تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819908983




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ورزش روستایی استان چشم انتظار حمایت


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


ورزش روستایی استان چشم انتظار حمایت استان‌ها > زنجان - به گزارش همشهری زنجان، توجه به ورزش روستایی با هدف بالا بردن روحیه و نشاط اجتماعی موضوعی است که در استان به دلیل بالا بودن تعداد روستاها تا حدودی نهادینه شده است.

توجه به زیرساخت‌ها و برگزاری مسابقات ورزشی با هدف احیای بازی‌های بومی و محلی و بالا بردن انگیزه در اهالی روستاها یکی از برنامه‌های مهم هیات ورزش‌های روستایی و عشایری است.
رئیس این هیات ورزشی استان در ابتدا از نبود حمایت‌های مالی برای رونق برنامه‌های تدوین شده امسال و نحوه خصوصی‌سازی اماکن ورزشی سخن می‌گوید. «داود ارفعی» در گفت و گو با همشهری می‌گوید:‌ با وجود محدودیت منابع مالی هیات برای پیشبرد برنامه‌ها در روستاهای مختلف استان با موانعی رو به رو هستیم.
وی با تأکید بر توجه ریشه‌ای به موضوع ورزش در روستاها اظهار می‌کند: هر چند به ورزش در روستاها نگاه تفننی می‌شود اما تلاش هیات بر این است تا آن را در تمام رشته‌های ورزشی و بین همه اقشار همگانی کند.
رئیس هیات ورزش‌های روستایی و عشایری برگزاری مسابقات ورزشی در روستاهای مختلف استان را گامی در راستای بالا بردن انگیزه و علاقه بین ورزشکاران بیان می‌کند و می‌افزاید: بی‌شک در روستاها استعدادهای مختلف ورزشی وجود دارد که با شناسایی آنها می‌توانیم بیش از گذشته به ورزش‌های قهرمانی استان امیدوار باشیم.
وی در صحبت‌هایش به برگزاری دوره‌های مختلف برای مربیان و داوران رشته‌های مختلف ورزشی از سوی هیات اشاره می‌کند و می‌گوید: اگر به تناسب ورزشکاران رشته‌های مختلف مربی و داور نداشته باشیم، نمی‌توانیم شاهد موفقیت آنها باشیم.
ارفعی با اعلام این‌که اکنون300 مربی و داور رشته‌های مختلف ورزشی با این هیات همکاری دارند، ادامه می‌دهد: این عامل موجب شده تا در برگزاری رقابت‌های مختلف در نقاط مختلف استان با کمبود داور و مربی مواجه نباشیم.
به گفته وی، برگزاری دوره‌های ارتقای مربیان یکی از برنامه‌های امسال هیات استان بوده است. استقبال چشمگیر
گرچه در روستاها امکانات ورزشی مطلوبی وجود ندارد و ورزشکاران از وجود مربیان حرفه ای بی‌بهره اند اما در برخی موارد ورزشکارانی در این محیط‌ها پرورش می‌یابد که در سطح ملی و جهانی افتخارآفرین می‌شوند.
ارفعی در بخش دیگر صحبت‌هایش استقبال از ورزش در روستاها را چشمگیر می‌داند و می‌ا‌فزاید: به دلیل آگاهی اهالی روستاها از فواید ورزش و تأثیر آن در سلامتی شان، روز به روز بیشتر شاهد گرایش آنها به ورزش هستیم. یکی از برنامه‌هایی که استقبال کننده زیادی دارد بازی‌های بومی و محلی روستاهاست که فرصتی برای ایجاد شور و نشاط و بالا رفتن آمادگی جسمانی روستاییان است.
وی با ابراز تأسف از اجرا نشدن اصولی خصوصی‌سازی اماکن ورزشی روستایی بیان می‌کند: واگذاری برخی از اماکن ورزشی به بخش خصوصی هنوز به شکل درستی انجام نشده است و هیات استان در این زمینه با مشکلاتی مواجه است.
رئیس هیات ورزش‌های روستایی و عشایری استان تخصیص یارانه ورزش برای روستاییان را متذکر می‌شود و ادامه می‌دهد: تا زمانی که دولت به موضوع تخصیص یارانه برای سالن‌ها و امکانات ورزشی ورود پیدا نکند نمی‌توان به آینده ورزش روستا امیدوار بود.
ارفعی با بیان این‌که اکنون هیات در بیشتر رشته‌های ورزشی استان فعال است، بیان می‌کند: روستاییان از فوتبال و والیبال به دلیل تبلیغات و اطلاع‌رسانی آن استقبال قابل توجی دارند و این موضوع باعث داغ شدن بازار این رشته‌های ورزشی شده است.
وی ساخت سالن‌های ورزشی در روستاها را یکی از شاخصه‌های مهم در پیشبرد برنامه‌های توسعه ورزش روستایی بیان می‌کند و ادامه می‌دهد: هر چند راه‌اندازی سالن موجب ترغیب بیشتر روستاییان به ورزش شده است اما در مقابل زمین‌ چمنی برای تمرین مسابقات فوتبال وجود ندارد.
رئیس هیات ورزش‌های روستایی و عشایری استان درباره تعداد سالن‌های ورزشی در روستاهای استان اظهار می‌کند: در تمامی روستاهای دارای بیشتر از هزار نفر جمعیت سالن‌های ورزشی راه‌اندازی شده است.
ارفعی درباره روستاهای شاخص استان در رشته‌های ورزشی بیان می‌کند: روستای نورین در والیبال، سهرین در ووشو، محمدآباد خدابنده در کاراته، سهرورد در تکواندو و روستاهای اطراف خرمدره در فوتبال فعالیت‌های چشمگیری دارند.
وی درباره شناسایی استعدادهای رشته‌های مختلف ورزشی در روستاها برای جذب در تیم‌های مختلف استان می‌گوید: از زمانی که فصل رقابت‌های کشوری شروع شد، شاهد به حاشیه رفتن استعدادهای ورزشی بودیم، گرچه معتقدم برای موفقیت در بعد قهرمانی ورزش باید نگاه پایه‌ای به موضوع داشته باشیم.
رئیس هیات ورزش‌های روستایی و عشایری نبود حامی مالی را از دیگر چالش‌های توسعه ورزش در روستاها بیان می‌کند و می‌افزاید: تا زمانی که نگاه بنیادی به رشته‌های ورزشی نداشته باشیم نمی‌توانیم شاهد رونق ورزش در روستاها باشیم.
ارفعی با اشاره به حضور قهرمانان نام آشنای استان در کشور در رشته‌های مختلفی چون کشتی ، والیبال و فوتبال ساحلی اظهار می‌کند: در چند سال اخیر در برخی رشته‌هایی که زنجانی‌ها صاحب عنوان شده‌اند، رقابتی از سوی فدراسیون برگزار نشده است. این کار در پایین آمدن انگیزه بازیکنان رشته‌های ورزشی تأثیرگذار است. حمایت از ورزش‌های بومی روستایی
سرپرست معاونت امور ورزش اداره کل در گفت و گو با همشهری درباره مشکلات هیات‌ها در تامین منابع مالی اظهار می‌کند: هر چند تمامی هیات‌های ورزشی با مشکلات مالی مواجه هستند اما حمایت از ورزش‌های بومی و محلی جزو برنامه‌های این اداره کل است. «محمد حمزه‌لو» با بیان این‌که هیات روستایی و عشایری استان متولی اصلی توسعه ورزش در روستاهاست، بیان می‌کند: هیات ابزارهای لازم برای درآمدزایی را دارد و در این بین ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها ناظر بر نحوه برگزاری جشنواره‌ها و آیین‌های ورزشی بومی و محلی هستند. وی درباره کمبود مربی برای فعالیت در روستاهای استان می‌گوید: هیات ورزش‌های روستایی و عشایری با هماهنگی بین فدراسیون و اداره کل استان می‌تواند برای برگزاری دوره‌های آموزش مربی و ارتقای سطح منطقه با تقویم سالانه ورزشی اقدام کند. حمزه‌لو درباره خصوصی‌سازی اماکن ورزشی استان به همشهری می‌افزاید: چند ماه قبل خصوصی‌سازی سالن‌های ورزشی منطبق با ابلاغیه وزارت ورزش و جوانان استان برگزار شد و طی آن برخی اماکن که شرایط لازم را در روستاها داشتند به بخش خصوصی در مقابل مزایده واگذار شد. به گفته وی، اداره کل استان بر نحوه اجرای تقویم ورزشی سالانه هیات‌ها نظارت دارد و حمایت در حد توان جزو برنامه‌هاست. سرپرست معاونت امور ورزش و جوانان اداره کل استان ادامه می‌دهد: اداره کل بر امور جاری هیات با هدف توسعه ورزش در روستاها و ترغیب و تشویق روستاییان به امر سلامت و نشاط اجتماعی توجه ویژه دارد. سرپرست معاونت امور ورزش استان درباره نحوه واگذاری اماکن ورزشی روستاها به بخش خصوصی اظهار می‌کند: مطابق با دستورالعمل ماده88 واگذاری اماکن به بخش خصوصی، سالن‌های ورزشی به دهیاران و شوراهای روستاها به شکل رایگان برای توسعه ورزش در اختیار آنها قرار گرفته است. با این حال، وی در صحبت‌هایش به محدودیت منابع مالی در سال جاری اشاره می‌کند و می‌گوید: کمبود منابع مالی و نبود حامی مالی یکی از مشکلات هیات‌های ورزشی استان است.    

کلید واژه ها: استان زنجان - امکانات ورزشی - زنجان -




دوشنبه 14 دی 1394 - 14:42:28





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن