تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کس ماه رمضان یک آیه از کتاب خدا را قرائت کند مثل اینست که درماههاى دیگر تمام قر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804473079




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فدراسیون بدون رئیس شطرنج 18 ماه درحالت آچمز/ کاندیداها تا کی منتظر بمانند؟


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: فدراسیون بدون رئیس شطرنج 18 ماه درحالت آچمز/ کاندیداها تا کی منتظر بمانند؟
اوضاع فدراسیون شطرنج درحالی بحرانی و بلاتکلیف است که وزارت ورزش هنوز تکلیف نامزدهای حضور در انتخابات را مشخص نکرده و مشخص نیست گزینه ها تا کی باید منتظر بمانند؟
کد خبر: ۵۵۹۱۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰ - 06 January 2016


 به گزارش تابناک ورزشی، 25 شهریورماه ثبت نام از کاندیدهای فدراسیون شطرنج به پایان رسید که طی آن 14 کاندیدا برای شرکت در مجمع انتخاباتی این فدراسیون اعلام آمادگی کردند.

 از جمله محمدابراهیم مداحی، یکی از روسای پیشین این رشته که اتفاقا در زمان مدیریت وی اتفاقات خوب زیادی برای شطرنج ایران در میادین مختلف رقم خورد و البته امیر حسینی که ثبت نام کاندیداها در دوره سرپرستی وی انجام شد و به همین دلیل حسینی مطابق با قانون و اینکه «سرپرستان اجازه حضور در انتخابات را ندارند»، پس از ثبت نام از سرپرستی کنار کشید.

علاوه بر این سامان صامت، محمدرضا خورشیدی، بابک سودمند، هادی کریمی، محسن توکلیان، برانوش نیک‌بین، مهردادپهلوان‌زاده، شاهرخ نورونی، فاطمه ابوالقاسمی، امیر ملاحی و منوچهر جوفره دوازده کاندیدای دیگر انتخابات فدراسیون شطرنج هستند. بیش از سه ماه از ثبت نام این کاندیداها می گذرد اما هیچ خبری از تایید صلاحیت آنها، تعیین زمانی برای برگزاری انتخابات و ... نیست.

این در حالی است که شطرنج ایران به واسطه بلاتکلیفی مدیریتی حال و روز خوبی ندارد و ادامه این شرایط نتیجه ای نخواهد داشت جز مستهلک شدن سرمایه های شطرنج که عمده آنها حدود یک دهه پیش و در زمان ریاست محمدابراهیم مداحی به جامعه ورزش ایران و شطرنج جهان معرفی شدند.

آنچه ابراز نگرانی اهالی خانواده بزرگ شطرنج از بلاتکلیفی مدیریتی این رشته را موجب شده بر می گردد به مدیریت بی ثبات این رشته طی یک سال گذشته؛ بعد از اینکه اردیبهشت ماه سال 93 محمدجعفر کامبوزیا از ادامه ریاست در فدراسیون شطرنج استعفا کرد و وزیر ورزش هم در واکنشی بدون تاخیر امیر حسینی را به عنوان سرپرست معرفی کرد تا به امروز سه سرپرست برای این فدراسیون انتخاب شده اند.

اینکه چرا کامبوزیا تنها پنج ماه پس از برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون شطرنج و انتخاب شدن به عنوان رئیس این فدراسیون برای یک دوره چهارساله دیگر از سمت خود استعفا داد و یا اینکه اصلا استعفایی در کار نبوده و موضوع به برکناری و پشت پرده های آن بر میگردد همچنان مبهم است و بیشتر از آن اداره شدن یک فدراسیون طی مدت زمان یک سال و نیم به سه سرپرست؟!

بر اساس این گزارش، آنچه مسلم است شطرنج ایران روزگاری جزو بهترین های ورزش بود به خصوص در زمان ریاست پنج ساله محمدابراهیم مداحی (80 تا 85) که پای خیلی از بازیکنان سرشناس و مربیان بزرگ شطرنج دنیا به ایران باز شد و بر تعداد استاد بزرگان، استادان بین المللی و مربیان و داوران که به درجه بین المللی رسیدند، اضافه شد.

زمانی که ریاست مداحی در شطرنج ایران آغاز شد احسان قائم مقامی و باقری تنها استادبزرگان شطرنج کشورمان بودند که البته باقری آن زمان راهی فرانسه شده بود تا زیر پرچم این کشور شطرنجش را دنبال کند اما مداحی وی را به کشور بازگرداند.

علاوه بر این شطرنجبازانی مانند پورکاشیان، پریدر، الشن مرادی، همایون توفیقی، جواد محجوب، قلی زاده و خیلی های دیگر در این دوره مدیریتی شطرنج به درجه استاد بزرگی رسیدند. همه اینها در ارتقا شطرنج ایران در سطح آسیا و جهان موثر بود، به هر حال وقتی مداحی مدیریت شطرنج ایران را بر عهده گرفت، از نظر پتانسیل ورزشی ایران در رده هفتم و هشتم آسیا بود اما زمانی که مداحی فدراسیون خود را تحویل دیگر مدیران داد شطرنج ایران در رده سوم آسیا قرار داشت.

 در این دوره و در بازی های آسیایی عنوان سومی آسیا به ایران رسید، عنوانی که طی سال های گذشته هرگز تکرار نشد و البته در رده های سنی هم شطرنجبازان ایران تا نایب قهرمانی در آنتالیا پیش رفتند و ... .

شطرنج با برخورداری از مدیریتی باثبات چنین روزهای موفقی را تجربه کرد و حالا فاصله زیادی با آن روزها گرفته است؛ طوریکه فدراسیون به خاطر بسیاری ازمشکلات ساختاری و مالی که همگی برگرفته از بلاتکلیفی مدیریتی است، اصلا در قد و قواره ورزشکاران و مربیانش نیست چون آنها در تمام مواد جلوتر از فدراسیون و مدیریتش عمل می کنند.

به طور کل اینکه شطرنج ایران اوضاع و احوال خوبی ندارد بااین حال هنوز مسئولان تصمیمی برای برگزاری مجمع انتخاباتی این فدراسیون و سر و سامان دادن به اوضاع مدیریتی آن نگرفته اند در حالی که کمتر از سه ماه دیگر دوره سرپرستی نصرالله پریچهره به عنوان سومین سرپرست فدراسیون طی یک سال گذشته هم تمام می شود و اگر مجمع برگزار نشود قاعدتا یا دوره سرپرستی وی تمدید خواهد شد و یا سرپرست چهارمی معرفی می شود.

اینکه چرا تصمیم گیری برای برگزاری مجمع انتخاباتی یک فدراسیون تا این اندازه به تاخیر افتاده جای سوال است؟ در کشوری که سالیانه انتخاب های زیادی در زمینه مجلس، خبرگان، شوراها و ... برگزار می شود چرا انتخابات یک فدراسیون تا این حد به چالش کشیده می شود.
























این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن