تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه حقيقت خوشبختى آن است كه پايان كار انسان خوشبختى باشد و حقيقت بدبختى آن ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819651047




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آرزوي فوتبالي سعودي را در زمين دفن مي‌كنيم


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: آرزوي فوتبالي سعودي را در زمين دفن مي‌كنيم
جامعه فوتبال ايران موضع قاطعي عليه حاشيه‌سازي‌هاي عربستان و همچنين برخي كشورهاي عربي خواهد گرفت. مسئولان فوتبال سعودي پس از تنش سياسي بين ايران و عربستان تلاش مي‌كنند تا با اعمال فشار به AFC عقده گشايي و فوتبال ايران را منزوي كنند.
نویسنده : شيوا نوروزي 


جامعه فوتبال ايران موضع قاطعي عليه حاشيه‌سازي‌هاي عربستان و همچنين برخي كشورهاي عربي خواهد گرفت. مسئولان فوتبال سعودي پس از تنش سياسي بين ايران و عربستان تلاش مي‌كنند تا با اعمال فشار به AFC عقده گشايي و فوتبال ايران را منزوي كنند.
مسئولان عربستاني اعلام كرده‌اند تيم‌هاي فوتبال اين كشور به ايران نمي‌آيند و از كنفدراسيون فوتبال آسيا خواسته‌اند بازي‌هاي‌شان در ليگ قهرمانان با تيم‌هاي ايراني در كشوري بي‌طرف برگزار شود. عبدالله بن مساعد، رئيس كميته المپيك عربستان نيز مثل ديگر مقامات ورزشي اين كشور تأكيد كرد كه تيم‌هاي اين كشور در ايران به ميدان نخواهند رفت. پس از آن بود كه شيخ‌نشينان حاشيه خليج فارس دست به كار شدند و براي خودشيريني مقابل اربابان سعودي خود اظهارنظرهايي مضحك به زبان آوردند. يوسف سركال، رئيس فدراسيون فوتبال امارات تهديد كرده است، تيم‌هاي كشورش هم مثل تيم‌هاي عربستاني به ايران سفر نمي‌كنند؛ چراكه ايراني‌ها قادر به تأمين امنيت تيم‌هاي عربي در ليگ قهرمانان نيستند! خنده‌دارتر آنكه سركال از AFC خواسته بازي‌هاي‌شان يا در زمين بي‌طرف باشد يا با تغيير جدول بازي‌ها، نمايندگان ايران با كشورهاي شرق آسيا همگروه شوند.
  
فاجعه منا فراموش نشود
كيومرث هاشمي به اظهارات همتاي عربستاني خود واكنش نشان داد. رئيس كميته ملي المپيك با غيرمنطقي خواندن صحبت‌هاي عبدالله بن مساعد به سابقه درخشان ايران در ميزباني مسابقات مختلف ورزشي اشاره كرد: «كشور ايران جزو امن‌ترين كشورهاي منطقه بوده و هميشه در رويدادهاي بين‌المللي و ورزشي فضاي امني را براي ميهمانان خارجي خود تأمين كرده است كه مي‌توان به برگزاري اجلاس اخير شوراي المپيك آسيا و مسابقات متعدد ورزشي بين‌المللي اشاره كرد. اظهارات صريح و غيرمنطقي بالاترين مقام ورزشي يك كشور از نگاه جنبش المپيك كه ورزش را ميداني براي طرح اختلافات سياسي انتخاب كرده است، عجيب به نظر مي‌رسد و جاي تأمل دارد. تمامي كميته‌هاي ملي المپيك بايد تلاش كنند تا خواسته اصلي منشور المپيك يعني دوري ورزش از سياست را پياده كنند. متأسفانه مقامات ورزش سعودي در حالي اتفاقات اخير بين دو كشور را دستاويز جريان‌سازي‌هاي سياسي خود قرارداده‌اند كه همين چند ماه پيش به دليل بي‌مبالاتي و اشراف نداشتن مسئولان برگزاري حج عربستان، بيش از 500 ايراني در فاجعه منا جان باختند. اگر قرار بود كميته ملي المپيك و دستگاه ورزش جمهوري اسلامي ايران از اين حادثه بهره‌برداري سياسي كند، بايد چنين اظهارات مشابهي را كه قطعاً مقبول تمامي كشورهاي دنيا نيز قرار مي‌گرفت براي مسئولان IOC آماده و ارسال مي‌كرد، اما موضوع اينجاست كه مديران ورزش ايران به روح المپيزم و منشور المپيك اعتقاد دارند و ورزش را كاملاً خارج از سياست مي‌دانند.»
  
مقابله به مثل مي‌كنيم
علي كفاشيان، رئيس فدراسيون فوتبال در واكنش به جوسازي سعودي‌ها از احتمال رفتار مقابله به مثل اين فدراسيون خبر داد: «تا زماني كه در اين خصوص چيزي مكتوب نشود ما نمي‌توانيم نظري دهيم. عربستاني‌ها اين موضوع را به صورت رسانه‌اي مطرح كرده‌اند و مطمئناً اگر آنها اعلام كنند كه در كشور ما بازي نمي‌كنند و به اينجا نيايند، قطعاً ما هم مقابله به مثل خواهيم كرد. كشور ما ناامن نيست و اين را بارها ثابت كرده‌ايم و مشكلي هم براي برگزاري بازي‌ها نداريم. مطمئناً اين موضوع را در هيئت رئيسه مطرح خواهيم كرد و تصميمي قاطع مي‌گيريم.»
  
از حق‌مان كوتاه نمي‌آييم
عليرضا اسدي بر پايبندي فوتبال ايران بر قوانين فيفا تأكيد كرد. دبير كل فدراسيون فوتبال در اين‌باره اظهار داشت: «سعودي‌ها هم نظرات خودشان را گفته‌اند. ما پايبند قوانين فيفا و AFC هستيم و هر كسي هم مي‌تواند حرف خود را بزند، اما ما با قوانين AFC و فيفا كار مي‌كنيم. بهتر است صبور باشيم تا ببينيم آنها چه تصميمي مي‌گيرند. مطمئناً از حق و حقوق خودمان كوتاه نمي‌آييم و آن را حفظ خواهيم كرد.»
  
رفتار كودكانه
سيدشريف حسيني، رئيس كميته فوتبال و فوتسال فراكسيون ورزش مجلس برگزاري بازي‌هاي تيم‌هاي ايراني در يك كشور ثالث را آرزويي دست‌نيافتني خواند: «در منشور فيفا موضوع ورزش جداي از سياست مطرح است و دخالت مسئولان سياسي در فوتبال ممنوع است. عربستان يا امارات مي‌توانند آرزويشان را به عنوان درخواست مطرح كنند، اما آرزوهاي آنها براي خودشان باقي خواهد ماند. ايران نسبت به كشورهاي حاشيه خليج‌فارس بالاترين حد ثبات امنيت را دارد. اينكه ايران در شرق آسيا بازي كند از عقلانيت به دور و يك خواسته كودكانه و البته سياسي است.»

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن