تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آنچه دوست ندارى درباره‏ ات گفته شود، درباره ديگران مگوى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821114265




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهترین راهکار رعایت حق الناس قانون گرایی است


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: بهترین راهکار رعایت حق الناس قانون گرایی است
هر فردی با هر وضعیتی دارای یک حق شرعی در این کشور است، بنابراین این افراد حق ندارند نظرات شخصی و جناحی خود را در برخورد با کاندیداها اعمال نمایند/مردم از حاکمیت انتظار دارند که افرادی که از سوی حاکمیت انتخاب می شوند، از مشکلات اساسی برخوردار نباشند
کد خبر: ۵۵۸۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴ - 05 January 2016



نفت 50 دلاری در بودجه امسال دولت را با کسری مواجه خواهد کرد
افرادی که وسط ایستاده اند معامله بهشت و جهنم می کنند، کسانی که بی گناه رد صلاحیت می شوند، و یا کسانی که با داشتن سوابق مشکل دار تایید می گردند، هر دو فرد داور را روانه جهنم می کند، بنابراین بهترین راهکار رعایت حق الناس رجوع به قانون است. این سخنان یکی از نمایندگان مجلس در تبیین حق الناس است.

به گزارش «تابناک»، رهبر انقلاب در تببین رعایت مساله حق الناساظهار داشتند: از جمله عرصه های رعایت حق مردم در انتخابات این است که اگر کسی صلاحیت داشت او را رد نکنیم و به او میدان بدهیم و برعکس اگر کسی چه در انتخابات خبرگان و چه مجلس شورای اسلامی، صلاحیت قانونی نداشت با اغماض و بی دقتی او را وارد عرصه نکنیم که بی توجهی به این دو نکته، ضد حق الناس است.

ردر همین زمینه غلام علی جعفرزاده ایمن ابادی در گفت و گو با تابناک اظهار داشت: برداشتی که ما از این بیانات داریم این است که حق الناس دو طرفه است، یک حق الناس مربوط به حاکمیت است و باید از طرف حاکمیت رعات شود.

وی در ادامه افزود: این یعنی اینکه مردم از حاکمیت انتظار دارند که افرادی که از سوی حاکمیت انتخاب می شوند، از مشکلات اساسی برخوردار نباشند و حداقل شرایط عمومی احراز صلاحیت را داشته باشند، بنابراین کسانی که صلاحیت افراد را بررسی می کنند باید حق الناس حاکمیتی را به صورت کامل رعایت کنند.

این نماینده مجلس گفت: کسانی که برای تایید صلاحیت افراد انتخاب شده اند حق ندارند از کسانی که ممکن است در آینده برای نظام ایجاد مشکل کند بگذرند، این حق خودشان نیست که بخواهند از آن بگذرند و در واقع این حق نظام و حاکمیت است که باید از سوی این افراد رعایت شود.

جعفر زاده گفت، اما از سوی دیگر هر فردی با هر وضعیتی دارای یک حق شرعی در این کشور است، بنابراین این افراد حق ندارند نظرات شخصی و جناحی خود را در برخورد با کاندیداها اعمال نمایند.

وی گفت این افراد وظیفه دارند حقوق شخص در برابر شرع را نیز اعمال کنند، اگر قانون ملاک عمل باشد همه این موارد در آن رعایت خواهد شد و به عبارت دیگر تمام نگاه های شخصی، سیاسی، جناحی و گروهی دیگر ورود نخواهد کرد و حق الناس به صورت کامل رعایت خواهد شد.

وی با بیان اینکه اگر افراد بخواهند در بررسی های خود وارد اعمال نظر های شخصی شوند قطعا این حق الناس ها دچار اشکال خواهند شد، گفت: کسی که هم حزب و هم جناح خود را از برخی مسائل اغماض کند، حق الناس نظام را زیر پا گذاشته است، از سوی دیگر اگر در بررسی ها مشخص گردد و علم داشته باشند که مثلا فردی اشتغال به فساد دارد و تایید گردد حق الناس مردم را زیر سوال برده است.

این نماینده مجلس گفت: تنها قانون می تواند ترازوی حق الناس باشد، تا زمانی که نگاه های شخصی و اعمال نظر های شخصی در بررسی ها ورود پیدا نکرده باشد حق الناس رعایت خواهد شد اما اگر افرادی به دنبال اعمال نظر های شخصی باشند حق الناس رعایت نخواهد شد.

وی گفت: افرادی که وسط ایستاده اند معامله بهشت و جهنم می کنند، کسانی که بی گناه رد می شوند، و یا کسانی که با داشتن سوابق مشکل دار تایید می گردند، هر دو فرد داور را روانه جهنم می کند، بنابراین بهترین راهکار رعایت حق الناس رجوع به قانون است.

























این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن