن اعرابی بیان کرد: آنچه که از نظر بهداشتی مهم است این است ما نگران این هستیم عامل بیماری‌زا از طریق لباس انتقال پیدا نکند که این مهم‌ترین نگرانی است که باید رفع شود. وی با اشاره به اینکه با فروش لباس دست دوم مخالف هستیم، گفت: از نظر قانونی نیز فردی نمی‌تواند این کار را انجام دهد و از نظر بهداشتی فروش لباس دست دوم با مشکل مواجه است و فروشگاه‌ها مجاز به فروش لباس دست دوم نیستند. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در پایان خاطرنشان کرد: تاکید ما بر این است که در بحث دیوار مهربانی هموطنان لباس‌ها را شسته و اتو شده تحویل دهند. به گزارش فارس، بحث دیوار مهربانی بازتاب گسترده‌ای داشته به طوریکه طرح‌های دیگری از جمله یخچال مهربانی نیز در برخی از استان‌های کشور از آن الگوبرداری شده است که امیدواریم این مکان همان‌گونه که از نامش بر می‌آید تجلی زیباترین حس نوع‌دوستی، عاطفه و گذشت باشد و این مهم در بین مردم این به‌عنوان فرهنگ نهادینه شود نه اینکه در حد حرف و شعار باشد.

94/10/19 - 08:39





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن