تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820973024




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همه به تئاتر اروپایی تمایل دارند


واضح آرشیو وب فارسی:هدانا: عظیم موسوی گفت: اجرای نمایش در سالن هایی همچون «سنگلج» باید با امکانات ویژه ای همراه باشد تا تماشاگران و کارگردان ها به حضور در این سالن ترغیب شوند. این کارگردان که این روزها دو نمایش «اندر حکایت بلدیه اصفهان» و «کابوس های مرد مشکوک» را در تالار سنگلج بر صحنه دارد ، در گفت وگویی با خبرنگار تئاتر ایسنا با اشاره به اینکه از میزان استقبال تماشاگران رضایت چندانی ندارد، بیان کرد: برای این نمایش ها تبلیغات کمی را داشتیم، ضمن اینکه امکانات لازمی که باید برای تبلیغ یا اطلاع رسانی وجود داشته باشد هم به اندازه کافی فراهم نیست. او گفت: مخاطب بر اینکه برای تماشای یک نمایش ایرانی به سالنی بیاید باید امکانات خاص و ویژه ای برایش در نظر گرفته شود تا نسبت به دیدن کار ایرانی و حضور در سالنی مثل سنگلج که در محلی دور از دیگر سالن های نمایشی است، ترغیب شود. وی با بیان اینکه برای گسترش نمایش های ایرانی باید تماشاگران را به دیدن این آثار دعوت و ترغیب کرد، گفت: این روزها همه متمایل به اجرای تئاتر اروپایی هستند و تئاتر ایرانی خیلی کم کار می شود، به همین دلیل این گونه تئاتری مظلوم واقع می شود. موسوی افزود: این مظلوم شدن در بخش بودجه و تبلیغات بسیار به چشم می آید. مثلا نمایشی که در سالن چهارسو اجرا می شود، کمک هزینه بیشتری نسبت به آنچه در تالار سنگلج اجرا می شود، می گیرد. ضمن اینکه این سالن در مرکز شهر قرار دارد و بلیت آن هم گران تر فروخته می شود، همین موضوع باعث می شود کارگردانان به اجرای نمایش در این سالن رغبت بیشتری داشته باشند. این کارگردان با تأکید بر اینکه تمام این مسائل به مدیریت برمی گردد، گفت: سالنی مثل سنگلج با قدمت 50 سال، پیش از تالار وحدت و تئاترشهر ساخته شده است. پس باید آن را حفظ و نگهداری و یکسری از امکانات را برای سرپا ماندن آن فراهم کرد از جمله اینکه وزارت خانه هایی مانند ارشاد تعدادی از بلیت های هر نمایش این سالن را خریداری کنند و در اختیار کارکنان خود قرار دهد. وقتی این تماشاگران به دیدن نمایش ها بیایند پس از مدتی یک تماشاگر حرفه ای می شوند که می توانند به عنوان عضوی از باشگاه تماشاگران سالنی مثل سنگلج فعال باشند. موسوی ادامه داد: سالن هایی که به ویژه برای اجرای نمایش های ایرانی استفاده می شوند باید شرایط تبلیغی و اطلاع رسانی خوبی داشته باشند. در حالی که ما حتی روی پوستر نمایش خود شماره تلفنی را زده ایم که متوجه شدیم کسی پاسخگوی آن نیست. این اتفاق باعث می شود اگر کسانی به دنبال این نمایش هایی که در این تالار اجرا می شود، باشند پس از مطلع نشدن درست از زمان و جزئیات اجرا از دیدن آن صرف نظر کنند. وی با تأکید بر اینکه داشتن سایت مستقل از جمله مواردی است که در رونق یک سالن تئاتری می تواند موثر باشد درباره برنامه های آینده خود گفت: از آنجا که در ایران زندگی می کنیم خیلی نمی توان برنامه ریزی خاصی برای آینده داشت چون در جشنواره فجر سال 88 قبل نمایش «صد راه صدرا» را در بخش چشم انداز تئاتر ایران به صحنه بردم که طبق مقررات جشنواره باید آثار حاضر در این بخش اجرای عمومی داشته باشند اما پس از هفت سال هیچ کس پاسخگو نیست. به همین دلیل معتقدم روی آینده در حوزه هنر نمی توان حساب کرد. به گزارش ایسنا، دو نمایش عظیم موسوی تا 28 دی ماه در تالار سنگج اجرا می شوند.


جمعه ، ۱۸دی۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هدانا]
[مشاهده در: www.hodana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن